Gå till innehåll

Jag satte just kaffet i halsen!


icehole

Recommended Posts

Sååå..

 

Min morsa har alltid tagit det faktum att jag lirar poker med en klackspark och tyckt typ "ja det är väl kul"..

 

Så läser hon ett mejl från sin bekant.. Först hade min morsa skickat ett mejl till henne där hon berättat att jag lirar poker o tjänar lite pengar på det, och DÅ!:

 

så svarar hennes kompis med (översatt fritt från minnet, samt från engelska till svenska):

 

"Poker kan ibland vara en respektabel sysselsättning.. Min mans bror David som tidigare har varit en mattenörd har tydligen börjat spela mycket på senare tid och har varit på TV och allt."

 

Här kom jag genast (givetvis) att tänka på DS men avfärdade tanken som absurd. Utav ren nyfikenhet frågade jag vad hennes man henner i efternamn, och min morsa säger "sklansky"...

 

Fan vad ballt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jag svär

 

tyckte bara det var en ball grej att berätta

 

Han har inte alls alltid hållt på med poker vad jag vet. Ett tag sysslade han väl bara med matte?

 

Hursomhelst, har bett morsan fråga om han är villig att ta in en svensk spelare under sina vingar :) Mest på skämt så klart, men vafan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va trist att vi svenskar aldrig kan unna någon annan något kul. Eftersom du inte skrev något i ditt inlägg som de kan klanka ner på (förrutom det faktum att de kan strunta i att tro på dig) så kommer det bli få svar här.

 

Jag tycker dock det var skitkul och hoppas du lyckas snylta till dig lite sklansky-tid på nåt vänster :D

 

(om det nu skulle vara så illa att detta är ett påhittat "jag mötte-Lassie" så bjuder jag på det :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyfan vad alla är pissesura här.

 

Javisst, om David Sklansky har en son som också heter David Sklansky kan det ju vara honom de menade (?).

 

Vet inte varför jag postade detta egentligen, men jag har inte så många polare som skulle veta vem Sklansky är direkt...

 

Oh well, hade varit tufft att träffa honom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå "min mans bror":

 

Jag tror att David Sklansky har en syster, men ingen bror (i livet i alla fall). Men om formuleringen från början var "svåger" (brother-in-law), så kan väl avsikten lika gärna ha varit "min systers man". Och då kan det stämma.

 

Hans son heter Mathew ("Mat").

 

Och så tror jag också att David Sklansky regelbundet har spelat mycket poker sedan 30 år eller så. Men inte heller detta vill jag nödvändigtvis tolka som ett argument för att händelsen inte skulle vara sann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Sånt där är alltid lika skoj! :)

 

Kan då berätta att i slutet av sommaren var jag och familjen med farmor och käkade lunch då ämnet poker hastigt kom på tal. Efter att ha berättat att jag spelar poker för farmor säger hon :" jaha, de gör min bästa väninnas son son också, han reser tydligen en del och har vunnit någon dokusåpa"

 

I en slags eufori och glädjerus kopplar jag givetvis till Ken Lennaárd i någon slags förhoppning om stake och rikedomar :lol: på enbart några sekunder.

Givetvis var det Ken som var dennes barnbarn , givetvis har jag aldrig träffat honom heller ! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett Håkan Loob, irl.

 

 

...

nej nu ljög jag :\

 

..

nåväl för att vara lite seriös, sånt är riktigt hett :) du får se till att få lite privat lektioner ,)

 

Seriöst..jag har träffat han, en gång, det var i 8an när jag var på prao hos FBK...det var lite guld för en ung hockeytokig snubbe det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är roliga.

 

Eftersom jag redan har yttrat mig i tråden kan jag tillägga att jag har mött Håkan Loob i bordtennis. Hur nu han halkade in det här ärendet.

 

Det är oklart om Håkan Loob kommer ihåg denna händelse och ännu mer oklart om han skryter med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kom jag genast (givetvis) att tänka på DS men avfärdade tanken som absurd. Utav ren nyfikenhet frågade jag vad hennes man henner i efternamn, och min morsa säger "sklansky"...

Kul! Här gick du förstås och hämtade en trave Sklanskyböcker och frågade "den här David Sklansky? Den här David Sklansky? Den här David Sklansky? VARFÖR HAR DU ALDRIG SAGT NÅT?" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är roliga.

 

Eftersom jag redan har yttrat mig i tråden kan jag tillägga att jag har mött Håkan Loob i bordtennis. Hur nu han halkade in det här ärendet.

 

Det är oklart om Håkan Loob kommer ihåg denna händelse och ännu mer oklart om han skryter med det.

 

Själv har jag mött honom i bordshockey. Jag fick stryk.

 

edit: nej fan, det var ju håkan södergren. stryk fick jag, hursomhelst.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...