thorn Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 En enkel situation. Gör jag rätt i att slänga denna handen mot två bets på floppen: ***** Hand History for Game 1154739123 ***** 1/2 TexasHTGameTable (Limit) - Mon Nov 08 16:33:36 EST 2004 Table Hellraisers (Real Money) -- Seat 4 is the button Total number of players : 10 Seat 1: SST1951 ( $96.25) Seat 2: Bubu3 ( $31.13) Seat 3: FBIAide ( $66.75) Seat 4: greg0113 ( $34.62) Seat 5: BIGBEAR36 ( $89.62) Seat 6: arvidr ( $41.75) Seat 7: tjbdogg004 ( $48.5) Seat 8: jasoncpa18 ( $69.38) Seat 9: Uquik ( $48.25) Seat 10: biglipsmama ( $58.25) BIGBEAR36 posts small blind (0.5) arvidr posts big blind (1) ** Dealing down cards ** Dealt to arvidr [ Jc, Js ] tjbdogg004 folds. jasoncpa18 folds. Uquik folds. biglipsmama folds. SST1951 raises (2) to 2 Bubu3 folds. FBIAide calls (2) greg0113 folds. BIGBEAR36 folds. arvidr calls (1) ** Dealing Flop ** : [ Kh, Kc, Td ] arvidr checks. SST1951 bets (1) FBIAide raises (2) to 2 arvidr folds. <- Två bets? Det känns surt att slänga en såpass bra hand, men jag tror garanterat att någon har en kung med sådana höjningar. SST1951 calls (1) ** Dealing Turn ** : [ 7h ] SST1951 checks. FBIAide checks. ** Dealing River ** : [ 9s ] SST1951 checks. FBIAide checks. ** Summary ** Main Pot: $10 | Rake: $0.5 Board: [ Kh Kc Td 7h 9s ] SST1951 balance $92.25, lost $4 [ 9d Ad ] [ two pairs, kings and nines -- Ad,Kh,Kc,9d,9s ] FBIAide balance $72.75, bet $4, collected $10, net +$6 [ Tc As ] [ two pairs, kings and tens -- As,Kh,Kc,Tc,Td ] Spelar jag för passivt och fegt? Mina motståndare spelar ganska många händer, de skulle mycket väl kunna sitta på en kung, dock är det inteförsta gången de bettar när det finns ett par på bordet, och jag blir lika konfunderad varje gång. Citera
Notbadatall Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Oftast så betar eller raisar inte dåliga spelare när de träffar triss på floppen*, det mest logiska var att ingen av dem hade K i det här fallet faktiskt, men första snubben kan ju mycket väl ha QQ exempelvis. Hade andra snubben gjort en "coldcall" istället på floppbeten så hade det helt klart sett mer skrämmande ut. Men visst det är en svår situation helt klart även om det är ganska troligt att snubben som raisar har just AT...men utan reads är det väldigt svårt att veta. *Det här kan du utnyttja när om du spelar lite högre limit i framtiden att folk sätter oftast inte dig på en floppad triss om du spelar "fast" på floppen. Citera
eroz Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Raisa preflop istället för att calla, (det gör fi rädda för din hand). Trebet på flop (kanske kan få en väldigt svag K eller QQ t.ex att lägga sig + samma som preflop), eventuellt fold för cappning. Betta turn, (kanske folda för omslag igen här beroede på reads etc.). Check calla river om du inte förbättrar. Så hade jag lirat handen. *editar lite, kollade inte HH'n helt noga* Citera
m_sjoberg78 Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Du har position på båda fi. Raisa preflop istället för att calla, (det gör fi rädda för din hand). Bet/raise på flop (kanske kan få en väldigt svag K eller T t.ex att lägga sig + samma som för floppen), eventuellt fold för omslag. Check river om dom bara callar om du inte förbättrar. Så hade jag lirat handen. Jag tror i och för sig inte att en bet/raise på flop kan få en svag K att folda. Däremot förespråkar även jag en raise för att värdera handen. Precis som notbadatall tidigare sa så skulle troligen inte FBIAide raisa med en K eftersom han inte vill driva bort dig/avslöja sin hand. Slowplaya starka händer på flopen är otroligt vanligt på lägre bord, nästan ett obligatorium. På högre bord är spelet trixigare och därför kan folk oxå "gasa" redan på flop med sina starka händer eftersom det inte utesluter bra action på dyrare gator. Snarare tvärtom faktiskt, om någon som raisat preflop check/callar flop eller bet/raise/call flop plötsligt checkraisar på turn ser jag det som en klar indikation på stark hand. I din situation skulle jag, på flopen, sätta FBIAide på antingen T eller ett lägre pocketpar. Om han hade JJ eller QQ tror jag han skulle ha 3-betat preflop. Raisen syftar alltså till att värdera sin hand samt hamna heads-up med ursprungsraisaren. Vidare skulle jag betat turn förutsatt att alla checkade, om någon checkraisar skulle jag syna ner. //Marcus Citera
