Gå till innehåll

Avsaknad: Lallar runt


Avsaknad

Recommended Posts

Inte orkat uppdatera på länge, det har varit iskallt antingen så får jag nöten o blir utköpt eller så gör jag ett idiotspel och pissa bort mina marker till katastrofala spelare som har turen att hamna i vägen när jag steamar bort min stack.

Oväntat, är man fisk är det fan nästan alltid kallt. Vattnet blir ju aldrig ordentligt varmt i sverige :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte orkat uppdatera på länge, det har varit iskallt antingen så får jag nöten o blir utköpt eller så gör jag ett idiotspel och pissa bort mina marker till katastrofala spelare som har turen att hamna i vägen när jag steamar bort min stack.

Oväntat, är man fisk är det fan nästan alltid kallt. Vattnet blir ju aldrig ordentligt varmt i sverige :)

 

Stor humor :)

 

Till helgen är jag hemma i Sverige i en vecka, så då blir värdet bra på Sviten igen ska ni se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Löjligt längre sedan jag skrev ngt här men allvarligt solen strålar och jag har varit less på poker, eller nja less på att inget funkar och nätpoker är inte kul på sommaren.

 

Nu ska jag ta mig i kragen....onsdag - söndag ska det bli 100% poker inget annat

 

Onsdag: Rebuy-sattelit till månadsfinalen på Sviten, eller nja efterosm jag ändå ska köpa in till månadsfinalen kommer jag nog skippa rebuys o leka lite....främst ska jag ner för cash game , lönevaka för dom som sysslar med sådant så det blir nog en del folk.

 

Torsdag: Turnering o cash game på Sviten

 

Fredag: Slappa o sedan ner på kvällen/natten för fylleslask deluxe, förhoppningsvis få ihop ett bra bord 5/5 DC eller ett shorthanded NLT

 

Lördag: Månadsfinal på Sviten, ska försöka formtoppa o hitta klonk en gång i livet

 

Söndag: Mors dag så vi får se vad som händer, kvällen vikt åt onlineturrar as usual

 

 

Planerna till sommarn är väl att hitta lillplusset på en turnering, kvala till WSOP via Sviten/MartinsPoker/Pokerstars vilket nu kommer först o sedan åka på semester, ska försöka skriva lite mer i dagboken o göra ngn "hand of the day" så man får lite feedback möjligtvis

 

Dagens hand:

Kommer från förra veckans frirulle på Sviten till SDPT Dublin, drygt 25 pers kvar, blinds 150/300 jag sitter på sb med 15-16K i stacken o knappen har drygt 7 000

 

fold till knappen som slår upp till 900, jag tittar ner på T7c o synar, bb är lite småtomtig så jag är inte rädd för att han ska göra ngt konstigt, han foldar iaf. Jag har ingen read alls på knappen då jag precis bytt bord o aldrig sett honom förut (kvalat in som nätspelare o inte live)

 

Flopp

8c 3c 3h

 

Avsaknad: check

Knappen: bet 1 000

Avsaknad: all-in

 

Hur skulle ni spelat? han har drygt 5K bakom vilket han lätt kan hitta vik på, hans bett på 1K känns väldigt svagt och han ser svag ut också när man tittar på honom. Ska jag ställa här? syna? bara göra en raise kanske för att göra honom förvirrad? är jag en tomte som överhuvudtaget spelar handen? om syna ska jag ställa turn oavsett? folda mot ett bett om jag missar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjligt längre sedan jag skrev ngt här men allvarligt solen strålar och jag har varit less på poker, eller nja less på att inget funkar och nätpoker är inte kul på sommaren.

 

Nu ska jag ta mig i kragen....onsdag - söndag ska det bli 100% poker inget annat

 

Onsdag: Rebuy-sattelit till månadsfinalen på Sviten, eller nja efterosm jag ändå ska köpa in till månadsfinalen kommer jag nog skippa rebuys o leka lite....främst ska jag ner för cash game , lönevaka för dom som sysslar med sådant så det blir nog en del folk.

