Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det beror väl på om det är turnering med marker eller cashgame, hur du läser den andra och så vidare men en tumregel är kanske att aggressivitet lönar sig väldigt mycket sålänge du vet vad du gör och har read på din motståndare. Jag spelar jättemånga händer HU, kanske 70% och jag lyckas ganska ofta för motståndarna tror alltid jag är tom för att jag raisar hela tiden typ..

Parre har skrivit en jättebra HU artikel på poker.se, läs den.

Postad

HU är väldigt mycket psyke, eftersom att det ofta händer att ingen av spelarna har ens har en hand bättre än par, iaf på floppen. Jag tror att det gäller att ha ett psykologiskt övertag hela tiden genom att raisa, raisa, raisa. Många viker ner sig för detta. Att ligga i psykologiskt underläge i heads up är väldigt jobbigt. Jag spelar också i princip varje hand om inget spektakulärt händer pf.

Postad
om fi raisar HU FL och han gör det med princip alla händer och han har knappen, ska man syna:

J4o

93s

K2o

T5s

24o

?

Beror ju på om han spelar vekt post-flop eller inte. Mot en aggressiv fi spelar jag alla händerna ovan förutom 24o, och CR minsta träff eller ok drag på floppen.