Gå till innehåll

Royal Flush


enganer

Recommended Posts

Det heter inte Royal straghit flush som många säger utan bara Royal flush .

en del säger att den bara gäller i hjärter men det är också fel den gäller i alla färger :club::diamond::heart::spade:

 

Rätta mig om jag har fel (om ni vet nåt)

 

* Flytt till Nybörjarfrågor - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag för många år sedan slog upp poker i nationalencyklopedin (tror jag det var) Så stod det att Royal var i Spader, Ruter och Klöver medans Hjärter kallades för Imperial Straight Flush och var mer värd än dom andra. (Bra att veta den dag två stycken skulle få royal i samma hand. Vad är oddsen för det..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag för många år sedan slog upp poker i nationalencyklopedin (tror jag det var) Så stod det att Royal var i Spader, Ruter och Klöver medans Hjärter kallades för Imperial Straight Flush och var mer värd än dom andra. (Bra att veta den dag två stycken skulle få royal i samma hand. Vad är oddsen för det..)

 

beror på vilken typ av poker du spelar. i holdem 0% =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag för många år sedan slog upp poker i nationalencyklopedin (tror jag det var) Så stod det att Royal var i Spader, Ruter och Klöver medans Hjärter kallades för Imperial Straight Flush och var mer värd än dom andra. (Bra att veta den dag två stycken skulle få royal i samma hand. Vad är oddsen för det..)

 

beror på vilken typ av poker du spelar. i holdem 0% =)

 

Det där med Imperial läste jag i Pokerhandboken och det var mest något som Akademiker hade hittat på.

 

Fråga:

I 5-Draw - Är Imperial Straight Flush mer värt än Royal Straight Flush (Spader, Klöver eller Ruter) ?

 

MVH

//KF

- Som har hört båda historierna men inte fått något exakt svar!

 

EDIT: Om ja - Hur är det med vanlig färg då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgerna har ingen betydelse i poker.

Så två royal blir split i draw/stud? :)

Som sagt, sannolikheten är ju galet liten men det måste ju finnas regler för såna situationer också!

 

Borde väl gälla samma där som att sätta en lika hög stege/färg vilket torde hända nån gång ibland. Tror på split oavsett vilken färg. Vore konstigt om färgen avgjorde på lika höga färger, men split på lika hög stege. För jag kommer då inte på nått sätt att avgöra mellan stegar. Flest ädla färger skulle ju bli om än ännu lustigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citerar Mr Glimne: "– Ständigt denna fråga! En royal är 10-J-Q-K-A i samma färg, oavsett vilken! Men förr i Sverige kallades en royal i hjärter för en ”imperial straight flush” och ansågs lite finare. I praktiken är en sådan distinktion dock ett påfund av mest akademisk betydelse, säger Dan Glimne".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...