 

Torsdag: Turnering o cash game på Sviten

 

Fredag: Slappa o sedan ner på kvällen/natten för fylleslask deluxe, förhoppningsvis få ihop ett bra bord 5/5 DC eller ett shorthanded NLT

 

Lördag: Månadsfinal på Sviten, ska försöka formtoppa o hitta klonk en gång i livet

 

Söndag: Mors dag så vi får se vad som händer, kvällen vikt åt onlineturrar as usual

 

 

Planerna till sommarn är väl att hitta lillplusset på en turnering, kvala till WSOP via Sviten/MartinsPoker/Pokerstars vilket nu kommer först o sedan åka på semester, ska försöka skriva lite mer i dagboken o göra ngn "hand of the day" så man får lite feedback möjligtvis

 

Dagens hand:

Kommer från förra veckans frirulle på Sviten till SDPT Dublin, drygt 25 pers kvar, blinds 150/300 jag sitter på sb med 15-16K i stacken o knappen har drygt 7 000

 

fold till knappen som slår upp till 900, jag tittar ner på T7c o synar, bb är lite småtomtig så jag är inte rädd för att han ska göra ngt konstigt, han foldar iaf. Jag har ingen read alls på knappen då jag precis bytt bord o aldrig sett honom förut (kvalat in som nätspelare o inte live)

 

Flopp

8c 3c 3h

 

Avsaknad: check

Knappen: bet 1 000

Avsaknad: all-in

 

Hur skulle ni spelat? han har drygt 5K bakom vilket han lätt kan hitta vik på, hans bett på 1K känns väldigt svagt och han ser svag ut också när man tittar på honom. Ska jag ställa här? syna? bara göra en raise kanske för att göra honom förvirrad? är jag en tomte som överhuvudtaget spelar handen? om syna ska jag ställa turn oavsett? folda mot ett bett om jag missar?

 

Han synar med AQ hög och du köper inte in någonting?

 

Ska du spela handen så ska du ju iaf ställa där för fold EQ tycker jag... eller.. jag skulle spela så.. det enda du kan räkna med att få syn av är PP 9+ eller ett bättre klöverdrag... den säkra vägen är väl att syna och check-folda turn om den blankar men det känns lite tråkigt och oaggro...

 

Tror inte du vet exakt vem jag är, men vi lär ses på sviten ikväll i alla fall... och ge fan i att köpa ut mig :)

 

//Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han synar med AQ hög och du köper inte in någonting?

 

Ska du spela handen så ska du ju iaf ställa där för fold EQ tycker jag... eller.. jag skulle spela så.. det enda du kan räkna med att få syn av är PP 9+ eller ett bättre klöverdrag... den säkra vägen är väl att syna och check-folda turn om den blankar men det känns lite tråkigt och oaggro...

 

Tror inte du vet exakt vem jag är, men vi lär ses på sviten ikväll i alla fall... och ge fan i att köpa ut mig :)

 

//Fredde

 

Eller så kan det bli tvärt om med klonken... grymt intressant hand var det iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan det bli tvärt om med klonken... grymt intressant hand var det iaf!

 

Men tilta mig inte :) såklart jag hittar årets sämsta riversyn, efter att jag kläckt ut mig att rivern är det kallaste kortet någonsin...hela osten kommer och jag betalar av ...jaja...intressant hand hela vägen som sagt men du spela den bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha sjukt kass på uppdatering men vi kör en snabb genomgång av helgen som varit.

