Gå till innehåll

På med foliemössan!

Weedobooty

Recommended Posts

Jag brukar fnissa åt inlägg av typen "Online poker is rigged", men nu måste jag lätta mitt hjärta om nånting som jag har sett alldeles för ofta för att det ska kännas naturligt.

Jag spelar 5-10 limit på Party poker ungefär 50-60 timmar per månad (* två bord) och gnetar väl ut ungefär 2 BB/timme i snitt. Tidigare har jag ofta flyttat pengar ut och in på kontot och på så sätt dragit in en redepositbonus på $100-200 i månaden. Nån gång tidigt i höstas slutade jag med det och kom inte ihåg varför förrän jag fösökte igen nu i mars. Det är nämligen så att när jag håller på att knapra in en redepositbonus, så hamnar jag i de mest sjuka losing streaks. Jag spelar inte mer än vanligt och jag spelar på samma bord, så parametrarna är desamma. Jag kan säga att jag aldrig har plussat under en period då jag spelat för en sån här bonus. Jag har gått igenom mitt spel hand för hand i Pokertracker och konstaterat att jag inte har tiltat eller läckt på nåt annat sätt.

Förutom att jag ofta får kasta totala skithänder 60-70 händer på raken, så förefaller det omöjligt att vinna med bra händer. Jag floppar topp-set och blir utdragen av runner-runner fyrtal (två gånger på en timme härom dagen), spelar pocket-ess och blir utdragen av en kille som spelar 2-4 offsuit UTG och prickar runner-runner tvåor för triss (han checkraisar mig dessutom på turn med sina tvåor och fyra kicker när jag visat styrka hela vägen). Jag floppar stegar som blir utdragna av kåkar och flushar. Och det handlar inte bara om en dags spel, utan en hel vecka, dvs ungefär 60 timmars spel (på två bord).

Just nu känns det som att jag knappt törs sätta mig vid bordet igen, för oavsett hur bra jag spelar, kommer nån fisk att sitta där och flina med mina chips när handen är klar. Det är klart att man ska vara glad att det finns spelare som 2 4 off-mannen, men jag börjar få slut på saker att slå sönder på mitt skrivbord.

Är det nån annan som har upplevt det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker handlar väldigt väldigt mycket om självförtroende. Extremt mycket. En elitidrottsman som tappar förtroendet kommer även att tappa spelet. Han/hon kommer inte vara i närheten av att vara lika bra på planen.

Samma med poker. Tvivlar du så kommer du att få däng. Börjar man att fokusera på det dåliga, då går det rackarns mycket sämre. En väldigt stor del av potterna ska man ta osett, och när man är i en dålig streak, då sjunker den andelen rejält, och därmed sjunker resultatet. Varför? Jo, för att andra pokerspelare lärt sig signalerna på "rädsla" och "ångest". Det utnyttjar dom.

Sedan... så har jag väl iofs gjort precis samma sak som dig nyligen. Vunnit relativt stabilt sedan i januari, förlorat under två perioder, de två när jag spelade in reload-bonusar........ ironi?

Länk till kommentar

Förutom att jag ofta får kasta totala skithänder 60-70 händer på raken, så förefaller det omöjligt att vinna med bra händer.
Spela skithänderna och kasta de bra ;). Hela januari var en sådan månad för mig, det är bara att spela vidare och invänta vändningen :)
Länk till kommentar

en annan rimmlig förklaring kan också vara att reload-erbjudanden i större utsträckning är intressant för de lite mer seriösa spelarna som vill tjäna pengar och inte bara spela för nöjes skull. det brukar ju vara rätt märkbart om man spelar på sin vanliga sida som under en period erbjder nån fet signupbonus typ stackbar eller nått sånt som kräver lite mer pokerintresse och kodfiskande. då brukar det ju tighta till sig.

det finns ett gäng bra mulittablare som alltid dyker upp och lirar lite mer på party under reloadveckor. iofs spelar du 5/10, där bör detta spela mindre roll.

Länk till kommentar

Hur många händer har du spelat?

Att komma in i en loosing-streak är ju rätt så vanligt. Du kan inte ha spelat allt för många händer om du inte har upplevet detta tidigare, eller så har du haft en enorm tur sen du började och får din första dåliga period nu.

Bara fortsätta att spela, det kommer att vända om du spelar "rätt", dvs vinnande poker.

Länk till kommentar

Att torska 1000-1500BB under en period präglad av utdragningar är inte ovanligt. Om du inte redan gjort det, så räkna med att det kommer inträffa x antal ggr i din pokerkarriär.

Det finns ingen anledning att ta på foliemössan. Däremot finns det anledning att skriva en lapp som du tejpar upp vid datorn, där du skriver vettiga saker som berör ditt spel. T.ex. tilta inte. För det är just tilten som ofta strör salt i såren under en bad streak.

Jag har själv backat 15 inköp vid 3 olika tillfällen. Det är bara att bita ihop.

Länk till kommentar

Hur många händer har du spelat?

Att komma in i en loosing-streak är ju rätt så vanligt. Du kan inte ha spelat allt för många händer om du inte har upplevet detta tidigare, eller så har du haft en enorm tur sen du började och får din första dåliga period nu.

Bara fortsätta att spela, det kommer att vända om du spelar "rätt", dvs vinnande poker.

En massa. Jag har spelat ungefär 80-100 timmar per månad i två år, så det är klart att jag har sett losing streaks. Det är förbannat äckligt när det händer.

Länk till kommentar

Jag brukar fnissa åt inlägg av typen "Online poker is rigged", men nu måste jag lätta mitt hjärta om nånting som jag har sett alldeles för ofta för att det ska kännas naturligt.

Jag spelar 5-10 limit på Party poker ungefär 50-60 timmar per månad (* två bord) och gnetar väl ut ungefär 2 BB/timme i snitt. Tidigare har jag ofta flyttat pengar ut och in på kontot och på så sätt dragit in en redepositbonus på $100-200 i månaden. Nån gång tidigt i höstas slutade jag med det och kom inte ihåg varför förrän jag fösökte igen nu i mars. Det är nämligen så att när jag håller på att knapra in en redepositbonus, så hamnar jag i de mest sjuka losing streaks. Jag spelar inte mer än vanligt och jag spelar på samma bord, så parametrarna är desamma. Jag kan säga att jag aldrig har plussat under en period då jag spelat för en sån här bonus. Jag har gått igenom mitt spel hand för hand i Pokertracker och konstaterat att jag inte har tiltat eller läckt på nåt annat sätt.

Förutom att jag ofta får kasta totala skithänder 60-70 händer på raken, så förefaller det omöjligt att vinna med bra händer. Jag floppar topp-set och blir utdragen av runner-runner fyrtal (två gånger på en timme härom dagen), spelar pocket-ess och blir utdragen av en kille som spelar 2-4 offsuit UTG och prickar runner-runner tvåor för triss (han checkraisar mig dessutom på turn med sina tvåor och fyra kicker när jag visat styrka hela vägen). Jag floppar stegar som blir utdragna av kåkar och flushar. Och det handlar inte bara om en dags spel, utan en hel vecka, dvs ungefär 60 timmars spel (på två bord).

Just nu känns det som att jag knappt törs sätta mig vid bordet igen, för oavsett hur bra jag spelar, kommer nån fisk att sitta där och flina med mina chips när handen är klar. Det är klart att man ska vara glad att det finns spelare som 2 4 off-mannen, men jag börjar få slut på saker att slå sönder på mitt skrivbord.

Är det nån annan som har upplevt det här?

http://images.funfreepages.com/images/rofl_brothel.gif

Länk till kommentar