thorn Postad 9 November , 2004 Författare Rapport Postad 9 November , 2004 Jag sitter ju i första position här, ska jag betta på floppen eller check-raisa? Att en höjning ska in förstår jag, men ska den in efter de har höjt eller från första pos? Tack för bra svar, jag spelar nog lite för passivt över huvud taget. Man blir bara så skrämd när det agressiva spelet slår fel. Citera
zamora Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 dock är det inte första gången de bettar när det finns ett par på bordet, och jag blir lika konfunderad varje gång. svaret på varför de gör det har du här: arvidr folds. Att lägga ner ett mellanpar mot ett bet och en höjning på en sådan här flopp är egentligen inget stort fel. Även om det, som de andra har påpekat, inte verkar som någon har en kung i just den här handen. ditt stora misstag tycker jag var att inte höja före floppen. och sedan betta ut på floppen. Om du gör det blir handen mycket mer lättspelad. Spelar jag för passivt och fegt? Att döma av här handen och din AA hand så tycker jag att du spelar mycket för passivt och mycket för "fegt". poker går inte ut på att spara bet. Om man har den "sinnesstämningen" när man sätter sig ner blir det svårt eller omöjligt att vinna. Tight och aggressivt spel tar hem pengarna i alla lägen. och även om det är lättare sagt än gjort så är det sant och något att ha i åtanke. lycka till Citera
m_sjoberg78 Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Att lägga ner ett mellanpar mot ett bet och en höjning på en sådan här flopp är egentligen inget stort fel. Även om det, som de andra har påpekat, inte verkar som någon har en kung i just den här handen. ditt stora misstag tycker jag var att inte höja före floppen. och sedan betta ut på floppen. Om du gör det blir handen mycket mer lättspelad. Här har vi nyckeln, bra inlägg. Den svåra flopsituationen du sitter i kommer istället att drabba de andra om du hade raisat preflop o sedan betat ut //Marcus Citera
schenker Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Den svåra flopsituationen du sitter i kommer istället att drabba de andra om du hade raisat preflop o sedan betat ut Exakt. En sådan aggresivitet utnyttjade jag på TGC igår kväll. Kan inte ladda ner HH's här från jobbet men det var ett 0.25/0.50 FL-bord. Jag på knappen och 5-6 spelare lägger ett bet varefter jag höjer med AKs. Floppen kommer 46T rainbow och det checkas fram till spelaren framför mig. Jag höjer (försöker ge sken av ett högt PP) och alla förutom ursprungs-bettaren lägger sig. Turnen tycks inte hjälpa honom (och inte mig heller) och jag bettar, varefter fi lägger sig (med bästa handen, troligtvis). Med ett rasie preflop och floppen KKT så hade jag, som fi, nog lagt mig vid ett bet på floppen... /schenker Citera
PokerTriss Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Folda med AKs med flopp KKT ? Förstår ej eller är jag för trött ? Citera
schenker Postad 12 November , 2004 Rapport Postad 12 November , 2004 Folda med AKs med flopp KKT ? Förstår ej eller är jag för trött ? Mitt sista stycke: "Med ett rasie preflop och floppen KKT så hade jag, som fi, nog lagt mig vid ett bet på floppen... " syftade till ursprungsinlägget, inte till "min" hand. /schenker Citera
Recommended Posts