 

25/5 - ITM på Sviten, 6 av 72 startande...semikallt turnering kortmässigt men fick dom vid rätt tillfällen, gör några stora spel med...får se om jag kommer ihåg någon hand bra nog o posta. Bustar med blinds på 4K/8K med drygt 90K i stacken, knapen slårr upp till 25K för tredje varvet o jag ställer med AT, tyvär har hon AJ och täcker mig

 

26/5 - Ingen turnering men cash game natten runt, hittar ett mjukt Texas bord som visar sig vara iskallt för mig, håller mig flytande på pottköp till min representationsbluff på riverfärgen blir nersynad av suckerstegen, den handen ska jag försöka posta sen...back 200BB iaf, paus o sedan slår jag mig ner på dc bordet som är sh, har en fin rush o spelar riktigt bra PLO vilket slutar 400BB pluss. Bordet bryts ner slaskgänget kommer ner från shotsmiddag o lite skönt grytslask går igång...hur kan man inte vinna? kommer HU mot nicklas o får en serie fina starthänder, det hela avgörs när han bluffar river mot mig i PLO när jag hittar Q hög färg

 

27/5 - MÅnadsfinal o jättehink, gör bort mig direkt o torskar 75% av stacken när AA springer in i quads...jobbar tillbaka lite av stacken tills jag får in degen på J85 floppen med KK mot AJ, river A o jag går hem

 

31/5 - ITM 4/25 rebuyslask PLO/NLT, går från short till monsterstack på två händer, dels AK mot AQ i texas...dels skänker Gabriel bort 6-7K till mig i PLO. Hittar monsterstack med två bord kvar men halverar den rätt kvickt efter bra träffar som springer in i monster. Shahin klonkar ut en kille på bubblan vilken annars var vikt för mig o sedan hittar han runner/runner utköpet på mig handen efter

 

 

Nästa turnerng "sm"-satt på cosmo fredag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja klonka cosmos sattelit till SM utan rebuys eller add-on, det hjäler o hitta utköpet på river när man drar dött till en out. Iofs var det under rebuy-perioden men ändå

 

Sova nu så får vi se om klonken håller i sig en dag till

 

Lite whine dock på cosmo, sämre ordnad turnering får man leta efter, riktigt rörigt mot slutet samt att det tillåts sjukt mycket collusionprat. Som tur var va jag aldrig nära att hinka annars hade jag tiltat rakt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det hink på SM

 

Börja kallt, Frej o Molle direkt till vänster om mig samt flera andra spelare jag kännde igen men inte kan namnet på.

 

Blinds 25/50 fold fold fold

Blinds 50/100 fold fold fold

 

break - drygt 9,5k i stacken

 

blinds 100/200 kortrusch, slår upp till 600 i BB på två limpers som båda synar, flopp TT4 rundcheck, turn 7 jag leder ut med 700 o får omslag till 1700 av mp som jag bara kallsynar, river T o jag knackar för att låta MP bluffa vilket han gör med ett 2 800 bett som jag synar ner o han muckar handen

 

blinds 100/200 25 ante typ raise/omslag/fold

 

break - kanske 12K i stacken med av. på 13K

 

blinds 150/300 25 ante börjar agera lite, har tight image o kan plocka upp gör ett spel mot Sviten-måns två steg till höger om mig, han limpar o jag gör likadant på knappen med T8...flopp J87 Måns leder ut med 2K jag antar att han kan ha AJ/KJ/QJ så jag skår upp till 3K då han troligtvis kommer passa alla dessa händer mot mig...tyvär orkar han ställa, jag muckar o han visar 77. Ray kommer till bordet strax efter o denna pott utspelas

 

3 limpar in till mig på knappen, jag slår upp till 2K då jag är säker på att alla tre kommer vika för mig alternativt får jag omslag av UTG som limpat i den position med 22-88 flera gånger under kvällen, nu ställer Ray för 7K tot i BB vilket ge mig en situation där jag ska syna 5K till för en 11K pott typ. Jag steksynar med AT han har JJ o jag köper inte ut..nere på 3,6K nu

 

blinds 200/400 50 ante A9s UTG ställer, får syn av KT o dubblar upp, handen efter hittar jag AK på MP limp o raise till 1,2K jag ställer o får potten..varvet efter hittar jag TT på BB Måns bettar 1,2K fårn knappen jag ställer o nu har jag 14K drygt

