Gå till innehåll

Jag är rik!


Pokershark

Recommended Posts

Hade också 1.3 miljoner på mitt personkonto ett tag, typ över en helg. Det var en check från pappa som hade slagits in med alldeles för många nollor.

 

På måndag morgon var pengarna borta. Det roliga var att det inte fanns ett spår av transaktionen, den var intejusterad utan helt borttagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: N1 måste man ju säga!!

 

Fan vad nice ;) Jag har ju också sånna japanfonder! farsa hade fixat runt lite bland mina fonder/aktier och köp några SEB japanfonder som man max kunde gå -5% eller något! kan detta vara samma? har du också SEB? vill veta lite mer info om fonden =)

 

Vore inte helt fel om detta kunde hända mig med. med 1.4Mkr på konto hade man ju varit kungen på high stakes poker i Las Vegas. Eller inte! :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja synd att man inte är så rik jämt för det är minst sagt en skön syn att logga in på min depå nu :) Är hos E*trade jag har depån och felet verkar vara att när de sålde mina fondandelar så värderade de en Yen till 14.8 kronor när det ska vara 14.8 Yen för en krona. Det kallar jag att få en bra växlingskurs :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kunna bli förödande att

3. se att man har 1,5 miljoner på kontot samtidigt som polarna tjatar om att gå på nästa ställe....

Nu var det ju fortfarande på depån på E*Trade, inte på bankkontot.

 

Men jag "hörde om" att "några" nån gång hade gjort som så att det var "nån" som råkade för tillfället ha en stor summa pengar. De flyttade omkring slantarna mellan sina konton och tryckte ut ett gäng saldobesked från bankomaten varje gång. Dessa råkar man sen visa vid lämpliga tillfällen. "En stoh stah och vad ska du ha schnygging?" *fippla med plånboken, lapp trillar ut med sexsiffrigt belopp längst ner*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag öppna mitt Expekt konto för många år sedan.

Hade det satt in mitt kundnummer som saldo :)

 

Testade att tippa för en slant, samt göra ett uttag.

 

Dock hann inte uttaget gå inom, och mitt tips drog från mitt verkliga saldo sedan. :(

 

Fick man vara rik för en dag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kunna bli förödande att

3. se att man har 1,5 miljoner på kontot samtidigt som polarna tjatar om att gå på nästa ställe....

Nu var det ju fortfarande på depån på E*Trade, inte på bankkontot.

 

Men jag "hörde om" att "några" nån gång hade gjort som så att det var "nån" som råkade för tillfället ha en stor summa pengar. De flyttade omkring slantarna mellan sina konton och tryckte ut ett gäng saldobesked från bankomaten varje gång. Dessa råkar man sen visa vid lämpliga tillfällen. "En stoh stah och vad ska du ha schnygging?" *fippla med plånboken, lapp trillar ut med sexsiffrigt belopp längst ner*

 

Det tricket är gammalt som gatan. Finns även med i nån riktig b-rulle jag såg nån gång.

 

Ser ganska löjligt ut när man ser ett gäng H&M klädda fjortisar sitta på stans värsta skithak och dricka veckans öl för 19kr/flaskan samtidigt som de "tappar" saldolappar på ett par hundra tusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört talas om en person som av misstag fick sitt personummer insatt på sitt konto. Han hade alltså ett par miljarder tillgängliga under ett par dagar. Frågan är om man rent praktiskt skulle kunna utnyttja en sådan situation.
Just det, det stämmer. Han bodde/bor i Luleå och är född i slutet på 60-talet. Han fick alltså typ: 6 801 019 999 kr på sitt konto. Nästan 7 miljarder.

Han pratade ut i Norrbottens-Kuriren och berättade att om pengarna fanns på hans konto ännu efter helgen skulle han ta ut typ 100 miljoner och sticka. Tyvärr var pengarna borta efter helgen...

 

Jag har varit med om en liknande grej 1994. Fick av en händelse 505.000kr på mitt konto. Det var en husmäklare som gjort fel. :D:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...