Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skulle vilja veta vart det är bäst att börja spela poker om man är nybörjare. Jag fyller 18 om någon månad och har sparat ihop ca 2500kr som jag hade tänkt sätta in på något poker konto och min fråga är nu vart jag jag kan finna:

Billiga SnG´s med ca 1-10$ de flesta jag sett har 3, 5, 10 finns det någon med fler alternativ?

Större turneringar/sateliter med billiga buy in (cheeproll?) ?

Cashgame med många olika låga nivåer?

Hold'em och Omaha är det jag kommer spela mest men om det finns mörkpoker och sökö skulle detta vara toppen 8-)

Postad

Hejsan! Jag skulle nog rekomendera Nordicbet eller liknande skin på prima. Lirade där när jag var helt ny. De har massa bord, bliiga Sng:s osv. Sen har de några billiga turneringar med garanterade pengar. Tror de har en 4K guarantee som kostar 10 + 1 alternativt 5+ 0,5. Lycka till

Postad

Jag rekommenderar pacific som har 100$ insättningsbonus som du får direkt. Eller i ditt fall blir det 20% av 2500 kr. Pacific har dock lite hög rake för SnG < 5$, isåfall är betfred bättre, de har 10% rake på SnG ner till 1$+0.1$. Nackdelen med pacific är att du bara kan spela ett bord i taget, men det gör ju inte så mycket vid SnGs. Det har heller inte PLO, bara fixed. Betfred har PLO ner till 0.01-0.02 :)

Postad
Finns det några sidor där man får insättningsbonus på så här låga nivåer?

Eurobet erbjuder 100% insättningsbonus. I ditt fall ca 300 dollar, som du får efter att ha spelat ihop 3000 poäng. 1p=0.07dollar rake. Kan ta ett tag på lägre nivåer men kämpar du på så dimper det ner 300 dollar extra. Du har 2 månader på dig tror jag, rätta mig om jag har fel. Kika in på eurobet.com o läs mer.

Postad

Tycker B2B har ganska bra utbud av SNG i den klassen.

Brukar själv lira 5$ ibland och folk där stoppar in alla marker med 33 och liknande i början av turneringar då de har hört att AK vs ett par är 50/50 så vänta ut en hand och vinn.

Går ganska snabbt att få folk i en 10-manna SNG också.

MVH

//KF

Postad

UltimateBet har låga sng och en bonus som kanske inte är jätte bra, men det kommer nya hela tiden. Så du behöver inte "bränna" en bra bonus i början av din pokerkariär. Bonusen gör 100% RB på 1$ sng.

Postad
testa några olika är väk inte så bra eftersom jag har så liten bakrulle?

Precis det blir svårt att baka många bullar då. Allvarligt jag skulle faktiskt tagit bet365 och tagit deras $100 signupbonus.

Postad

Är inte så förtjust i att du ska spela för pemgar du har sparat ihop :?

Själv hade jag nog inte kunnat spela fullt ut med sparade pengar. Kommer ihåg när man var 18 och gick i gymnasiet och fick små-ångest för att man var skyldig polarna i skolan 200-300 kr när man spelade chicago på rasterna :lol:

Så om du nu ska lira poker så se cashen som en snickare ser sin hammare... dvs använd den ofta och hårt men rätt som det är tappar man den från 4_e våningen pga ett felslag ;)

Postad

Viktigt att du börjar på microlimit också, annars kan du lätt tilta bort hela rullen snabbt. Vet inte hur mycket pokervana du har men NL 10 skulle jag börja på om jag var dig. Oftast svårt att cleara bonusar då, men viktigare att du börjar med att bli en vinnande spelare än att du går in på en för hög nivå och förlorar pengar.

Postad

Jag rekommenderar inte B2B. Är mest från norden där och vi ska väll vara bäst i världen?

Har själv haft lite problem med b2b fast ligger iaf plus nu men tycker det är svårare där än på prima.

Jag började med Nordicbet på microlimit. Mycket enkel sida och de sköter sina utbetalningar bra även fast jag gör fel. De skickade ett mail och bad om informationen som saknades. De tar inte neteller men går bra att ta ut till ditt bankkonto.

Bet365 är också bra, ungefär samma men deras bonus är lite svårare kändes det som.

De tar neteller men jag var tvungen att ringa deras 020 nummer för att lista ut hur jag skulle ta ut pengarna.. :oops:

Så för microlimit cashgames rekommenderar jag Nordicbet.

Postad

http://www.tropicalpoker.com är nyöppnad , beta versionen har varit igång ett tag men dom gick real-money för cirka nån vecka sen, där finns det duktigt med fisk. Tyvärr är sidan ganska liten fortfarande , men den växer. Många spelare kvar från beta-versionen , som vunnit småpengar i freeroll sit and go osv.

OBS, jag har aldrig testat sätta in några pengar där, bara casha ut med neteller och det tog cirka ett dygn.

Postad

Ska du spela NL eller FL? Om du är intresserad av att bygga rulle fort så skulle jag rekommendera FL, för då finns det massor av bra bonusar att jaga. Kika på bonuswhores.com, de har en bra tabell där man kan jämföra bonusar.

- På Bet365 måste räjken nå $0.25 för att handen ska räknas till bonusen, så för låga nivåer finns det bättre bonusar, iallafall om man spelar NL. Det gäller de flesta Prima-sajter, men om du spelar FL finns det några stora bonusar på The Gaming Club och några andra. De har även de bästa frirullarna på nätet, $1000 dagligen och $5000 på lördagar.

- Sportingbet har bra bonusar som går att cleara på låga nivåer, dåliga motståndare och billiga SnG's.

- Everest har usla motståndare och billiga SnG's från $0.10 och uppåt. Har också billiga turneringar med added $ i potten. Deras bonus ($100) tar dock jääättelång tid att få ut på låga nivåer (omsätt $10K).

- PokerStars har MTT's från $1 och uppåt med flera tusen deltagare (eller $1 SnG's för 45 spelare), så prispotten kan bli rätt stor för en billig peng om man har turen på sin sida. Deras bonus är väl ingen höjdare på låg NL-nivå.

- Ongame-sajterna har ofta stora bonusar ($600) som dock kan ta lång tid på låg NL-nivå. Bra med turneringar från $5.

- Party har inte Microlimit för NL, men spelar du FL så är detta en bra sajt med en bra bonus och många bra turneringar från $5.

Rakeback får man inte diskutera på forumet, men det är ofta en bra idé, googla lite.

Sökö finns nog bara på B2B tror jag. Omaha finns typ överallt, 5CD är mer sällsynt men finns på Boss (Sportingbet).