 

fold till mig på knappen jag slår upp till 1400 med 99, syn av en smått tiltad BB, flopp 762 han bettar 1200 jag slår om till 5K han blixtställer o jag synar lika fort...han har 98 o hittar T på river för en 30K pott med av. på drygt 20-22K ....iskallt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blinds 100/200 kortrusch, slår upp till 600 i BB på två limpers som båda synar, flopp TT4 rundcheck, turn 7 jag leder ut med 700 o får omslag till 1700 av mp som jag bara kallsynar, river T o jag knackar för att låta MP bluffa vilket han gör med ett 2 800 bett som jag synar ner o han muckar handen

 

Vad hade du här, AA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blinds 100/200 kortrusch, slår upp till 600 i BB på två limpers som båda synar, flopp TT4 rundcheck, turn 7 jag leder ut med 700 o får omslag till 1700 av mp som jag bara kallsynar, river T o jag knackar för att låta MP bluffa vilket han gör med ett 2 800 bett som jag synar ner o han muckar handen

 

Vad hade du här, AA?

 

Nej den andra handen jag kommer spela så, KK ..rätt mycket standardspel antar jag, frågan blir ju vad jag gör om river inte är T utan 7 eller 4 ..MP hade A hög oträffat visa det sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt med uppdateringar Avsaknad! Få höra lite om plusset rakt ut på sviten osv!

 

Plusset är ett back, har iofs bara spelat en session sedan SM i lördags..klonka svitens online-turre igår iaf. försöker hitta nätgrinden men det går väldigt segt, tror jag hittar ner imorgon iaf för turren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kort uppdate innan jag drar ner till Sviten

 

Inte mycke to rapportera i mitt liv, sommaren o fotbollen har tagit över, tror jag har spela 4 timmar poker denna vecka på sin höjd. Idag ska jag ner o grinda cash game...försöka hitta plusset o bryta en trend av 5 sittningar i rad back.

 

Planen för sommaren lyder ungefär

Fredag 16/6 - Cash game på Sviten

Lördag 17/6 - Svitens lördagsturre

Söndag 18/6 - Söndagsturrar på nätet

Tisdag 20/6 - Fotbollsfeber

Torsdag 22/6 - Sviten rankingfrirulle till WSOP, är topp 15

både live o online

Tisdag 27/6 WSOP-turre på Sviten om jag bommar rankingrfirullen

 

Efter det kommer Sviten månadsfinal, div. fotboll såklart och beroende på om det blir Vegas eller inte en resa eller två

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort uppdate innan jag drar ner till Sviten

 

Inte mycke to rapportera i mitt liv, sommaren o fotbollen har tagit över, tror jag har spela 4 timmar poker denna vecka på sin höjd. Idag ska jag ner o grinda cash game...försöka hitta plusset o bryta en trend av 5 sittningar i rad back.

 

Planen för sommaren lyder ungefär

Fredag 16/6 - Cash game på Sviten

Lördag 17/6 - Svitens lördagsturre

Söndag 18/6 - Söndagsturrar på nätet

Tisdag 20/6 - Fotbollsfeber

Torsdag 22/6 - Sviten rankingfrirulle till WSOP, är topp 15

både live o online

Tisdag 27/6 WSOP-turre på Sviten om jag bommar rankingrfirullen

 

Efter det kommer Sviten månadsfinal, div. fotboll såklart och beroende på om det blir Vegas eller inte en resa eller två

 

Mysigt imorrn.. ska lira den för första gången om jag inte blir sjuk eller nått...

 

Får se om jag slår förra fredagens rekord att lyckas få in ett 6% pottbett på river med 4 hög igen =) (nästnötlågen!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ytterligare dags för kort ointressant uppdatering, det går inte i många knop just nu, typ sova, fika, fotboll

 

Fredag 16/6 - Cash game på Sviten

 

Blev först turre, 14 av 31 efter bra spel men dålig timing mot slutet, tvungen o betala av en shortstack och försökte sen hitta ett move i BB som inte gick alls. Jag har typ 7-8bb o sitter i stora mörken, utg gör en miniraise av misstag (känner inte igen killen, han har raisat 3bb varje gång o typ 2 gånger per varv nu missa han att blindsen gick upp) jag tittar ner på A7 o tänker folda när sb bestämmer sig för att syna, döda pengar säger min hjärna o trycker in, dock har utg 99 som står...jag tror inte det movet är direkt jättedåligt jag vet att sb inte kommer att syna mig så.

