Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta var en knepig situation tycker jag. Inga reads att tala om. Jag sitter på ett 4-seat, ganska så shorthanded alltså.

Har tappat hh-id, och tains hh är ju en kladdig historia nu för tiden, så det blir en hemgjord hh:

NL400

JAG sitter på ca $800

fi sitter på ca $350

JAG får 4 :diamond: 6 :diamond:

fold till mig på SB

JAG call $2

fi check

pot $8

flop: 4 :club: 6 :spade: 7 :heart:

JAG bet $4

fi raise $20

JAG raise $54

fi raise all-in $300.25

Det kostar nu $262.25 att syna.

Vad skulle ni ha gjort?

Postad

Höja preflop ur position med en ganska dålig draghand? Tycker jag låter som rent slaskeri.

Givet kast här iaf, bästa du kan vara uppe mot är väl kanske en sjukt aggressivt spelad femma men inte mkt mer slår du. EFtersom floppen är så kordinerad så bör han ju vara rädd att du har ordentlig träff men det är han inte alltså har han dig här.

Postad

Du är i och för sig i princip aldrig död här - han har knappast en triss (har han det spelar han den riktigt bra). Beroende på vad det är för spelare kan han ha allt från A-7 till en enkel femma till en redan färdig stege. Men triss är osannolikt. Inte många spelare på NL400 skulle rereraisa med en triss på floppen (att den är dragtät tas aldrig i beaktning).

Utan read är det väl en fold. Men när man lärt känna sin spelare kan det förvandlas till en helgjuten call. Många, många fiskar skulle kunna spela 10-10 eller J-J (eller till och med AA) på det här viset och tro att de är odödliga.

Frågan är trots allt om du inte fått honom precis dit du vill ha honom med den floppen med den handen.

Postad

I alla fall, jag tänkte länge, och till slut synade jag, mest beroende på att jag tänkte "äh va fan, jag har ändå plussat om jag torskar" plus att det fanns en chans att han spelade överpar. Han visade 5 :club: 6 :club:, satte inte nåt av dragen, jag vann en fin pot på ett tveksamt spel.

Postad
Om vi låtsas att hero satt på set i fyror. Hur tycker ni då man ska göra?

Syna.

Är det så självklart om man inte har en read på fi? Är ju två händer som man i stort sett drar dött mot och en färdig stege ligger man under mot. På den nivån brukar motståndarna vara ganska kompetenta och då finns det egentligen bara ett par realistika händer som man är favorit mot och det är ett tvåpar samt ett stegdrag.

Postad
Om vi låtsas att hero satt på set i fyror. Hur tycker ni då man ska göra?

Syna.

Är det så självklart om man inte har en read på fi? Är ju två händer som man i stort sett drar dött mot och en färdig stege ligger man under mot. På den nivån brukar motståndarna vara ganska kompetenta och då finns det egentligen bara ett par realistika händer som man är favorit mot och det är ett tvåpar samt ett stegdrag.

Tja, man coinflippar nog mot en rimlig HD om Fi inte är så jättetajt.

För övrigt kryllar det av donks på NL400.