ThePunk Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 #1. Du spelade vad fan som helst #2. Du klonkade #3. Han tror rätt Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 #1. Du spelade vad fan som helst#2. Du klonkade #3. Han tror rätt Jag hade inte byggt upp den där stacken med vad som helst. Om du läser tidigare inlägg så ser du varför jag spelade den där handen. Det här är nästan lite kul. För det är abc-spelare som ni, som blir skitsura när en kille träffar nåt med en skithand och ni loosar mycket ur stacken. Några händer senare när ni tiltar så plockar man resten fast med en bra hand. Det ända ni har i huvudet då är den sista handen vi spelade och att nu minnsan skall ni sätta mig på plats med en bra hand. Citera
dlinder Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Ja, hur kan du säga att färg inte är en stark hand? Hade det kommit två c:n så hade jag ju haft en väldigt stark hand. Eller är stark hand för dig floppat fyrtal? Färgdrag är inte samma sak som en färg. Hade du floppat färg hade du haft en jättebra hand men knappast fått särskilt mycket betalt, plus att det händer en gång på flera hundra. Färgdrag är inte en "väldigt stark hand". Faktum kvarstår att du spelade en skräphand UTG, var dominerad men hade otrolig tur. Ska du spela skräp bör du ju iaf göra det i position. Sen tycker jag inte du ska posta händer för kommentarer om du bara ska gnälla när du väl får dem. Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Färgdrag är inte samma sak som en färg. Hade du floppat färg hade du haft en jättebra hand men knappast fått särskilt mycket betalt, plus att det händer en gång på flera hundra. Färgdrag är inte en "väldigt stark hand". Faktum kvarstår att du spelade en skräphand UTG, var dominerad men hade otrolig tur. Ska du spela skräp bör du ju iaf göra det i position. Sen tycker jag inte du ska posta händer för kommentarer om du bara ska gnälla när du väl får dem. Men ingen kommentarar ju något om det jag ville uppnå med att spela den där handen? Alla hänger bara upp sig på att det är en skithand, och ja, det är det. Men planen var att skapa en image. Spelet var tight, när jag höjde så la sig alla. Hur fan skall jag då få betalt när jag får KK, AA? Däremot om dom ser att jag höjer pre med en sådan hand så kanske det blir lite action när jag har en hand. Jag fattar inte hur ni kan motsäga det. Sedan att man har stor stack när man lirar micro är inge bra tycker jag. Så fort man höjer så lägger sig alla för dom tror att man inte kan förlora. Citera
dlinder Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Lägger sig alla när du höjer ska du stjäla mycket. Det innebär inte att du ska göra det från UTG. Sno så mycket som verkar vettigt, inte för några framtida drömmar om KK/AA utan för att det är lönsamt att sno när folk lägger sig. Citera
richardd Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Det finns bara en grejj och kommentera och det är preflop där du spelar fel därav svaren och ja du kan bara spela stora händer och få betalt. Du behöver inte fixa image på NL20 jag lovar. Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Ok, tackar för svaren ! =) Citera
ThePunk Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 För det är abc-spelare som ni, som blir skitsura när en kille träffar nåt med en skithand och ni loosar mycket ur stacken. Varför bli sur? Det är de som spelar såna skithänder som ger alla pengar i det långa loppet så varför bry sig om en pott. Och som sagt...98% av spelarna på den nivån har knappt en aning om vad image är, de ser bara sina kort så det är waste of time. För övrigt är ABC poker på microlimit bästa sättet att spela. Citera
Recommended Posts