derra Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 2000E Guarantee på 24h. Jag är "savager" Game # 017,389,746 - Texas Hold'em No Limit 25/50 - Table "€2000 Guarantee 35152 3" Game ended Monday 2004-Nov-08 8:14:38 PM GMT Players: humus (830.00 in seat 1) McLaren (2,425.00 in seat 2) moggen (5,535.00 in seat 3) sara77 (2,015.00 in seat 4) J-C (3,360.00 in seat 5) savager (2,425.00 in seat 6) Akillez (2,140.00 in seat 7) zalama (4,865.00 in seat 8) HYDO (1,405.00 in seat 9) Dealer: McLaren Small Blind: moggen (25.00) Big Blind: sara77 (50.00) savager was dealt: Td - Kc J-C Call (50.00) savager Call (50.00) Akillez Fold zalama Call (50.00) HYDO Call (50.00) humus Fold McLaren Call (50.00) moggen Call (25.00) sara77 Check Får TKo på handen, vilket var i princip den bästa handen jag fått sen turneringen började så jag går med. Flop 7s - Kd - Ks Trevlig flopp, väljer att bara checka eftersom jag är relativt säker på att jag sitter med bästa handen. moggen Check sara77 Check J-C Check savager Check zalama Bet (350.00) HYDO Call (350.00) McLaren Fold moggen Fold sara77 Fold J-C Fold savager Raise (1,330.00) zalama Raise (1,960.00) HYDO All-In (1,005.00) savager All-In (1,045.00) zalama Call (65.00) Checkraisar, varefter zalama reraisar. Funderar lite på vad han kan ha och eftersom han spelat aggresivt tidigare är jag fortfarande rätt säker på att jag sitter med bästa handen. Dock är min kicker lite vek. Turn 7s - Kd - Ks - 7c River 7s - Kd - Ks - 7c - Ah Puh, zalama vänder upp KQ och jag tror det är kört. Dock så räddar den andra 7an mig och vi får båda kåk. Med facit i hand hade jag tur som inte flög ut ur turneringen, borde jag spelat denna annorlunda? Det känns svårt att välja o inte syna hans reraise efter att ha stoppat in så mycket pengar i potten och med en såpass stark hand. Vad tycker ni? savager shows: Td - Kc (a full house, kings full of sevens) zalama shows: Kh - Qc (a full house, kings full of sevens) savager wins: 1,020.00 split side pot (with a full house, kings full of sevens) zalama wins: 1,020.00 split side pot (with a full house, kings full of sevens) HYDO shows: 9s - 9c (two pairs, kings and nines) savager wins: 2,208.00 split main pot (with a full house, kings full of sevens) zalama wins: 2,207.00 split main pot (with a full house, kings full of sevens) ============================================== * Lite matigare rubrik - QoS * Citera
parre Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Att spela KTo UTG+1 är inte bra, särskilt inte limpa, höj i så fall typ 4-5xBB men folda helst. Denna HH är ett typexempel på varför KT är så dålig och svårspelad. Du floppar trissen, men kan inte veta om du är slagen eller inte. En bättre flop är svår att tänka sig, men du ligger ändå långt efter. Just detta är problemed med så svaga händer, de är ofta dominerade av andra händer, som i detta läge av KQ. Citera
Ector Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Precis som parre säger... Du blir inte en bättre pokerspelare av att veta svaret på om du ska syna hans lilla raise när du har floppad triss, däremot blir du det av att förstå varför du absolut inte under några som helst omständigheter kan limpa med KT i den här potten. Klura lite på den frågan i stället. Citera
derra Postad 9 November , 2004 Författare Rapport Postad 9 November , 2004 Ok, så med andra ord vill man spela en medioker hand som KTo i tidig position ska man höja 3-5BB? Annars folda eftersom positionen blir för avgörande? Nu var ju anledningen att jag lirade KT att jag inte fått en enda hyfsad hand sen turneringen startade och ville inte framstå som FÖR tight. Har alltid trott att det bästa är att limpa in med mellanhänder för att inte förlora så mycket pengar om den inte träffar, framförallt i tidig position. I just detta fall hade nog motståndaren förmodligen synat min höjning och utfallet blivit detsamma i slutändan, just i denna handen. Men jag håller med er båda. Tack för hjälpen Förresten ector, hoppas PS2'an fungerar bra du köpte av mig på siba i somras! Blev lite orolig när nätverksadaptern redan var öppnad, kan ju vara ett trasigt returexemplar i värsta fall. Citera
