Gå till innehåll

IBAN på "confirm" sidan vid uttag till eget konto

Recommended Posts

Postad

Tänkte casha ut lite pengar då mitt Netellerkonto börjar bli lite svullet. :)

Lite lustig presentation av IBAN-numret då man ska bekräfta uttaget på den sista/andra "confirm" sidan. På den första confirmsidan står hela IBAN-numret skrivet men på den andra är det dolt med en serie X och fyra siffror på slutet som INTE är de sista siffrorna i mitt IBAN, utan 4 siffror strax innan slutet av mitt IBAN (5 siffror kommer därefter). Det normala när man maskar med X är ju annars att man bara visar de SISTA siffrorna i aktuell sifferserie. (Typ de 4 sista siffrorna i kreditkortsnumret)

Har mailat Neteller med frågan men får inget svar. Någon som har erfarenhet av uttag till eget bankkonto på detta sätt? Är det Netellers normala sätt att presentera / maskera IBAN på sista "confirm" sidan?

Är kanske lite överförsiktig, men vill inte ta risken att få mina pengar fladdra ut i etern pga något fel...

Postad
Det är så för mig med och jag har aldrig haft problem med mina uttag från neteller till svenskt konto.

Samma här. Så dont worry :)

Har mailat Neteller med frågan men får inget svar.

Varför inte använda Live chat? Det ger garanterat svar direkt.

Postad

Tack för svaren. Vad bra. Nu ska det rassla till i bankkontot. ;)

Varför inte använda Live chat? Det ger garanterat svar direkt.

Hade inte upptäckt att det fanns. Tack för tipset. :)