joeki Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 STAGE #316763648: HOLDEM NORMAL $2/$4 - 2006-03-15 14:04:17 (ET) Table: PEACE ST. (Real Money) Seat #9 is the dealer Seat 9 - SJOEQVIST ($221 in chips) Seat 1 - GOLTER ($221.80 in chips) Seat 2 - PALOMINO33 ($69.37 in chips) Seat 3 - SIXTH_RULE ($200 in chips) Seat 6 - STEWIE_GRIFF ($153.50 in chips) GOLTER - Posts small blind $1 PALOMINO33 - Posts big blind $2 *** POCKET CARDS *** Dealt to SJOEQVIST [5s Ks] SIXTH_RULE - Folds STEWIE_GRIFF - Folds SJOEQVIST - Raises $4 to $4 GOLTER - Raises $5 to $6 PALOMINO33 - Folds SJOEQVIST - Calls $2 *** FLOP *** [4d As 7c] GOLTER - Bets $2 SJOEQVIST - Calls $2 *** TURN *** [4d As 7c] [10h] GOLTER - Checks SJOEQVIST - Checks *** RIVER *** [4d As 7c 10h] [10d] GOLTER - Bets $4 SJOEQVIST - Folds GOLTER - returned ($4) : not called *** SHOW DOWN *** GOLTER - Does not show GOLTER Collects $17.25 from main pot *** SUMMARY *** Total Pot($18) | Rake ($0.75) Board [4d As 7c 10h 10d] Seat 1: GOLTER (small blind) collected Total ($17.25) HI:($17.25) [Does not show] Seat 2: PALOMINO33 (big blind) Folded on the POCKET CARDS Seat 3: SIXTH_RULE Folded on the POCKET CARDS Seat 6: STEWIE_GRIFF Folded on the POCKET CARDS Seat 9: SJOEQVIST (dealer) Folded on the RIVER Tycker jag spelar den här handen rätt uselt. Golter har 43% VPIP och 18% PFR. Försöker stjäla blindsen och får mothugg. Syna floppen känns som sämsta alternativet? Fold eller raise? Sedan undrar jag om någon vet nån bra hand converter till absolutepoker. Citera
bzkt Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Förmodligen rätt att försöka stjäla med K5s här (beror på SB och BB). Jag gillar inte att bli höjd av SB när jag försöker stjäla, eftersom spelarna på de här nivåerna är inte speciellt kompetenta och för att dem ska höja i SB när någon höjt krävs det ofta en stark hand för. Tycker du kan slänga den direkt på floppen. Nu synar du, vilket jag antar att du gjorde för att du har 2 stycken backdoor-drag. När han checkar till dig på turn tycker jag att det kan vara värt ett försök att sno poten, hans HD borde vara någonting AJs+, 77+, KQ. Tycker du ska beta turn här och folda om han höjer. Hans check är förmodligen för att han är rädd för att du har ett A eller så vill han check-höja dig. Citera
brut Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Är det enligt någon FL teori att man ska stjäla med den handen? Det är nog bäst att vika på floppen eftersom du måste vika på turn om du inte träffar en draghand eller möjligen K och även då är det inte något jätte spel att vara i. Ditt stöldförsök misslyckades det tvingar dig emellertid inte att förlora ännu mer deg. Edit: Nu fick du ju i och för sig se rivern, vilket du inte kunde räkna med, för vad det nu kunde ha varit värt om du träffat ditt idealkort K och synat. Citera
Recommended Posts