 

Lite plus på cg iaf efter turren vilket var länge sedan....dock inte särskilt intressant händer att rapportera om

 

Lördag 17/6 - Svitens lördagsturre

 

9 av 27, spelar riktigt jävla bra poker trots kallt kortsnitt, får AT två gånger i cutoff som fäller mig helt, första gången gör jag en standardsteal o får stekstekstek all-in från semishort bb som har QQ o jag betalar av, nästa gång är jag nere på 12bb o ställer när sb lyckas hitta JJ

 

Nu på torsdag är det Sviten rankingfreeroll till WSOP, slutade femma i onlinerankingen vilket får ses som godkänt men inte mycket mer, tia på liverankingen vilket är relativt bra då jag tagit det rätt lungt med turneringar på senaste. Spelet funkar rätt bra nu så finns bara den rätta turen o timingen så ska jag väl ha en duglig chans att komma HU om resan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väl mött på torsdag. Uppdubblingar välkomnas och belönas med öl i efterhand. :P

 

Äh jag dubbla dig sist så, om du slutar ha 4-5BB i bb när jag positionraisar så ska allt bli bara bra.

 

Rankingfinal ikväll, tredje för mig...inte kommit topp 20 på någon av dom två tidigare, senast var det den alltid lika roliga situationen där vi degar in med stora pocketpar men hans är nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Då var det dags, semestern är slut och kroppen har börjat ställa sig in på grind, eller inte ska tillbaka till skolan i höst så den kortsiktiga planen är hårdgrind fram tills dess och sedan hoppas att pengarna räcker, att kombinera skola och poker förra gången ledde till studieuppehåll vilket inte får upprepas

 

Nåväl nog om sådan skit, sommaren har varit relativ pokerfri, hink på lite wsop-satts, hink på lite mtt, hink på sng och ja..hink på den enda live-turre jag lirat vilket råkar varit i Luleå o relativt nyöppnade klubben checkraise.

 

Mycket fin klubb, bra lokal, trevliga killar som driver..borden var en riktig höjdare...små ovala bord perfekt för 7-8 pers. Det enda negativa är att vissa Lulebor är sjukligt sega vilket innebar att ett bord på 6 personer han spela 7 händer dom första 35 minuteran i turneringen...småkallt

 

Jag busta efter två timmar, hade av. stack på ett bord där 5bb var standardriase först in i potten....kallt när man inte plockar upp några händer, dega in på 2 coinflipps jag missa, hitta sedan c/r ur sb mot pre-raise på JcJh8c flopp med Kc6c..han visar AA o bust.

 

Han med lite slaskigt DC också, mest PLO o PLO/8, busta en stor pott när jag är dealer...spelar PLO pott UTG, POTT i CO (superslaskig spelare) jag synar självklart med 3h4h5s7s då jag vet att UTG inte kommer potta om..floppen kommer A23 rainbow, båda knackar o jag bettar potten, ser ingen anledning att göra annorlunda...UTG steker i ett år o degar in med mig, CO viker o UTG visar ngn obskyr AJJ3 utan backdoor, turn blank o river 3.

 

Drar igång ett NLT 5/10 bord senare, bara en riktigt duktig spelare vid bordet, har en riktig tomte til vänster om mig sopm lyckas få det mesta av min stack redan första varvet för att sedan sprida ut det, får ingenting o bluffar rakt ut, håller mig levande på det tills jag hittar en kortrusch på 2 varv o arbetar tillbaka dom 2lax jag backat innan, backar igen ner på 1 lax..stoppar in hela degen på river med 9 högt efter att ha c/r flopp mot tight fisk, bluffat turn och fått syn efter stek...han foldar och jag visar, efter det synar folk ner mina nästa 5 riverbett och jag plussar fint innan bordet dör ut

 

Har en rätt intressant hand från spelet som jag kommer posta sen o vill ha kommentarer på.

