Othello Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 [Kan vara fel forumdel, möjligen "övriga pokerformer", men jag har ingen aning om det är en pokerform eller bara ett gamblingspel bland övriga så jag säkrar upp med att posta här] I arbetssammanhang har jag hört något om Turk-poker/Turkisk poker. Total nyhet för mig. Google gav mig för en gångs skull bara skit, och jag är intresserad av reglerna. Någon som vet något om det och eventuellt har en länk till lite bra info? Citera
HipsterDufus Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Borde väl vara en liknande variant av Syriansk/Arabisk/Persisk poker, där du synar preflop-raise samt bets på alla gator med skit, och köper ut Citera
Cleburne Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Sökte på Internet på just turkisk poker och snubblade in här. Vi brukade lira något som kallades turkisk poker för kanske 10-15 år sedan och vad vi lirade då var någon sorts mellanting mellan mörkpoker och hold'em. Man hade en bräda med gemensamma kort och kort på hand, men även byten som i mörkpoker. Exakta regler kommer jag självklart inte ihåg. Citera
antfarmer Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Turkisk poker är som 5cd med stripped deck, alltså ungefär som americana, fast ett annat "grundspel" mvh Ant Citera
Recommended Posts