Gå till innehåll

Hur vinner man 30 punkter.


Evode

Recommended Posts

Finns bara en lösning, betta hårdare om du inte tål att folk drar ut dig, raisa mer preflop, raisa mer efter flop.

 

.

 

japp! där har du lösningen!

 

Jag förstår mig inte på er som vill få folk att lägga sina sämre händer mot era bättre? :roll:

 

Om jag har en bra hand så vill jag så klart att fi synar med en sämre (och då menar jag oddsmässigt sämre, inte bäst/sämst för stunden)

 

Om du hela tiden bettar hårt för att bli inte bli utdragen resulterar det bara i att du vinner små potter och förlorar stora! Missförstå mig inte, naturligtvis ska man beta hårt så fi inte få odds att syna men att överbeta för att skrämma bort sämre händer är ju jättedåligt!

 

Sedan allt snack om att "det funkar inte för mig" "vet att man ska vinna i längden, men jag blir alltid utdragen" bara lägg ner det! Visst är det så att vissa har mer otur än andra men kan man inte ta det så ska man inte spela poker!

 

Bra poker handlar inte om hur mycket man vinner eller förlorar, bra poker handlar om rätt beslut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår.. det är svårt att förstå för dom som tycker en badbeat är när man blir utdragen av en flush... badbeat för mig är när man drar ut en triss med runner-runner fyrtal. Antagligen vinner ni oftare och drar ut folk oftare med flush/stegar osv.

 

Det jag menar är att hur kan jag ligga minus om jag ska vinna i längden när jag inte ger fi odds att syna. Och så betyder det att fi kommer senare i sin "karriär" gå gul gånger 100, det är väl knappast troligt.

 

Poker handlar inte om rätt beslut. Poker handlar om tillfälligheter, därför det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag tar hänsyn till de gånger jag vinner de själv... blir ju nästan i shocktillstånd. Och skulle jag inte ligga plus då om man vinner 2/3 gånger?

Det är ju mot färgdrag jag förlorar mest.

Om du spelar dessa händer fel så kan du mycket väl vinna 2/3 men ändå förlora pengar. Tänk på de implicita oddsen. Och det kanske viktigaste. I normalfallet är det viktigt att du bettar när du leder. Särskilt mot draghänder. Det är ju då du vill att potterna skall bli stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt lite mer på ditt problem. Även om det är möjligt i NL att förlora mot färgdraghänder har jag lite svårt att tänka mig att du ändå gör det. Hur vet du det? Hur har du räknat? Har du tagit hänsyn till de gånger fi lagt sig antingen för din bet eller när draget inte gick in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...