Gå till innehåll

Köpa bubbelbadkar eller vanligt badkar?


Zyr

Recommended Posts

vad hade ni valt att sattsa pengarna på?

 

 

var väldigt inne på att köpa ett med bubbel, men sen kom tankarna att man kanske tröttnar på det och tycker det är skönast att bada utan massa oljud, kan ju låta ganska mkt..

 

 

fördelen med ett vanligt badkar är ju också att det blir större pga. man slipper ha utrymme åt pump o skit + billigare

 

max vad jag får plats med är väl runt 165x85x75

 

vill gärna utnyttja utrymmet så bra som möjligt, hörnmodeller på 160x90 med rundad kant på ena sidan går också bra..

 

 

ge mig tips på ett snyggt och stort bad eller bubbelbadkar! priset är inte det viktigaste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske, men man måste väl ändå inte ha bubblorna på, varpå problemet med att det skulle vara jobbigt och surrigt försvinner?

 

Precis....

 

Vill du inte ha bubblorna så använd dom inte?

 

Storleksmässigt räcker det nog till. Ett badkar i bubbelbadsstorlek som är UTAN bubbelutrustning.... det måste ju bli för stort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha ett tips på vart du ska vända dig för att hitta billiga bubbelkoppar? Enligt sambon ska det finnas ett "outlet" nånstans mellan ullared och gislaved som säljer jäkligt sjyssta prylar till väldigt bra priser... Kan kolla upp namnet med henne om du vill...

 

För det är klart du ska ha en bubbelkopp!

 

/TF - har inte badat i badkar på 7 svåra år... men duschar med hyfsad regelbundenhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lagt vantarna på ett vanligt badkar. Själv badar jag i ett badkar ca en gånger fyra månader och hur mycket förstärker/förskönar egentligen en massa bubblor ens badkarsupplevelse?

 

Om det bubbliga badkaret har plats för mer än en person är det givet att ta det. I say no more.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, ni glömmer en viktig aspekt: sexlekar! Jag skulle helt klart välja ett bubbelkar med sitthörna.

 

 

har inte så mkt plats :(

 

 

är bara 166,5cm mellan väggarna, sen kan jag väl ha runt 80 i max bredd på ena sidan pga ett handfat, men på andra sidan kan jag ha betydligt bredare kar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa ett stort badkar utan bubbel. Bubblorna tröttnar man rätt fort på. Låter som en dammsugar-symfoni och måste göras rent väldigt ofta, annars börjar det lukta ur alla rör. Hade jag vetat det då jag skaffade mitt hade jag slängt slantarna på en duschanläggning istället.

 

 

mm, har du påfyllning via jets? det borde hjälpa ganska mkt, kan man alltid köra genom vatten efter man badat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubbel är helt förkastligt. Jobbigt att göra rent och när man dricker bärs så stänker det ner vatten i ölen så att den fina 7,5:an snart är en helt vanlig folköl. Bastu ska det vara! Tar inte mycker mer plats än en bubbelkopp!

 

man ska inte dricka ÖL i badkaret!!

 

champange isf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubbel är helt förkastligt. Jobbigt att göra rent och när man dricker bärs så stänker det ner vatten i ölen så att den fina 7,5:an snart är en helt vanlig folköl. Bastu ska det vara! Tar inte mycker mer plats än en bubbelkopp!

 

man ska inte dricka ÖL i badkaret!!

 

champange isf :)

Låter ju som ännu ett argument för en bastu i sånna fall, där får man iaf dricka öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubbel är helt förkastligt. Jobbigt att göra rent och när man dricker bärs så stänker det ner vatten i ölen så att den fina 7,5:an snart är en helt vanlig folköl. Bastu ska det vara! Tar inte mycker mer plats än en bubbelkopp!

 

man ska inte dricka ÖL i badkaret!!

 

champange isf :)

Låter ju som ännu ett argument för en bastu i sånna fall, där får man iaf dricka öl.

 

ja, om badrummet vart större än 1,7x2 meter :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...