Gå till innehåll

Avsaknad: Lallar runt


Avsaknad

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo såg bra ut gjorde det allt, efter 3 perioder var mina 6K uppe i 25K trots en stor förlust med KK mot QQ all-in pre, efter det hände inte mycket...grindade mig långsamt till finalbord och gjorde flera högklassiga folds men det hjälpte inte alls. Vissa turneringar är det bara inte meningen att man ska kunna vinna, på en skala får 1-10 låg jag på en 8a spelmässigt vilket är bättre än 90% av dom spelare jag möter.

 

Annars har det blivit väldigt lite sviten eller poker överhuvudtaget, skolan tar upp en del tid, andra åtaganden resten av tiden....kanske har jag lyckats fixa ett litet extraknäck med, d.v.s ännu mindre poker. Eller så blir det mer poker nu när jag fyller min tid med annat, poker har ju varit mit liv på heltid senaste 15-16 månaderna och det märks.

 

Well har iaf grindat lite i veckan, spelat ihop lite mpp på betfair för att kanske spela Svitens frirulle till EPT London, 27 spelare gör upp om en plats, känns som rätt bra rb för en plats på 27 för 500 MPP. Målet denna vecka är att orka sig ner minst en gång till Sviten iaf, samt spela lite satteliter till WCOOP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

då var man tillbaka, har hunnit klämma in lite poker mellan tenta o nya jobbet, tur att Hefo är nötchefen iaf....

 

Wcoop har varit en stor besvikelse, kallt rakt igenom..får se om det blir några fler events, kanske SH PLT iaf..o vid klonk ett eller två events till, annars får det vara. Ikväll blir det inget, derby står på schemat...tyckte för någon månad sedan att det skulle vara en smart plan att gå med min vän (aikare) o ta en sittplats för en gångs skull, nu lär det bli att lämna arenan i halvlek när vi ligger under med 3 baljor.

 

Såklart man har noll förhoppningar med halva laget skadat och andra halvan ser ut att inte vilja spela fotboll, sedan är ju Erkan ett ljushuvud o skaffar sig en avstängning...han är ju den enda ljusglimten

 

Förövrigt är jag inte bara kall på poker, uppenbarligen bowlar jag sämre än en 7-årig flicka, ska man verkligen ha problem att bowla över 100 på en serie? sick

 

Aja ska försöka bli full snart o plåga mig igenom ytterligare en derbytorsk, sedan försöka få ner Parre till Sviten där Hefo har lovat o finnas för bakisgrogg. Super hon ner mig har jag iaf en legitim anledning att bli sen till jobbet imorgon.

 

 

Sviten fredag, lagpoker lördag.....kan bli en bra weekend

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Derbyseger o grytkung på Sviten, snart klonkar jag väl en plats i Team Railbirds med

 

Börjar med derbyt, bajen gör årets match och leker med solnalaget från första till sista minuten.. 2-0 är ju lite i underkant men en derbyseger är större än något annat

 

nötfyllan slår såklart in och sviten känns ju som en jävligt bra idé lyckas jag intala mig själv, inget cash game utan railar Hefo o Parre som spelar HU, blir inhustlad i en gryta som jag totalt kör över, HU mot pablo med 50K mot 10K, självklart hittar han då JJ mot A9 första handen o 99 mot AJ andra o tar hem det... frirullar en gryta till som jag återigen kommer HU i o bestämmer mig för att splitta, är på väg hem när jag återigen hustlas in i en DC gryta o ytterligare en seger kommer som på beställning.

 

Sick att jag faktiskt spelar bra poker igen, min read på folk igår var bättre än på länge, utköpen var få och till 90% fick jag in degen i ledning.

 

Rätt tungt och hitta upp från sängen efter 3 timmars sömn, kan trösta mig at chefen var lite mer sliten än mig iaf, hur Parre mår ska vi inte ens gå in på, raila honom lite på en HU mot Otto igår. Parre ställer rivern på T4432 brädan o Otto hittar stek i 20 minuter innan han passar (KT tror jag) Parre visar en 6a, snyggt att man hinner röka ett halvt paket cigg, dricka två öl o Otto har fortfarande inte bestämt sig.

 

Wiseguy o parre busta först ur grytorna, bengans små tiltpojkar ser kalla ut i lagpokern, Johan såg däremot het ut tills jag busta honom så team Sviten kan nog hitta klonken en gång i livet.

 

Ingen wcoop idag, inte kvalat o för trött för att köpa in, ska kvala till 7-card stud/8 imorgon o sedan till Horse o main är tanken, blir inga direktinköp iaf

 

Mat nu o sedan grinda lite Betapet, blev rumpknullad av Hefo rejält idag..första gången på typ 6 månader som jag spela men hjärnan kan behöva det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Efter en mindre pokersemester är det dags och hitta grinden igen, tänkte blogga lite från spelmissbrukarna o kedjerökarnas himmel Sviten. Bara en turnering i år är klart underkänt, så denna vecka blir det minst två, dagens (torsdag) 500:- jackpottturnering o lördagens 1500:- deep stack.

 

Årets enda turnering var Svitens 1500:- förra lördagen, 20K i marker behövdes, första två timmarna spelade jag otroligt dåligt...var en stund nere på 5k men hittade dubbling, utköp o utspel. Trea tillslut, Viet var tvungen och vinna en 50/50 en gång i livet på finalbordet och vann sedan rättvist ska skriva ner lite intressanta händer sedan om jag hinner, snart dags och masa sig iväg till Söder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...