Roothen Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Game # 280572027 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Ankarsrum" Game ended 2006-03-18 13:16:35 GMT+01:00 Players: mycketbra (EUR 13,10 in seat 2) Lymmpa (EUR 17,75 in seat 4) 2Horny4Mac (EUR 11,18 in seat 5) Choral (EUR 18,87 in seat 6) Roothski (EUR 41,02 in seat 7) Sateliitti (EUR 5,90 in seat 8) Dealer: Lymmpa Small Blind: 2Horny4Mac (0,10) Big Blind: Choral (0,20) Roothski was dealt: 6c - Kc Roothski Raise (0,60) Sateliitti Fold mycketbra Fold Lymmpa Fold 2Horny4Mac Fold Choral Raise (0,80) Roothski Call (0,40) Flop Kd - 6h - 3s Choral Bet (2,00) Roothski Raise (4,00) Choral Raise (4,00) Roothski All-In (36,02) Choral All-In (11,87) Roothski Payback (22,15) Turn Kd - 6h - 3s - 2d River Kd - 6h - 3s - 2d - 6s Vad tycker ni om denna hand? Jag blev lite osäker när han synade min allin. Men med tanke på hans re-raise pre så satte jag honom på AA,AK. Hyffsat tight spelare. Men att trycka in när han höjer mig är väl det ända alternativet? Citera
Jeppann Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Raisa inte med K6. Calla inte reraise med K6. Den här tråden kommer snart låsas. Citera
Gyre Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Läs reglerna innan du postar annars blir det låst och du får inga svar. Citera
flexnip Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 förstår itne riktigt varöfr du höjjer med den handen i den positionen, jag brukar knappt spela den överhuvudtaget, absolut inte i den positionen. Klart att du ska gå all in, han visar att han har en hand som han inte kmr att släppa så det är bara o trycka. Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Ok? Jag sitter med stor stack? Alla spelar tight och jag försöker få upp spelet lite? Jag tycker att det är rätt att höja där? Variera sitt spel kan ju alltid va bra? Förklara gärna lite mer utförligt. Att du orkar börja grina? Citera
ThePunk Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Dom var ju suited? Du har stor stack ja, vill du behålla den så ska du sluta spela K6 UTG. Du har enbart tur. Citera
sulla Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 För att du utan denna floppen du just fick sitter i ett kasst läge vad som än dyker upp, du har en kass kicker om du får in par i K dom connectar inte alls. Detta är en problemhand. Att variera sitt spel betyder inta att man ska börja spela varje skithand, spelar hellre 7 9 suited i detta läge då den är enkel att släppa om man missar. Skulle vilja se hur du agerat om floppen vart. K J 9, hade du bettat? checkat? foldat? Skithand är skithand, spela inte dessa Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Ok, jo visst det är en skithand. Men om jag träffar färgdrag? Allra bäst om han småbettar eller vi checkar ner händerna då? Och han ser att jag höjer med en sån hand? tror att jag är överaggressiv? nästa gång höjer jag med stål? När jag läser supersytem så säger doyle att när han har en winning streak så vill han gärna fortsätta ha en sån. Innan denna pot så hade jag plockat hem några medelpotter? Då anser jag iaf at man kan gambla lite. Hade jag inte träffat så hade jag inte träffat? Citera
sulla Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Jo, visst man kan utnyttja sin tableimage, det motsäger ändå inte att det är en trubbelhand du spelar, du blir dessutom raisad. Du svarar inte på frågan vad du gjort om du fått toppar på flopp. Att Doyle säger så i sin bok bevisar inget, han säger även att han har ett sjunde sinne för när han ska träffa par på floppen och att man ska spela alla suited kort som ligger så nära varandra att det kan bli en potentiell straight flush, tex 62s el J7s. Citera
kgl Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Ok? Jag sitter med stor stack? Alla spelar tight och jag försöker få upp spelet lite? Jag tycker att det är rätt att höja där? Variera sitt spel kan ju alltid va bra? Förklara gärna lite mer utförligt. Att du orkar börja grina? Du har inte ens fullt inköp, ändå har du "stor stack"? Sluta skriva alla meningar som frågor? Sluta anklaga folk för att börja grina, det låter larvigt............? Citera
sulla Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Att du sen raisar denna hand UTG gör det ännu sämre...såg detta nu... Citera
sulla Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 . Men om jag träffar färgdrag? Så tänker de flesta nybörjare jag känner, har några på jopbbet som nyss startat, de tänker, jo men jag kan ju träffa nåt. Och visst, du kan få fyrtal oavsett starthand. Problemet är att för att bli en vinnande spelare måste man selektera lite bland händerna. Man måste också fundera lite vilka troliga händer man kan vara upp emot. Och jag skulle säga att i detta läget är den enda troliga flop du skulle vinna på just denna. Men spelar du K6 50 ggr till så lär du ändå inte få up en sån fin flopp. Citera
