crillux Postad 11 Mars , 2006 Rapport Postad 11 Mars , 2006 Jag försöker så långt det är möjligt att undvika HA-poster som är självklara, och jag upplever ofta att AA spelar sig mer eller mindre självt. Har dock några funderingar i den här handen som jag gärna vill ha input på. Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is MP1 with A:heart:, A:club:. 1 fold, UTG+1 calls, UTG+2 calls, Hero raises, 4 folds, SB calls, BB calls, UTG+1 calls, UTG+2 3-bets, Hero caps, SB calls, BB folds, UTG+1 calls, UTG+2 calls. Med position på alla som är med i potten är det väl helt självklart att cappa? Flop: (18 SB) 6:heart:, 2:spade:, 3:heart: (4 players) SB checks, UTG+1 checks, UTG+2 checks, Hero bets, SB calls, UTG+1 calls, UTG+2 calls. Känns ju inte som någon livsfarlig bräda förstås men jag gillar inte färgdraget. När alla checkar så kan jag väl inte göra annat än att beta? Drar någon till färgen så har de förstås odds och jag kan ändå inte skydda handen här. Turn: (11 BB) 5:heart: (4 players) SB checks, UTG+1 checks, UTG+2 checks, Hero bets, SB raises, UTG+1 folds, UTG+2 calls, Hero calls. Tre till en färg. Check igen, och given(?) bet från mig. SB höjer nu, och frågan är om man ska tro att han verkligen har satt färgen, eller om han bluffar. Det verkar vara ganska låg bluffrekvens på de senare gatorna på den här nivån på Party så jag misstänker att han faktiskt träffat. Med A:heart: så har jag ju förstås ett redraw till nötfärgen. Vad är rätt tänk här? Höja eller syna? Bonusfrågor: Hur ser skillnaden ut i resonemanget om man inte har A:heart:? Om man istället har K:heart: K:club: spelet varit likadant? Citera
Hjort Postad 11 Mars , 2006 Rapport Postad 11 Mars , 2006 Jag är ju rätt säker på att du inte har bäst hand här (stege och tvåpar är dock också starka möjligheter), däremot så har du ju en väldans massa outs oavsett vad motståndaren har. Frågan är om det kan vara värt att trebeta här för att frysa betandet på river om du inte förbättrar så du slipper göra en lipsyn med AA utan bara kan checka ned. Det är ett rätt ABC-aktigt "avancerat" spel som dessutom har plusset att det balanserar ens färdiga trebethänder. Antar att det är rätt stor skillnad om man har QhQx eller KhKx eftersom man då riskerar att sitta på 0 outs, vilket inte är så jättekul. Citera
crillux Postad 11 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2006 Frågan är om det kan vara värt att trebeta här för att frysa betandet på river om du inte förbättrar så du slipper göra en lipsyn med AA utan bara kan checka ned. Intressant. Det ska jag fundera på nästa gång. Citera
Macallan Postad 11 Mars , 2006 Rapport Postad 11 Mars , 2006 Jag spelade precis en likadan hand fast med KK och klonkade färgen. Givetvis satt Fi på Axs. Och Hjorts trebetsidé är givetvis omöjlig med KK då motståndaren kommer att cappa med nöten men inte nödvändigtvis med QJs. Samtidigt går det nog inte att lägga KK mot en cap då tillräckligt många kommer att cappa även med QJs? Citera
crillux Postad 12 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2006 River: (17 BB) 9:heart: (3 players) SB checks, UTG+2 bets, Hero raises, SB calls, UTG+2 calls. När UTG+2 betar så funderar jag på om jag ska gå för en overcall från SB eller höja, och kommer fram till att jag kommer att vinna minst ett bet till även om jag höjer eftersom UTG+2 knappast orkar vika här. Nu blir det så bra att SB synar också, så det får jag väl se som bonus... Final Pot: 23 BB SB has Qs 4s (straight, six high). UTG+2 has Kh As (flush, king high). Hero has Ah Ac (flush, ace high). Outcome: Hero wins 23 BB. Citera
Recommended Posts