VikingSW Postad 12 Mars , 2006 Rapport Postad 12 Mars , 2006 Har spelat FL SH i snart tre månader och tycker det är otroligt mycket roligare än fullring. Har skrapat ihop ca 5,000 händer på 3/6 (med mycket bra kort) och tänkte nu pröva på 5/10. Jag sätter undan 100BB som jag hoppas ska räcka för ett positivt resultat. Jag vill ha kommentarar på mina stats om vad jag ska ändra på när jag tar steget till 5/10. Jag spelar ungefär 50% 5-handed och 50% 6-handed. http://i45.photobucket.com/albums/f98/VikingSW/3-6Hands5000/Graph3-6Hands5000.gif http://i45.photobucket.com/albums/f98/VikingSW/3-6Hands5000/PosStat3-6Hands5000.gif http://i45.photobucket.com/albums/f98/VikingSW/3-6Hands5000/GenStat3-6Hands5000.gif Citera
duckstab Postad 12 Mars , 2006 Rapport Postad 12 Mars , 2006 Förändra inget. Håll kurvan lika spikrakt pekande uppåt och inget kan gå fel Citera
Fido Postad 12 Mars , 2006 Rapport Postad 12 Mars , 2006 Håll i hatten när du kommer in i första downswing. Den kommer att komma snart.... Cynisk som jag är så törs jag garantera att det kommer att gå tyngre snart. Mycket tyngre. Med VPIP 27% har du gått våldsamt bra med 6+BB/100. Iofs kan du vara en av dem som helt enkelt har flyt. Men risken är överhängande att du får en period om en 20-30k händer där allt går åt h-vette. Var då beredd att gå nedåt igen snabbt! Annars.... kanske tighta till dig ilte. Tror att det kan bli kärvare när du kommer till 5/10, och 27% är väl ett gränsfall till att vara för högt. Iofs, spelar du bra postflop så kan det ju funka bra ändå. Men på 5/10 kommer det bli ytterligare lite aggressivare och bättre. Då kan det vara svårt att spela många händer. Annars ser det ju spontant väldigt bra ut. Citera
VikingSW Postad 13 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2006 Håll i hatten när du kommer in i första downswing. Den kommer att komma snart.... Cynisk som jag är så törs jag garantera att det kommer att gå tyngre snart. Mycket tyngre. Med VPIP 27% har du gått våldsamt bra med 6+BB/100. Iofs kan du vara en av dem som helt enkelt har flyt. Men risken är överhängande att du får en period om en 20-30k händer där allt går åt h-vette. Var då beredd att gå nedåt igen snabbt! Annars.... kanske tighta till dig ilte. Tror att det kan bli kärvare när du kommer till 5/10, och 27% är väl ett gränsfall till att vara för högt. Iofs, spelar du bra postflop så kan det ju funka bra ändå. Men på 5/10 kommer det bli ytterligare lite aggressivare och bättre. Då kan det vara svårt att spela många händer. Annars ser det ju spontant väldigt bra ut. Jo jag vet att min tur kan inte hålla i sig speciellt länge till, men det är bara att köra på så länge. Mina stat ovan är säkert 50% 5-handed på Paradise och PokerRoom. Vilket VPiP intervall är lämpligt 5-handed? Det känns som om 27% inte är så högt. Citera
Fido Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Iofs, för 5-handed är det inte så högt nej. Jag har för lite på benen för att säga något egentligen. Vad jag sett rekommenderat så verkar de flesta säga att <25% ska man ligga i varje fall. Iofs tror jag nog att du kan vinna gott med ett par händer till, bara du spelar bra postflop. Citera
Recommended Posts