Gå till innehåll

Omaha bästa hand vad e den?  

15 medlemmar har röstat

1. 1. Omaha bästa hand vad e den?

Recommended Posts

Postad

Mer Omaha per asså jag var typ bäst i världen på omaha fick ak aq plus två bonus kort typ varje gång osså får man in två par hela tiden haha synd att danne var lite mer rutinerad på slutet asså...PEr ner kommer du hem???

Postad

Kommer lägga upp schema för April inom några sek där en Omaha ingår.

Ang rankingserien till Cosmopol så är det inte 100 ännu om det blir på Cosmopol eller Klubben som vinnaren får inköp till.

Blir klart inom kort. Dock kommer inköp till turneringen inte understiga 5000kr.

Postad

jaaa runner runner två-par måste tyda på mycke klonk klonk...jammen vi kan dra ihop en egen tour omaha behöver ju inte vara schema anlagd o sen vill man ju se matte, o kejan o jessica dominera:) mmm det låter per o ja jag saknar sena pokersnacks kvällar känner att mitt spel blir lidande men jag e på g igen, när e det daxs o utse en vinnare till cosmopol då??? o joo aq 75 är min favorit hand asså...kanske vi kan köra en omaha nästa vecka om nån är intresserad???

Postad

Haha Omaha turneringen va grymt skoj.. speciellt pga att dom flesta knappt kunde reglerna.. så det blev mkt garv.. och Theo som såg MÖJLIGHETER med VARJE hand :D

Jag e definitvt på å köra en till..

Postad

Som regerande omaha-mästare i klubben så är jag naturligtvis öppen för flera turneringar... kanske en i månaden på tisdagar iaf minst? Om intresset finns så kanske 2 tisdagar?

Ser fram emot att möta klubbens riktiga omahaspelare HU i nästa turnering... MKT BRA

Postad

De roliga där va att jag tänkte av nån konstig anledning att du hade typ 10000 marker o inte 20000 marker som de va... lite illa... blixtsyn vart de iaf o din gamla AJ förbättrades inte.. mkt mkt bra... :lol:

Postad

Ni som har röstat på att AKAK ska vara bästa handen hur kommer ni fram till det? Man tappar ju bara en massa outs och blir mindre favorit mot lägre pp... eller har jag otur när jag tänker?

Ska väl vara om man har två olika färger för att öka chansen för flush.. men

Postad

Jag hade lite otur när jag tänkte kom jag på, AKAK är ju detsamma som AAKK och då har man ju ändå troligtvis 2 överpar :D

Hur stora är oddsen för att nån annan sitter på AKAK i samma giv?

Räkna Kejan!

• 4 weeks later...