Gå till innehåll

Längsta tiden ni spelat poker?


Jansa

Recommended Posts

Tänkte bara kolla hur länge ni har spelat poker som längst i ett sträck? Alltså endast poker, med undantag för att äta och gå på toa...

 

Själv kanske det längsta jag har spelat ligger på 8 timmar.. men jag antar att det finns monsterdiggare här på forumet som har pallat bra mycket längre än det. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Mitt rekord tror jag ligger från 1500-0800 på Klubben nån gång.

 

Man var ju bra sliten i nåra dar efteråt då. 17 timmars poker och ölande tar på krafterna.

 

Vet dock att liggat nån gång lirade 1500-1100 eller nått sånt. Finns säkert folk som lirat i flera dygn i sträck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Mitt rekord tror jag ligger från 1500-0800 på Klubben nån gång.

Oxens julbord brukade ge upphov till riktiga långsittningar, hoppas att Klubben tar upp den traditionen nu när vi närmar oss december.

Mitt rekord kommer just från ett julbord, men det var nog inte mer än 13-14 timmar, sedan koppade jag ett par timmar i en soffa på oxen, när jag sedan vaknade så hoppade jag in med samma gäng som fortsatt spela medan jag sovit.

 

Jag har vid ett flertal tillfällen börjat spela 19-20 på kvällen för att fortsätta enda tills det är dags att gå till jobbet vid 7-8 på morgonen - men som parre säger: det sliter på kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det är inga nådiga sessioner ni kör.

Skärpan och disciplinen borde ta stryk efter ett tag.

Själv tror jag att jag suttit 5 timmar som längst online.

Det var i början av min karriär, när jag inte kunde ge mig förrän jag spelat tillbaka en förlust ;->

 

För det mesta spelar jag ca 2 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, ni imponerar med era sessioner. :shock:

 

Själv är man faktiskt så less/trött efter en turnerning på 6 timmar eller cashgame efter en kortare turnering att jag inte tycker det är så kul att spela poker längre och då ger man ju sig självmant. Därför sitter jag som max kanske 4 timmar på nätet om det inte är turnering.

 

Mitt rekord är alltså live på Klubben 15:00 till 23:30 typ. Inte så imponerande kanske, men hur kul är det att spela när man inte tycker det är kul? Rekordet på nätet är nog max 6 timmar... ;)

 

Som tur är kommer ju suget tillbaka om inte dagen efter så ett par dagar senare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för ca 22 år sedan var vi ett gäng (privatspel) som (vi som orkade hela vägen) spelade i 71 timmar i sträck med endast pisspauser/bre smörgås-pauser. Inga olagliga substanser intogs under detta maraton. (inte annars heller givetvis) Det var ingen av oss fyra som orkade hela distansen som hade VITA ögonvitor, 2 av deltagarna började på slutet att spontant blöda näsblod Osv. Inget att rekommendera...

 

På den tiden spelade vi stötpoker med 1-kronas ant & fem kronors mörk, vill minnas att jag plussade 4-500 kronor ;)

 

Nu för tiden (40 år gammal) så händer det att dom "normala" fyllepokrarna brukar vara mellan typ 19,00-10,00 dagen efter, men det blir jobbigare & jobbigare med återhämtningen nu för tiden, man blir ju inte yngre :?

Sen blir man ju inte våldsamt poppis hos gumman när man raglar hem vid 10-tiden på en förmiddag :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Spelade poker i ett homegame i sådär 6 timmar i sträck, efter detta åkte jag 8 km hem och tänkte att det var nog inte riktigt dags att lägga sig än så jag satt mig vid datorn och spelade poker vid runt 02:00. När jag tittade på klockan nästa gång var hon redan 08:00 så det var ju ingen idé att gå och lägga sig alls det dygnet. Det enda som fanns att göra så tidigt på morgonen var dock ännu mer poker, så jag lirade poker tills kl: 20:00 då jag gick och la mig.

 

Allt som allt runt 24 timmar.

 

Ganska ny pokerspelare så jag kommer nog bättra på detta ganska snart. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har en tendens att bli för avslappnad och trög om jag sitter vid ett bord för länge, så jag sätter upp en tid då jag har bestämt mig för att lämna bordet oavsett hur det gått. Brukar oftast vara mellan 1-2 timmar. Men annars kör jag mest Sit & Go bord och det tar ju inte allt för långt tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...