parre Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Ok, så med andra ord vill man spela en medioker hand som KTo i tidig position ska man höja 3-5BB? Annars folda eftersom positionen blir för avgörande? Helst folda, men om du nu måste spela den så ska du höja för att: * Sno mörkarna. Även om de inte är så stora så vill du inte ha syn med KT. * Få bort skräphänder. Någon kan mycket väl lirat K7 eller 77 i detta läge. * Ge dig själv möjligheten att representera en bättre hand efter floppen och köpa potten. Svårt tidigt i en turnering när tomtarna synar med vad som helst... Problemet med en sådan hand är att du måste folda om någon re-raisar, och det är många bakom som kan ha en bättre hand. Har du tur så foldar alla innan mörkarna och då har du bäst position handen igenom. Tycker dock att lira KTo i tidig position särskilt tidigt i en turnering är ett alltför riskabelt spel och ett spel som du oftast förlorar mycket mer på än du tjänar. Det finns oerhört få floppar som gör att du kan känna dig säker på vinst: JQA rainbow KKT TTT KKK TTK (osannolikt att ngn slowplayar KK innan floppen) KKx är svårt eftersom det är så pass många händer du ligger efter mot. KTx är bra, men du kan torska stort mot ett set. JQx utan färgdrag är väl också en bra flop men ändå en dragflop. Hur som helst: Oftast får du spela potten ur position med en medioker hand, vilket försämrar dina chanser till att köpa potten drastiskt. Har du dessutom limpat så är det i praktiken en omöjlighet. Har du däremot KTo på CO eller knappen lite senare i en turnering och är först in i potten så är det ofta en solklar raise för att sno mörkarna... Är det sent i en turnering kan jag mycket väl tänka mig att ställa in med KTo, men då av helt andra skäl... Citera
Hjort Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Nu var ju anledningen att jag lirade KT att jag inte fått en enda hyfsad hand sen turneringen startade och ville inte framstå som FÖR tight. Att framstå som för tight är en av nästan den bästa image du kan ha. En stor del av dina marker i en turnering ska komma från att stjäla potter, så det är jättebra om folk tror att du inte spelar utan stål. Har alltid trott att det bästa är att limpa in med mellanhänder för att inte förlora så mycket pengar om den inte träffar, framförallt i tidig position. Nej, ska man spela mellanhänder så ska man vinna ofta när man inte träffar också, annars är de inte värda att spela. Man är alltså ute efter potterna när ingen träffar, och de är oftast lättast att ta om man höjer preflopp. Men normalt sett ska man inte spela mellanhänder alls från de två tre första positionerna. För övrigt så är inte KTo en mellanhand, det är en skräphand i det här stadiet av turneringen, jag skulle mycket hellre spela 75s eller liknande (inte för att man ska spela dem heller här, men de är bättre). I just detta fall hade nog motståndaren förmodligen synat min höjning och utfallet blivit detsamma i slutändan, just i denna handen. Men jag håller med er båda. Tack för hjälpen Vi rekommenderar inte främst att du ska höja, vi rekommenderar att du ska folda. Citera
Ector Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Ok, så med andra ord vill man spela en medioker hand som KTo i tidig position ska man höja 3-5BB? Annars folda eftersom positionen blir för avgörande? Nu var ju anledningen att jag lirade KT att jag inte fått en enda hyfsad hand sen turneringen startade och ville inte framstå som FÖR tight. Har alltid trott att det bästa är att limpa in med mellanhänder för att inte förlora så mycket pengar om den inte träffar, framförallt i tidig position. I just detta fall hade nog motståndaren förmodligen synat min höjning och utfallet blivit detsamma i slutändan, just i denna handen. Men jag håller med er båda. Tack för hjälpen Förresten ector, hoppas PS2'an fungerar bra du köpte av mig på siba i somras! Blev lite orolig när nätverksadaptern redan var öppnad, kan ju vara ett trasigt returexemplar i värsta fall. Jag tycker du ska folda rakt av... Anledningen till att höjja OM du nu ska spela handen är flera. Dels förbättrar du förhoppningsvis din position på nästa runda genom att spelare bakom dig fodar, dels tar du kommandot i potten. Det är viktigt. Blir mycket jobbigare att syna ett bet från någon som höjt preflop än från någon som bara har limpat med. Jepp PS2an funkar utmärkt... nätverksmojjen har jag faktiskt inte orkat skruva i... så lat är jag. Citera
Recommended Posts