 

Nåväl idag är det back to Sviten, nya fredagsturren ser riktigt lovande ut....ska försöka spela fler händer än normalt tidigt in i turneringen, främst under 25/50 o 50/100, det var länge sedan jag spelade o väldigt länge sedan jag träffa slaskfolket på Sviten så det kan bli en skön kväll, middag med Stockholms hustomte Parre först på greken, troligtvis en öl eller två vilket betyder inget CG idag

 

Kan avsluta med att säga att det är sjukt mycket dagböcker av Sviten-folk nu, har hittat Gabriel, Kryddan. Fredde, Ziddax och Liggat ..nu väntar vi bara på en från riggtomtar som Bison så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha det var den säsongspremiären för mig, iskallt värre men vi tar en sak i taget.

 

Hittar ner till Sviten rätt tidigt för att möta upp Parre o Bison för lite käk och bira...bokar våra platser då reggningen inte kommit igång, tur det för när vi kliver ner igen en kvart innan turren startar står 15 pers i kö och bengan meddelar att turneringen är full...well man hittar ett extra bord och släpper dessutom in folk första 20 minutrarna om någon bustar, runt 90 pers blir det tillslut.

 

Får en riktigt dålig bordslott, en duktig spelare till vänster om mig o Bison direkt till höger...resten av bordet känner jag knappt igen, sjukt att det kan vara så efter mer än ett år på samma klubb, well jag har ju inte spelat särskilt många fredagar så.

 

Får en riktig dålig start, på 50/100 slår Bison upp till 300 i tidig pos. jag synar med KcQc o killen bakom synar med..flopp QJx rainbow, bison knackar, jag leder ut med 600 varpå han c/r upp till 1 700. Kallt jag är ju slagen men tar en syn ifall han försöker göra ett spel, eller om jag kan träffa något kul, turn blank varpå bison leder ut med 2 500 och ja hittar muck efter lite stek....han sa att han hade KK sen vilket mycket väl kan stämma.

 

Tappar ytterligare 500 några händer efter när jag raisar efter 2 limps med 77 o får ställ direkt efter mig, tror på att jag har en coinflip men orkar inte ta den...jag visar o han visar AK, handen direkt efter gör en av bordets riktiga tomtar en klassisk miss, ska raisa men kastar bara in en marker för syn....jag har JJ två steg till vänster om honom o slår upp till 900 på 75/150 ifall han sitter på en AJ/AT historia så får jag garanterat spel, han synar o floppen kommer A22...inget att göra här, tomtar viker inte dåliga Ess och jag ger upp potten, preflopp finns det bara 12 kort som kan få mig att inte leda ut såvida J inte kommer

 

När bordet bryts har jag drygt 3K kvar av 7,5K i startstack, hamnar direkt till vänster om en riktigt slaskig spelare, första gången han slår upp i sen position ställer jag bakom med 33, han synar drygt 2K till in i en 4K pott med J8off och köper in knekt på rivern.

 

efter det blir det bg/hu slask med Parre o lite nötdrinkar, svårt o undvika cash gamet men jag hade lovat mig själv att inte spela vilket var kokt efter relativt stort alkoholintag.....plussa fint på barslasket iaf.

 

 

Sitter i valet o kvalet nu om att lira kvällens turre, var riktigt kall igår o lokalen var bra varm men troligtvis blir det ju mindre folk idag så....bestämmer mig om någon timme hurvida jag orkar mig ner idag med, annars blir det slappa på soffan med lite käk o en film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha det var den säsongspremiären för mig, iskallt värre men vi tar en sak i taget.

 

Hittar ner till Sviten rätt tidigt för att möta upp Parre o Bison för lite käk och bira...bokar våra platser då reggningen inte kommit igång, tur det för när vi kliver ner igen en kvart innan turren startar står 15 pers i kö och bengan meddelar att turneringen är full...well man hittar ett extra bord och släpper dessutom in folk första 20 minutrarna om någon bustar, runt 90 pers blir det tillslut.

