Gå till innehåll

När ska man inse att man är en förlorande spelare?


robster80

Recommended Posts

Jag har spelat drygt 50000 händer i år (2006) och jag ligger +-0. Det vill säga jag har bara gått plus på min RB och bonusar.

 

Nu undrar jag.. Är det dags att kasta in handuken och inse att man inte är den vinnande spelaren man tidigare trott? Hur många händer ska man behöva spela innan man inser fakta? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du iallafall hellre spela poker som förströelse än spel med negativt ev, än mer så om du tror att du kommer att utvecklas som pokerspelare i framtiden. Om du tror att du har potential att utvecklas så spela vidare, annars spela bara när du vill spela för förströelsens skull - med förnuft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börja för kanske inte dagbok men om du inte har det redan så fixxa data över dina händer på 50 k händer så har du rätt bra statestik över vilka händer det är du förlorar pengar på, analysera ditt spel mer... fast så länge du inte går minus så mycket att du klarar av det och du tycker de tär kul så lär du dig alltid mer.... så förlorande spelare är du nog inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror lite på hur kurvan ser ut. torska du rakt ut i början o sen vunniit ikapp är du kanske vinnande idag.

 

sen kan du vara vinnande men tiltar bort vinsterna på högre spel el ngt.

 

spelar du bara en sak o resultatet svänger väldigt lite kanske du inte är ngn vinstmaskin (förutom för sidorna). testa ngt annat spel (högre, lägre, sng, turnering (kan man vara jättetomte, räcker med tur i ngn timme))

 

sagt förut att vinnande/förlorande är en färskvara oxå. kan räkna det på 2 sätt. även den som får korten i ansiktet o vinner en kort period är vinnande, men det var inte så jag menade. du kan skifta från att vara vinnande till förlorande ganska snabbt. svårt o spela precis samma game vecka ut o vecka in. (sen är det ju bäst att vara vinnande in the long run, men det förutsätter att du är vinnande oftare än du är förlorande)

 

givande tidsfördriv skall man väl inte säga. roligt el avslappande kanske, men om man inte vinner tror jag inte det e så många som tycker det ger ngt större värde förutom ev skoj o fördriv av tiden.

 

detta borde vara en väckarklocka o det är väl därför du skrivit tråden. du har fått en lång gratis lektion i spelet poker, nu e det dags o bli duktig o tjäna lite deg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...