Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter o lirar ett bra 3 handed FL game på en okänd och relativt liten sajt.

Jag SB har plussat lite. Tror de ser mig som tag.

Button är en förlorande spelare tror jag, han är väldigt lös pf och gillar o syna ner med allt skräp om han blir raisad postflop.

BB är en bra TAG spelare, lite för aggressiv postflop, speciellt på floppen.

Button Raise

Jag har K8s/A2o

Dessa två händer utspelade sig idag. Vad göra?

Postad

Du säger att Button gillar att syna ner med skräp och är lös preflop. Men gillar han att syna eller höja preflop? Gillar han att höja preflop skulle jag nog trebetat för att isolera mot honom med både K8s och A2o. Är han tight med sina höjningar kan jag tänka mig att lägga båda.

Postad

A2o är vik om han inte spelar typ 80-100% av sina händer (ingen foldequity, väldigt omvända implicita odds, kan vara krossad av både bb och knappen). K8s däremot kan väl kanske funka.

Postad

Han raisar nog där ca 75% av gångerna - minst. Han gillar att höja pf och syna postflop. Jag valde att vika båda men K8s är juh def bättre än A2o. Om jag ska spela K8s där så ska jag syna eftersom en hand som K8s inte HATAR 3way vilket te.x a2o skulle göra? På medium stakes så är det 3bet/fold som alltid gäller men nu när jag har börjat lira lite medium/low så tycker jag att det är bättre att ofta se floppen billigt eftersom man spelar ut dem postflop och om BB ändå hade en hyffsad han typ Q9s så kvittar det om det kommer 1,2 eller 3 bet till honom, han synar ändå? Fel tänkt? Hatar att vara OOP sh FL btw