 

Får en riktigt dålig bordslott, en duktig spelare till vänster om mig o Bison direkt till höger...resten av bordet känner jag knappt igen, sjukt att det kan vara så efter mer än ett år på samma klubb, well jag har ju inte spelat särskilt många fredagar så.

 

Får en riktig dålig start, på 50/100 slår Bison upp till 300 i tidig pos. jag synar med KcQc o killen bakom synar med..flopp QJx rainbow, bison knackar, jag leder ut med 600 varpå han c/r upp till 1 700. Kallt jag är ju slagen men tar en syn ifall han försöker göra ett spel, eller om jag kan träffa något kul, turn blank varpå bison leder ut med 2 500 och ja hittar muck efter lite stek....han sa att han hade KK sen vilket mycket väl kan stämma.

 

Tappar ytterligare 500 några händer efter när jag raisar efter 2 limps med 77 o får ställ direkt efter mig, tror på att jag har en coinflip men orkar inte ta den...jag visar o han visar AK, handen direkt efter gör en av bordets riktiga tomtar en klassisk miss, ska raisa men kastar bara in en marker för syn....jag har JJ två steg till vänster om honom o slår upp till 900 på 75/150 ifall han sitter på en AJ/AT historia så får jag garanterat spel, han synar o floppen kommer A22...inget att göra här, tomtar viker inte dåliga Ess och jag ger upp potten, preflopp finns det bara 12 kort som kan få mig att inte leda ut såvida J inte kommer

 

När bordet bryts har jag drygt 3K kvar av 7,5K i startstack, hamnar direkt till vänster om en riktigt slaskig spelare, första gången han slår upp i sen position ställer jag bakom med 33, han synar drygt 2K till in i en 4K pott med J8off och köper in knekt på rivern.

 

efter det blir det bg/hu slask med Parre o lite nötdrinkar, svårt o undvika cash gamet men jag hade lovat mig själv att inte spela vilket var kokt efter relativt stort alkoholintag.....plussa fint på barslasket iaf.

 

 

Sitter i valet o kvalet nu om att lira kvällens turre, var riktigt kall igår o lokalen var bra varm men troligtvis blir det ju mindre folk idag så....bestämmer mig om någon timme hurvida jag orkar mig ner idag med, annars blir det slappa på soffan med lite käk o en film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste orka uppdatera oftare men det är fan fullt upp nu med tanke på att jag sover typ 12 timmar om dagen, spelar PS2 typ 4 timmar till o sedan umgås med människor (läs flickvän) resten av tiden.

 

Lägg till det på ett odrägligt besök från Luleå som kidnappat mitt vardagsrum o envisas med att dra mig ut på saker, senaste veckan har det varit fyllekryss som var relativt underhållande ur ett tragiskt perspektiv, (som mitt liv konstaterade parre när jag nämnde det) efter det var det "Where the Action Is" på skansen vilket var så bra att det var tråkigt (som Howlin Pelle sa om Hives insats) Hellacopters var smått fantastiska men blåstes verkligen av scenen av The Hives som bara dom var värda dubbla inträdet.

 

Jag är så kall att jag börjat grinda Limit, vad säger ni om det? hey måste ju göra ngt när jag har en negativ ROI på stars, sjukt kallt o vara förlorande spelare...jag spelade faktiskt inte så dåligt tills jag blev kall och efter det hade nog inte mycket hjälpt, tilten var ett faktum och nu har jag för tillfället bytt spel o sida.

 

Jo det är jag som är ITiltParre på eviltable, mest för att det vore ett kul namn o ha om jag klonkar Västerås och hamnar i position på min favortifisk, hur svårt ska det vara?

 

Lite pokersnack då, spelade turneringen i lördags på Sviten, fick en drömlott för att vara lördag....bara två duktiga spelare på bordet o båda direkt till höger om mig, resten av bordet var antingen jättetomtar eller soldia tight/aggro spelare.

