Djens Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Faluerik är hyggligt solid och väldigt aggressiv, vi har spelat mycket mot varandra, dock har inte jag haft kontot alla de gångerna, men han är jobbig och duktig. Man vet aldrig vart man har honom. Din table image? Väldigt lös och väldigt aggressiv. Jag tycker spelet är standard fram tills hans reraise på turn där åsikterna gick isär om hur vi skulle spela, jag vet faktiskt inte själv. Setet känns väldigt nära till hands, men jobbiga är att han VET att jag kommer beta om det checkas till mig, han vet troligen att jag slår om med any2 på floppen också. Min hand e ju riktigt fin. Ställa om allin eller lägga? Skulle jag tagit ett gratiskort? Players: _ZATTARA_ (EUR 573.00 in seat 1) Viktor__ (EUR 656.25 in seat 2) carris (EUR 561.35 in seat 3) Faluerik (EUR 606.35 in seat 4) allesinnes (EUR 1,265.50 in seat 5) Djens83 (EUR 1,943.65 in seat 6) Dealer: Viktor__ Small Blind: carris (3.00) Big Blind: Faluerik (6.00) Djens83 was dealt: Ks - Js allesinnes Fold Djens83 Raise (20.00) _ZATTARA_ Fold Viktor__ Fold carris Fold Faluerik Call (14.00) Flop 8c - 2s - 3s Faluerik Bet (32.00) Djens83 Raise (77.00) Faluerik Call (45.00) Turn 8c - 2s - 3s - Kd Faluerik Check Djens83 Bet (140.00) Faluerik Raise (380.00) Citera
D_Persson Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 checka turn. Skulle inte jag ha gjort. En syn är väl aktuell här, så har du spelat rätt. Du har en fin hand och du får spela efter vad du känner bäst här. Allt i poker handlar om magkänsla och fingertoppsteknik, som bara några få har väldigt bra talang av. Mycket jobbig hand, men jag hade nog synat som sagt. Citera
Djens Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Jag ville checka turn, maskinen ville det inte... Citera
chrille87 Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Jag ville checka turn, maskinen ville det inte... Ge oss upplösningen!! Citera
Shahin86 Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Finns två vägar att gå, antingen check turn sen syn/bet på river. Eller beta ut på turn, sen passa för omslag. Du förlorar väl lika mycket på båda? Skillnaden är att du får se att du är slagen med alternativ ett, vilket gör att du mår bättre och inte skriver om handen här. (= Tvivlar dock på att FaluErik är solid. Citera
qazzar Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 tycker du borde minraisat på flop istället för att raisa 1.05 gånger hans bet... Citera
tikhal Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 helt klart check på turn, du får se river och kan syna lika mkt som du skulle bettat. Citera
Big Less Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Finns det något som luktar set så mycket som bet/call check/raise? Jag hade checkat turn. När han nu checkraisar, känns det som en ren oddsfråga. Bara att räkna på antalet kort som ger färg men inte parar bordet. Citera
RayIV Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Äsch, dega in och hoppas på det bästa. Höjningen till just 380 känns mer som om han vill ha lägg än en höjning till den smalare siffran 350 gjort, är inte det ett bra resonemang så säg. Han har ju också färgdrag. Citera
brut Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Du har en stor fördel av att om du ställer in honom måste han syna med ett ev färgdrag eftersom han är comitted. Intuitivt känns det som om det måste vara EV+ har dock inte räknat på det. Det går att räkna ut vid vilken % grad han måste ha färgdrag för att det ska vara värt att ställa. Citera
Djens Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 Rent intuitivt kändes det som ett väldigt starkt drag typ str8flush draget eller ett set. Rätt spel tror jag varit o checka turnen och folda/asyna rivern beroende på kort och bet. Resultatet? Vi kommer aldrig få veta om inte faluerik finns här, jag lade mig. Citera
brut Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Du har säkert rätt men tänk på att om du ställer honom så kostar det dig endast 369 och du vinner 717 i potten+de 129 han har kvar, och de pengarna måste in om han så bara har ett A högt på handen. Så oddsen blir bra och han måste ha triss väldigt många gånger för att det ska inte ska löna sig. Du får räkna ut själv Själv har jag korkat ur det är ju kväll nu Citera
ulaf Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Potten är 3 du synar för en (eller hur?). Han har nog som absolut minst ett tvåpar (inget färgdrag väl). Eftersom du antog att du var slagen var det ju rätt att lägga ett drag som antagligen har ca 17,5% om man räknar bort åttan. Bra fold, du hade toppar med tredje kicker. Citera
Recommended Posts