Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

detta hände på 24Hpoker cruse. jag har Länge grubblat över denna hand

kanske inte hör hemma i HH MEN bör diskuteras.

av flera osaker.

Blinds är 100/200

en spelare hade just satt sig med Ca 6000 marker så jag har inte någon uppfattning om honom.

han limpar in.

fold fram till mig (sitter som dealer )

jag kollar ned på TT

bettar ut 800.

SB fold.

BB går ALLIN. 1900

killen som limpat in gör reraise allin. med ca 6000 marker.

jag kollar ner på TT och dom ser inte ens vackra ut längre.

jag kastar mina TT

BB visar A:spade: K :spade:

killen som gjorde en reraise. visar K :diamond: Q :club:

här är frågan. om ni ser spelare A som sitter som dealer betta 4xbb och BB går allin

kan ni ens slåom med KQoff?.

om du tror att det är en coinflop och att spelare 1 som sitter som dealer bluffar OKEJ.. men annars?

jag har funderat ganska mycket anser att min fold var det rätta.

men anser inte att hans reraise med KQ är HELT fel?

Postad

Ungefär samma sak hände mig i en liveturnering. En spelare (shorstack) gick all in, jag tittade ner på KQs och det kostade mig ungefär en tredjedel att syna. Jag velade ett tag innan jag synade. Killen till vänster om mig gick all in på ungefär en hundradels sekund så jag kastade min hand. Den första spelaren visade A5 och spelaren efter KQo, vad tycker ni? Rätt av han eller fel?

Postad

Tja, enda tänkbara är väl att han sätter BB på ett lågt pocketpar. YTTERST vanligt att shortstackar ställer in med dom. Därför tänker han att han har 50% att slå ut en kille. Synar han och låter någon fler syna - då är han däremot kokt.

Så om han vill köra mot BB gäller det att isolera: ie ställa in.

Att det däremot inte är helt smart, det är en annan femma. I BB-s HD ingår ju inte bara låga PP utan även alla bra händer. Så jäkligt riskabelt.

OM han inte har en read på BB som säger att BB kan göra sådär med any 2.

Postad

Eftersom jag är en så duktig turneringspelare freeman så ska jag säga vad jag tycker om detta spel.

Kort och gott kan man helt enkelt säga att vanligvis så tål inte KQo en höjning från en spelare som man inte har några reads på eller aldrig har spelat mot han/hon förut.

Alltså är det helt åt helvete att spela KQo mot 2 stora höjningar. Varken på nätet eller live.

/Lilleman :evil:

Postad
Ungefär samma sak hände mig i en liveturnering. En spelare (shorstack) gick all in, jag tittade ner på KQs och det kostade mig ungefär en tredjedel att syna. Jag velade ett tag innan jag synade. Killen till vänster om mig gick all in på ungefär en hundradels sekund så jag kastade min hand. Den första spelaren visade A5 och spelaren efter KQo, vad tycker ni? Rätt av han eller fel?

Vad var blindarna? Jag tycker nästan ditt spel är sämre? Varför syna 1/3 för att sedan lägga? Bättre att isolera dig mot andra och ställa in själv i detta läge.

Postad

Vad var blindarna? Jag tycker nästan ditt spel är sämre? Varför syna 1/3 för att sedan lägga? Bättre att isolera dig mot andra och ställa in själv i detta läge.

Precis. Bedömer du att handen håller mot förste killen så gäller det att ställa in. Precis som FI gör här.

Väldigt väldigt vanligt att "Titta vilken megatomte!"-trådarna egentligen handlar om att HERO är sur för att han tycker att han själv gjorde fel. Då målar man upp FI som en jätteidiot bara för att skönmåla sitt eget spel.

I det här fallet skriver inte HERO något om sitt eget stackdjup. Det är en stor begränsning, eftersom vi därför inte kan bedöma HEROs spel. Sitter HERO på 1000 chips så är spelet helt förkastligt, likaså om han sitter på 100k. Vi får lite lite information här faktiskt.

MEN, reraisen med KQ är vågad. Men inte så mycket mer. Hade han varit en tomte så hade han SYNAT. DET hade varit idiotiskt. Nu är det bara överaggressivt.

Postad

Håller med, du hade fått kasta din hand med ett överkort på floppen också...

bättre att ta ställning till att spela eller inte innan, all-in få syn av kanske en pers och dubbla upp är bättre än att lägga 800 få syn av 2-3 för att senare se K o J komma på floppen.

Postad

Megarätt - han lyckades trycka ut dig ur potten och därmed skapa en massa döda pengar i potten mot en shortstack som kan ställa med lite vad som helst, till exempel ett dåligt ess. Han får alltså tre gånger pengarna för en coinflip, och riskerar inte att åka ut om han förlorar.

Om du hade suttit med t.ex. AA och synat för att du *vill* ha med fler spelare hade det förstås varit fel av honom.

Postad
Vad svamlar Fido och Scousern om? Jag ser inte någonstans där han synar. Det framgår tydligt att blinds ör 100/200 och att han öppnar upp med en höjning på 4bb.

De pratar om en annan hand, rockbullens. :)