 

Bestämde mig direkt för att spela varje pott mina FI till höger om mig inte var delaktiga i, funkade bra plocka upp mycket marker men lyckades tappa alla till en kille strax till vänster om mig som hitta c/r två gånger...något jag syrligt kommentera för att sedan bara vänta på hand tre mellan oss då jag skulle ha stål, tyvär hamna vi aldrig i samma hand igen.

 

Efter första bordet bröts så kom två duktiga spelare o satte sig självklart direkt till vänster om mig, iskallt..jag tappa direkt efter det halva stacken när jag floata i bb mot knappen som hitta 5-outaren på river när jag ledde ut tom.

 

Det finns inte mycket intressant o säga om turren. jag dubbla direkt efter med 99 mot Ac5c på Jc8h3c brädan, på blinds 200/400/25 ställer bettan för 5k tot på CO jag har AQx på knappen med 8k o tar racet mot hans 44, simon synar i bb med samma hand som mig o jag är nere på 3K, köper några potter efter det tills jag ställer i CO med AdTd, 99 synar o står, inte mycket att göra alls där, blev en tidig hemgång

 

Idag är det kräftskiva med familjen, senare möjligtvis Sviten, lördag är det Hammarby - Öis o sedan eventuellt lördagsturren..söndag ska det nötgrindas Limit o maybe som sattelitar till söndagsturrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Uppdatering - Woho

 

Pokerkryss helgen , grymt kul o grymt slut...Espirit lurade med mig som dealer och lyckades rigga ut både Emily o Noelia, heyrigg. Kul att se mycket Svitenfolk gå långt, Vad jag såg så Casha Bisox (rigga ut honom med) Håkan, Emily o Noelia gick riktigt djupt o kryssningsdrottningen Hefo fixa en snygg seger.

 

Lite tankar om kryssen då:

 

-Roligaste händelsen är nog när jag pecis ska sätta mig vid HeyNoelia o Hefos bord, Noelia tar i min hand o viskar "rigg" handen efter ger jag henne AQ mot KK och hon bustar

 

-Bisox var mest gay as usual, en av få vuxna män som verkligen kan njuta av en blinkande fruktdrink o finska coverband

 

-Jobbigt o vara nykter på en kryssning

 

- Sacha knäckte cg totalt, plus 30:- på typ 6 timmar :D

 

-Märkligt dåligt spel första 3 blindsperioderna på alla bord, foldpoker rakt igenom...inte konstigt om alla är short sen, vet man att strukturen är turbo måste man bli aktiv direkt

 

 

Annars är veckan redan tiltad då mediaskandalen runt derbyt växer o bajen åker på poängavdrag...genomtänkt, förvänta er gnagare på elfborgs alla matcher nu :roll: 6 tonåringar ramlar in över sidlinjen o bajen torskar guldchanser.....tjena

 

 

Snart dags o ta sig till Sviten, frirulle till EPT Barcelona ikväll, visste inte ens om att jag var topp15 på liverankingen då jag knappt spelat alls, välkomen klonk i en kall vecka. Imorgon är det sedan shootout-turre som jag är väldigt nyfiken på innan jag tar en weekend iväg från Sthlm.

 

Pokern i September blir mest grind efter skolan samt satts till WCOOP, redan inkvalad till $215 HORSE-eventet, den kommer jag dock troligtvs byta mot annat event o kvala in igen...nivån på HORSE har varit oväntat låg hittils, kan jag bara få igång mitt Omaha/8 spel så kan det bli en guldgruva, av ngn anledning spelar jag PLO/8 bra men inte Limit...får försöka hinna med några pass tills WCOOP, bland dom events jag siktar på men inte kommer köpa in direkt till är Razz, PLO, PL0/8, NLT HU samt de två dyrare NLT eventsen

 

Annars kan ni miljoner läsare stejka en tomte om ni orkar, hur ska jag inte klonka när jag inte får behålla alla pengar själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...