Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har alltid varit speltorsk , men har alldrig varit något större prob förens jag kom i kontakt med nätpokern. Jag har förlorat stora summor pengar och en dag efter en förlust tog jag mitt visa kort och skar ut de 8 siffrorna i mitten och slängde dom lååååååångt bort , kortet funkar perfekt och har alldrig spelat poker sen dess. Kanske lite väl drastiskt men ett måste iaf för mig! :heart:

Postad

Tycker inte det är rätt sätt att behandla spelmissbruk på.

Vet inte hur lång tid som du inte har spelat på men att endast "skära bort" de sista siffrorna på kortet har nog ingen längre verkan.

Du borde ta kontakt med någon form av spelberoende förening eller liknande innan det går för långt.

• 4 months later...
Postad

Det stora problemet för dom som är spelberoende är väl inte främst att dom spelar, utan att dom förlorar. Så det bästa råd jag kan ge är att sluta förlora....

Den huvudsakliga anledningen till att man förlorar är att man inte har tillräcklig erfarenhet av spelet, d v s att man har spelat för lite. För att undvika spelberoende bör man alltså spela mer, oftare och längre.

Postad
Det stora problemet för dom som är spelberoende är väl inte främst att dom spelar, utan att dom förlorar. Så det bästa råd jag kan ge är att sluta förlora....

Nej, även en vinnande spelare kan självklart ha ett missbruk som är skadligt. Det finns mer i livet än poker.

Postad

Det är ett jättebra första steg om det funkar för dig. Får du sug senare kan du försöka fokusera på det positiva du känner nu när du lyckas hålla dig borta från pokern. Blir det trots allt för svårt någon gång, så släpp prestige och stolthet och sök hjälp. Ditt inlägg andas positivism i alla fall, så lycka till!

Jag har alltid varit speltorsk , men har alldrig varit något större prob förens jag kom i kontakt med nätpokern. Jag har förlorat stora summor pengar och en dag efter en förlust tog jag mitt visa kort och skar ut de 8 siffrorna i mitten och slängde dom lååååååångt bort , kortet funkar perfekt och har alldrig spelat poker sen dess. Kanske lite väl drastiskt men ett måste iaf för mig! :heart:
Postad

Från en annan tråd:

Det som förvånar mig är att man inte plockar några jättestora namn från varken

Norge eller Sverige. Är USA rädda på att åka på däng av eliterna? Både svensken

och norsken har jag endast hört talas om en gång i mitt liv.

Lite inne på att det är en bra kandidat till årets postning

Den huvudsakliga anledningen till att man förlorar är att man inte har tillräcklig erfarenhet av spelet, d v s att man har spelat för lite. För att undvika spelberoende bör man alltså spela mer, oftare och längre.

Jag tror att vi har en ny kandidat till årets postning med detta fantastiskt kloka inlägg

Postad

Jag skulle nog göra mig av med internet och bara haft bankomatkort om jag verkligen var tvungen att sluta lira.