Gå till innehåll

Kan inte vinna längre


stinget

Recommended Posts

Tja!

 

jag har tror jag gått in i pokerväggen eller vad man ska säga... kan fan inte vinna längre... spelat ett år o fyra månader i april o de flöt på hyffs fram till i mitten på januari men den 15onde small de o nu gåre fan inte längre, jag lirar fixed fullring o har varit upp på 5/10 o nosat lite men nu kan jag inte besegra 2/4 längre... jag tycker ju dock att det finns många så kallade fiskar även på 5/10 men bevisligen är jag ju inte bättre eftersom jag inte kan besegra dom... tycker att jag har hyffsad koll på spelet har läst 5 poker böcker men som sagt de går inte längre... möter ju spelare som kikar runt 40-50% av flopparna och när jag går upp mot dom så är jag i 90-95% av fallen favorit preflop men blir jag inte utfloppad så drar dom sen på sina 3-5 outs och utgår man från att jag har ett högre par än min motsåndare på floppen och inte samma kicker så ska han dra ut mig i 20% av fallen? för har vissa spelare träffat floppen oavsett hur så vägrar dom ju kasta handen förrän rivern ligger oavsett vad de kostar... jag ser ju gärna att dom är med mig hela vägen för de kommer ju ge mig pengar i längden men som de är nu så drar dom inte ut mig i 20% av fallen...

 

i februari vann jag tex 49% av mina KK händer... vet inte exakt hur högt man bör ligga men de känns som den ska ge lite bättre utdelning...? =/

 

jag börjar starkt tappa tron på mina pokerkunskaper...

nån som har eller har haft liknande problem o har tagit sig ur detta på nåt smart sätt så får ni gärna dela med er.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelet har läst 5 poker böcker men som sagt de går inte längre... möter ju spelare som kikar runt 40-50% av flopparna och när jag går upp mot dom så är jag i 90-95% av fallen favorit preflop

 

Tänk på att även om du är favorit innan floppen så behöver inte det innebära att du är en stor favorit totalt. Även A :club: K :club: är bara runt 7:3 favorit mot exvis T :diamond: 3 :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner precis igen mig. Spelar FL $1/2 och $2/4. Jag har spelat i ett drygt år och gått plus varje månad fram till februari (Har legat över 4BB/100 i snitt). Februari blev ungefär +-0 och mars har bjudit skandalösa -10,78BB/100 hittills (30 sessions varav endast 10 har gröna siffror :/).

 

När jag kollar i PT ser jag att min fämsta vinsthand tidigare, triss, har gått minus under de senaste två månaderna. Triss är ju inte precis en hand man slöspelar så om den blir utdragen några gånger mer än vanligt kan det bli ganska dyrt. Jag vet inte om det enbart är utdragna trissar som är boven men det har definitivt varit en stor del i det hela.

 

Du har väl råkat in i något liknande antar jag. Kolla igenom vad det kan vara som felar i ditt fall. Det är dyrt och frustrerande men om man vet vad som felar är det lite mindre jobbigt tycker jag. Det är tydligen möjligt att ha otur i en dryg månad.

 

PS: Vågade inte starta någon egen bad streak tråd eftersom risken för flaming verkar vara ca 100%. (Är f ö personligen mer irriterad på folk som klagar över bad beat/streak trådar än själva trådämnet.)

 

Edit: Mina KK har för övrigt Win Rate 42% och QQ 33% i mars månad. Någon som haft värre? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne i någon sorts förlustperiod nu med! Kan vara pga min shiftning mellan fl och nl. Dock så antar jag att det bästa nästan är att ta en paus och "börja om" när man pausat färdigt.

 

Tips för pausen: Sätt ett mål, annars blir det lätt att man lirar "lite" bara för att man inte har något förbestämt datum innan man börjar lire igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i de som säger bla bla kan du ej besergra de lägre nivåerna så ska du ej spela högre bla bla. Vill du inte möta fisk? Jag kan säga helt ärligt att jag har större problem med att vinna på 1/2 FL än 15/30 FL exakt tack vare det du berättade om. Fortsätt spela, tillslut måste det släppa (om du är vinnande förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i de som säger bla bla kan du ej besergra de lägre nivåerna så ska du ej spela högre bla bla. Vill du inte möta fisk? Jag kan säga helt ärligt att jag har större problem med att vinna på 1/2 FL än 15/30 FL exakt tack vare det du berättade om. Fortsätt spela, tillslut måste det släppa (om du är vinnande förstås).

