Gå till innehåll

NLT - 75s på knappen


Recommended Posts

skriver ur minnet

jag vet inte riktigt hur man skriver platserna så jag kör min variant(lätt förstålig hoppas jag) , det är 005/010 blind bord , max inköp $10

 

jag sitter på $7,50 ungefär vid bordet

 

HERO is dealt 75s <- klöver

 

player 1 folds

player 2 folds

player 3 folds

HERO bets 0,40 <- knappen

player 5 folds

player 6 raises to $0,85

 

blir alltså jag å en till bara, han har sett mig betta på dålig hand förut preflop så tanken är att han kan likagärna sitta på skit.. borde kanske reraisa för å få lite information men väljer å syna

 

HERO calls

 

pot: $1,30

flop: 10 Q 6 <- en klöver, en spader, en ruter

 

player 6 bet 1

 

ok, han kan likagärna bluffa här så jag väljer å raisa honom, borde

kanske raisa mera?

 

HERO raises to 2

player 6 calls

 

....ok....

 

pot:$4,30

 

turn: A <- klöver ,,färgdrag nu...

 

player 6 checks

 

okej han checkar, jag tog det som att han är rädd för esset så jag väljer å betta + att jag har färgdrag.. borde kanske köra all-in direkt ist?

 

HERO bets 3,5

player 6 goes all-in

 

okej har 1,50 kvar ungefär.. men frågan är om handen är dåligt spelad?

å nu har jag väl odds dessutom för färgdraget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att du spelar alldeles för aggressivt med skithänder. Raisen preflop kan ju vara ok om bordet är mycket tight men hur ofta är ett NL10 bord det? När han sen slår om borde du slänga. På flop missar du totalt han bettar ut och du mini-raisar. Om du nu måste bluffa betta mer minst 3x det han bettar. Om preflopspelet var tveksamt så är flopspelat riktigt illa om du nu inte har någon sjuk read på snubben så ska handen bara slängas.

 

På turn får du färgdrag och han checkar tycker jag verkligen inte du ska betta ut då han knappast kommer lägga sig lika bra att ta frikort och försöka klonka river.

 

Självklar syn när han sen degar med tanke på hur mycket du lagt in i potten

 

På microlimit ska man sällan göra annat än få en stark starthand höja betta sina träffar och folda sina missar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisen preflop kan ju vara ok om bordet är mycket tight men hur ofta är ett NL10 bord det? När han sen slår om borde du slänga.

I position, mot en skithöjning? Nej, har man tagit fan i båten får man ro honom iland. Dvs syna höjningen preflopp. Poängen med att spela handen är väl att man kan få mycket bra betalt vid träff, och det borde ju i högsta grad gälla här.

 

Nu blev det ju ingen träff, så det är bara att slänga på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nog den sämst spelade handen jag sett på länge...

 

1.varför vill du skrämma bort folk genom att höja innan flop, träffar du vill du ju ha kvar alla

 

2.när du ser att du varken har drag eller par, varför väljer du att stanna kvar i handen på flop

 

3.om du ska dra till med en bluff efter att han bettat flop, varför raisa så lite, finns 0% chans att han lägger handen efter en sån mes-bet. ska du bluffa beta åtminstone 3-5 ggr hans bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.varför vill du skrämma bort folk genom att höja innan flop, träffar du vill du ju ha kvar alla.

Först in på knappen är det en självklar raise om man överhuvudtaget ska spela handen.

 

När någon i stort sett minihöjer tillbaka är det också en självklar syn, bra hand att trappa bra händer med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nesch, 75s på knappen är raise oftast men då ska man sitta med fulla stackar också. Syna reraise får man ju göra då det är nästan minreraise.

Kast på floppen då du inte har något alls av värde o han har garanterat en hand över average som han inte verkar vilja släppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...