Big Less Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Ok, jo visst det är en skithand. Men om jag träffar färgdrag? Allra bäst om han småbettar eller vi checkar ner händerna då? Och han ser att jag höjer med en sån hand? tror att jag är överaggressiv? nästa gång höjer jag med stål? När jag läser supersytem så säger doyle att när han har en winning streak så vill han gärna fortsätta ha en sån. Innan denna pot så hade jag plockat hem några medelpotter? Då anser jag iaf at man kan gambla lite. Hade jag inte träffat så hade jag inte träffat? Varför ställa en fråga om du inte är intresserad av svaren? Tycker detta luktar bad beat-gnäll. Hoppas fi hade KK. Citera
oggeking Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Roothen// Lyssna inte på alla tightnissar på forumet angående starthandskrav. Är du duktig post-flop så kan du gott mixa upp spelet med s.k. skräphänder. Poker handlar ju inte om att ha bäst hand vid showdown utan snarare om att vinna pengar, då ofta genom att få fi att lägga den bästa handen. Till er andra// Man måste inte spela TAG för att vinna. Visst är det bra mycket enklare men sluta hacka på spelare som inte spelar tråkig ABC-poker, som sagt så finns det andra sätt att vinna. Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Kgl, räkna en gång till? om min stack är på 40 och inlöpet är 20? hur kan jag då inte ha fullt inköp????????????????????????????? Nej själklart sitter jag inte och hoppas på att jag skall träffa tvåpar med den där handen, det jag faktiskt hoppas på är ett färgdrag. Träffar jag det har jag en bra hand. Träffar jag det in så har jag en dålig hand? Hur som helst gamblar jag lite, vilket var mitt mål. Hade floppen kommit KJ9 hade jag betat pot, vilket jag nu i efterhand hade fått veta att det var dåligt pga hans re-raise. Då hade jag foldat. Men hade det dykt upp ett färgdrag bland dom korten så har jag kört hårt. Citera
stenarn Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Du har inte ens fullt inköp, ändå har du "stor stack"? Sluta skriva alla meningar som frågor? Sluta anklaga folk för att börja grina, det låter larvigt............? Jag tycker 40 på 0,1/0,2 med 20 maxinköp är en ganska stor stack, men folk tycker kanske olika. Citera
kgl Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Läste fel, kollade på din FI's stack, ledsen för det. I övrigt står jag för vad jag sa??????? Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Choral shows: Ah - Kh (two pairs, kings and sixes) Roothski shows: 6c - Kc (a full house, sixes full of kings) Roothski wins: EUR 35,99 (with a full house, sixes full of kings) Rake: EUR 1,85 Citera
kgl Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 det jag faktiskt hoppas på är ett färgdrag. Träffar jag det har jag en bra hand. Så du anser att färgdrag är en stark hand? Eller menar du att du, om du träffar färgen, har en bra hand? Hur som helst är det inte bra att få in lite under 10% av Fi's stack med hopp om att träffa ett färgdrag på flopen, men det visste du kanske. Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Ja, hur kan du säga att färg inte är en stark hand? Hade det kommit två c:n så hade jag ju haft en väldigt stark hand. Eller är stark hand för dig floppat fyrtal? Killen är tight, jag vill ge lite action, han skall tro att jag är lös, sen att jag träffar är ju ett pluss. Jag vill ha en image som inte kostar mig mycket när jag är på winningstreak. Och potbetet hade jag bara gjort om jag inte hade träffat färgdrag, hade jag träffat färgdrag hade jag ju självklart betat mer. Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 det jag faktiskt hoppas på är ett färgdrag. Träffar jag det har jag en bra hand. Så du anser att färgdrag är en stark hand? Eller menar du att du, om du träffar färgen, har en bra hand? Hur som helst är det inte bra att få in lite under 10% av Fi's stack med hopp om att träffa ett färgdrag på flopen, men det visste du kanske. Jo det anser jag eftersom att han då tror att jag spelar vad fan som helst, och har klonkat till mig den stack jag har. Citera
der_ko Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Roothen//Lyssna inte på alla tightnissar på forumet angående starthandskrav. Är du duktig post-flop så kan du gott mixa upp spelet med s.k. skräphänder. Poker handlar ju inte om att ha bäst hand vid showdown utan snarare om att vinna pengar, då ofta genom att få fi att lägga den bästa handen. Till er andra// Man måste inte spela TAG för att vinna. Visst är det bra mycket enklare men sluta hacka på spelare som inte spelar tråkig ABC-poker, som sagt så finns det andra sätt att vinna. På microlimit skulle jag vilja säga att man kan plussa bra genom att enbart spela premiumhänder och aldrig bluffa. Man vinner troligtvis mer på detta sätt än att spela LAG. Underskatta aldrig microspelarnas synförmåga. Citera
Big Less Postad 18 Mars , 2006 Rapport Postad 18 Mars , 2006 Jo det anser jag eftersom att han då tror att jag spelar vad fan som helst, och har klonkat till mig den stack jag har. Det är väl ganska precis vad du har gjort, gissar jag. Citera
Roothen Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Jo det anser jag eftersom att han då tror att jag spelar vad fan som helst, och har klonkat till mig den stack jag har. Det är väl ganska precis vad du har gjort, gissar jag. Perfekt! Då hade jag plockat dig nästa gång jag höjde med AA? Citera
Recommended Posts