 

Att ge råd att gå upp flera nivåer är nog inte heller det bästa. Nu vet jag inte hur stor denna kille/tjej har till bankrulle men jag skulle antagligen gå ner en nivå eller två istället tills du har hittat spelet igen, tills din Losing Streak har gått bort.

 

Om du normalt lirar 2/4 och har en Losing Streak - Om du har samma resultat (kan fan inte vinna längre...) så vart förlorar du mest? på 2/4 eller 5/10 eller 15/30?

 

Gå ner en nivå eller spela på nuvarande nivå om du fortfarande har rulle för och spela ditt vanliga A-game och försök inte att tilta!!

 

När du känner att tilttendensen börjar krypa dig i ryggen så stäng ner Klienten fortare innan du hinner trycka på Exit-knappen och ta en Paus sen!

Fortsätt inte spela!! (om du är på Tilt och inte kan spela ditt A-game!)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett år trodde jag jag var en vinnande pokerspelare. Fel, fel. Samma sak efter två år. hoho! skulle inte tro det. Nu, på mitt tredje, börjar jag bygga rulle på vad som ser ut som ett stadigt och bra sätt. Man är alltid sämre än man tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerligen började det med att vara ett losingstreak. Hade ett nyligen och efter ett tag kom jag fram till att det inte bara var korten. Mitt spel hade försämrats en del också. Så mitt tips är att gå igenom ditt spel och öppna lite passande pokerböcker igen. Bra att tänka på är att man inte läser pokerböcker, utan man studerar dom.

 

Sen kan det vara rätt skönt att släppa pokern helt ett tag, typ en vecka eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen kommer du ut ur din losing streak snart. Då är det bästa om du spelar ganska högt så att du kan vinna tillbaks så mycket som möjligt.

 

Ursäkta påhoppet, men det där låter som en sann spelmissbrukare :)

 

Fast nämn en enda vinnade pokerspelare som inte tänker så? :lol:

 

Tack och lov har jag aldrig gjort det men vafan nångång måste det vända eller är allt bara psykiskt? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det för dig stinget?

Själv tog jag ut alla pengar från klienten eftar att ha fått min triss utdragen på rivern för femtielfte gången. Känns ganska trist att inte få de där extra tusenlapparna varje månad men nu ska jag ta en rejäl paus eftersom tusenlapparna har börjat åka åt fel håll. (Lite mindre risk för att jag ska slentrian-starta klienten någon tråkig kväll om jag inte har några pengar där.) Att gå upp i nivå är ett av de sämsta råd jag hört.

ulaf> vad fick dig att tro att du var en vinnande spelare om du inte gick stadigt plus?

Edit: Gahlster> Jag skyller inte enbart på korten. Självfallet spelar jag sämre när jag blir frustrerad. Du har helt rätt i att paus och lite studier är ett bra alternativ till den lite smått desperata "snart ska det väl faanimej vända"-spelstil som man alltför lätt förfaller till efter motgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ulaf> vad fick dig att tro att du var en vinnande spelare om du inte gick stadigt plus?

 

Jag tror att jag misstog en vinnande streak för ett vinnande spel. Visserligen, jag tror jag spelade vinnande poker till en kväll, men jag trollade med knäna och tilta bort rullen på en kväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tyvärr låter du som en fisk vilket du ju faktist är eftersom du spelar förlorande poker. Jag säger det inte för att vara rolig eller elak.

Mitt förslag är att du i princip resettar hjärnan. Kastar alla dina pokerböcker förutom pokerhandboken. Läs och förstå de underliggande matematiska principerna som bygger upp spelet. Sedan går du in i en pokerpsykos och tänker enbart på pokermatte och du ska se att du kommer att förstå 100 gånger mer av pokerns fundamenta än vad du kan läsa dig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är några tips som hjälpte mig att komma ur mitt loosing-streak:

 

1. Anteckna viktiga händer och analysera sedan om du hittar nåt dåligt mönster du börjat med.

 

2. Tänk efter hur ditt spel skiljer sig från ABC-poker eller det spel som de flesta pokerböcker hänvisar till. När du hittat avvikelser fundera över varför du övergått till att spela på ett annat sätt.

 

3. Hitta ett systematiskt sätt att gå upp/ner i nivåer beroende på hur bra/dåligt det går.

 

 

Och ett litet tillägg:

Många fl-spelare som spelar på lösa gör det felet att de inte vågar ta ut maximalt av sina händer. T.ex att beta med mellanpar ifall man tror man leder. Kanske detta gäller dig om du blivit utdragen ofta så vågar du ej beta till slut längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...