Gå till innehåll

NLT - Hur långt ska man tro på sin kåk?


pisak84

Recommended Posts

Låt mig ta denna specifika hand från början...

 

1/2 NL 6 manna bord.

 

I princip alla limpar in, jag sitter på small blind med QT off.

 

Floppen kommer Q,10,3, alla olika färger. Jag bettar potsize ungefär.

 

Två pers foldar efter det, en går all in, med en liten stack som inte är nån ångest att calla. Dealer button callar också.

 

Turn kommer 10 - Bingo full house.

 

Jag checkar, han på button bettar ungefär halva potten. Jag callar förstås.

 

River - Ofarligt kort. Jag bettar potten som ligger på typ 60. Blir då raisad, dubbla det jag bettade. Han som raisade hade typ lika stor stack som jag, jag oroade mig över att han satt med QQ som var den enda handen som slog mig. Hur hade ni lirat, hade ni trott på tens full of Queens och raisat / gått all in, eller bara som jag gjorde callat.

 

Det visade sig att han missat flush och helt på bluff raisade...han trodde jag köpte potten.

 

* RP - QoS*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han inte raisade före floppen så skulle jag ha vääldigt svårt att sätta honom på QQ, hade raisat all-in i det läget och hoppats att han inte gjort något riktigt konstigt spel med QQ.

I det här fallet hade det nog inte spelat någon roll för han hade troligtvis inte synat med sin bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke som slog mig nu efter att jag skrivit detta... short stack snubben bör rimligtvis ha haft ena Q när han gick all in... det borde gett mig en trygghet.

 

Å andra sidan är frågan om en re raise från min sida hade gett nånting mer än en fold från bluffaren... ifall han inte hade desperat bluffat och gått all in....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha synat precis som du gjorde. Ser inte poängen med att trycka in utan nötterna där. Bluffar han så foldar han och har han dig slagen så synar han såklart. Att han skulle syna en allin där med en marginell hand tror jag inte riktigt på. Men det beror ju på vad det är för en lirare iofs och hur mycket det är kvar i stackarna. Är han commited så kan man kanske förvänta sig en syn med en sämre hand.

 

EDIT: Kom på att det finns massor av spelare som skulle synat med Tx där så det kanske inte är helt fel att slå om i alla fall. Men som sagt det beror ju lite på hur motståndet är och hur mycket man har kvar att betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Låt mig ta denna specifika hand från början...

 

1/2 NL 6 manna bord.

 

I princip alla limpar in, jag sitter på small blind med QT off.

 

Floppen kommer Q,10,3, alla olika färger. Jag bettar potsize ungefär.

 

Två pers foldar efter det, en går all in, med en liten stack som inte är nån ångest att calla. Dealer button callar också.

 

Turn kommer 10 - Bingo full house.

 

Jag checkar, han på button bettar ungefär halva potten. Jag callar förstås.

 

River - Ofarligt kort. Jag bettar potten som ligger på typ 60. Blir då raisad, dubbla det jag bettade. Han som raisade hade typ lika stor stack som jag, jag oroade mig över att han satt med QQ som var den enda handen som slog mig. Hur hade ni lirat, hade ni trott på tens full of Queens och raisat / gått all in, eller bara som jag gjorde callat.

 

Det visade sig att han missat flush och helt på bluff raisade...han trodde jag köpte potten.

 

* RP - QoS*

 

Skulle ju va kul om du visade hand history eller skrev vad ni har i stack.. annars är denna diskution helt ointressant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...