daman666 Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Jag har alltid varit speltorsk , men har alldrig varit något större prob förens jag kom i kontakt med nätpokern. Jag har förlorat stora summor pengar och en dag efter en förlust tog jag mitt visa kort och skar ut de 8 siffrorna i mitten och slängde dom lååååååångt bort , kortet funkar perfekt och har alldrig spelat poker sen dess. Kanske lite väl drastiskt men ett måste iaf för mig! Citera
lillpata Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Om det fick dig att lägga av helt så är det bara att gratulera. Lycka till i framtiden! Citera
perfo Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Nu skall du bara akta dig för alla kontoutrdag som banken skickar samt troligtvis internetbanken. Så du inte får reda på dem igen... lycka till! Citera
Nidson Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Min ondskefulla hjärna skulle garanterat ha memorerat siffrorna när jag stod och karvade i kortet. Citera
Sommar Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Tycker inte det är rätt sätt att behandla spelmissbruk på. Vet inte hur lång tid som du inte har spelat på men att endast "skära bort" de sista siffrorna på kortet har nog ingen längre verkan. Du borde ta kontakt med någon form av spelberoende förening eller liknande innan det går för långt. Citera
413x4nd3r Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Whatever floats your boat.. Allvarligt talat så är det väl ingen vidare bra lösning på sikt. Se till att ta tag i problemet istället för att bara förhindra det. Citera
freddola Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Bättre än ingenting alls tycker jag. Vem vet kanske detta som får dig att sluta. Isåfall bara att grattulera! Bättre att försöka än att inte göra något alls. Citera
AAisking Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Lösningen på sepelberoende är lätt: SLUTA SPELA!!! Vägen dit är det svåra.. Citera
ROmeoBOT Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Det stora problemet för dom som är spelberoende är väl inte främst att dom spelar, utan att dom förlorar. Så det bästa råd jag kan ge är att sluta förlora.... Den huvudsakliga anledningen till att man förlorar är att man inte har tillräcklig erfarenhet av spelet, d v s att man har spelat för lite. För att undvika spelberoende bör man alltså spela mer, oftare och längre. Citera
Jennez Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Arligt talat. Lagg av med sadana inlagg i den har gruppen. Folk soker hjalp, tips och rad. Visst, det finns battre stallen att gora det pa men visa for fan att du ar en vuxen manniska. Citera
sunkis Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Det stora problemet för dom som är spelberoende är väl inte främst att dom spelar, utan att dom förlorar. Så det bästa råd jag kan ge är att sluta förlora.... Nej, även en vinnande spelare kan självklart ha ett missbruk som är skadligt. Det finns mer i livet än poker. Citera
thestonk Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Det är ett jättebra första steg om det funkar för dig. Får du sug senare kan du försöka fokusera på det positiva du känner nu när du lyckas hålla dig borta från pokern. Blir det trots allt för svårt någon gång, så släpp prestige och stolthet och sök hjälp. Ditt inlägg andas positivism i alla fall, så lycka till! Jag har alltid varit speltorsk , men har alldrig varit något större prob förens jag kom i kontakt med nätpokern. Jag har förlorat stora summor pengar och en dag efter en förlust tog jag mitt visa kort och skar ut de 8 siffrorna i mitten och slängde dom lååååååångt bort , kortet funkar perfekt och har alldrig spelat poker sen dess. Kanske lite väl drastiskt men ett måste iaf för mig! Citera
tamtaram Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Från en annan tråd: Det som förvånar mig är att man inte plockar några jättestora namn från varken Norge eller Sverige. Är USA rädda på att åka på däng av eliterna? Både svensken och norsken har jag endast hört talas om en gång i mitt liv. Lite inne på att det är en bra kandidat till årets postning Det stora problemet för dom som är spelberoende är väl inte främst att dom spelar, utan att dom förlorar. Så det bästa råd jag kan ge är att sluta förlora.... Den huvudsakliga anledningen till att man förlorar är att man inte har tillräcklig erfarenhet av spelet, d v s att man har spelat för lite. För att undvika spelberoende bör man alltså spela mer, oftare och längre. Jag tror att vi har en ny kandidat till årets postning med detta fantastiskt kloka inlägg Citera
Hjort Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Jag har alltid varit speltorsk , men har alldrig varit något större prob förens jag kom i kontakt med nätpokern. Jag har förlorat stora summor pengar och en dag efter en förlust tog jag mitt visa kort och skar ut de 8 siffrorna i mitten och slängde dom lååååååångt bort , kortet funkar perfekt och har alldrig spelat poker sen dess. Kanske lite väl drastiskt men ett måste iaf för mig! Jag skulle nog göra mig av med internet och bara haft bankomatkort om jag verkligen var tvungen att sluta lira. Citera
Recommended Posts