VikingSW Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Känner att mitt HU spel inte är det bästa. Lite kommentarer på nedanstående vore kanon. Fi är 40/11/1.95 efter 140 händer. Paradise Poker 5/10 Hold'em (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is UTG with K:club:, Q:heart:. Hero raises, 2 folds, BB calls. Standard spel från UTG. Flop: (4.40 SB) 8:club:, 7:spade:, A:spade: (2 players) BB checks, Hero bets, BB calls. Gör ett cb och får endast ett call tillbaka. Vet inte var jag har honom. Turn: (3.20 BB) 9:diamond: (2 players) BB checks, Hero bets, BB calls. Jaha, vad ska jag göra nu. Bettar för att få honom att tro att jag har ett A på handen eftersom jag höjde från UTG River: (5.20 BB) 6:diamond: (2 players) BB checks, Hero checks. Har inget och det känns som om han måste ha något eftersom han har callat hela vägen. Ingen mening att fortsätta bluffa, eller?. Hur skulle ni ha spelat ovanstående hand? Citera
Vinden Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Bra spelat. På en mindre dragvänlig bräda kan du emellanåt ta frikortet på turn, då fi sällan har en sämre hand än dig när han synar floppen efter att du höjt UTG+1. Det finns inga händer du slår som betalar av på river så checken där är given. Citera
Gyre Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Hade spelat den lika dant. Pre- och flop är ju väldigt standard. Eftersom vi inte vill ge gratiskort på turn till färg/stege så bettar vi igen samt för att få en gratis showdown på river. Hade brädan varit A82 rainbow hade jag inte bettat turn och foldat river om jag inte förbättrat. Citera
Vinden Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Hade brädan varit A82 rainbow hade jag inte bettat turn och foldat river om jag inte förbättrat. Beror helt på motståndet. Mot en väldigt aggressiv spelare i en HU-situation (dvs 2-mannaspel) är det oftast fel att lägga på rivern i de lägena. Det räcker med att vinna en gång av fyra för att det ska gå jämnt upp och din turn-check kommer inducera en del bluffar som du måste få värde från. Citera
Recommended Posts