roidrage Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Hallå! Finns det någon form av starthandstabell för HU? HAr rätt dålig koll på vilka start händer som är riktigt bra osv... Tack! Citera
Emilio Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Det beror väl på om det är turnering med marker eller cashgame, hur du läser den andra och så vidare men en tumregel är kanske att aggressivitet lönar sig väldigt mycket sålänge du vet vad du gör och har read på din motståndare. Jag spelar jättemånga händer HU, kanske 70% och jag lyckas ganska ofta för motståndarna tror alltid jag är tom för att jag raisar hela tiden typ.. Parre har skrivit en jättebra HU artikel på poker.se, läs den. Citera
Lunkan88 Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 I en ohöjd pott spelar jag samtliga händer. Citera
Djens Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Precis, du behöver egentligen typ 2 hålkort! Citera
gdaily Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 I en ohöjd pott spelar jag samtliga händer. H2H är det sällan det är ohöjda potter,då spelar någon fel... Citera
Goose_strike Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Jag spelar alla händer över K-4 om han inte höjt. det gäller bara att spela aggresivt när man har något och vågar betta ut mitten paret Citera
ampixo Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Är väl inte allt för ofta man faktiskt spelar sina kort H2H? Gäller ju snarare att få en koll på sin motståndare. Efter det är ju alla kort spelbara. Citera
rockefeller Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Jag höjer på knappen 95% av gångerna mot dom motståndarna jag gillar mest. Citera
ulaf Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 HU är väldigt mycket psyke, eftersom att det ofta händer att ingen av spelarna har ens har en hand bättre än par, iaf på floppen. Jag tror att det gäller att ha ett psykologiskt övertag hela tiden genom att raisa, raisa, raisa. Många viker ner sig för detta. Att ligga i psykologiskt underläge i heads up är väldigt jobbigt. Jag spelar också i princip varje hand om inget spektakulärt händer pf. Citera
Jessica Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 om fi raisar HU FL och han gör det med princip alla händer och han har knappen, ska man syna: J4o 93s K2o T5s 24o ? Citera
tikhal Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 På knappen är any2 stål. Om han har knappen och höjer synar jag med sånt som kan användas för att ta stacken, slår om med par och andra bra händer, ibland med skit. Citera
Vinden Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 om fi raisar HU FL och han gör det med princip alla händer och han har knappen, ska man syna: J4o 93s K2o T5s 24o ? Beror ju på om han spelar vekt post-flop eller inte. Mot en aggressiv fi spelar jag alla händerna ovan förutom 24o, och CR minsta träff eller ok drag på floppen. Citera
Recommended Posts