crillux Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Här är en hand som jag tycker är svårspelad. TT i hålet, med ett överkort på floppen FLT 10-manna, $0.5/1 HERO i MP2 med T:heart: T:club: 2 folds, UTG+2 calls, 1 folds, HERO raises, 5 folds, UTG+2 calls. Höjningen inte mycket att snacka om antar jag? FLOP: 4:spade: J:spade: 6:club: (2 spelare) UTG+2 bets, HERO raises, UTG+2 calls. Här höjer jag i tron om att få veta ungefär var jag står, men då UTG+2 bara synar höjningen så vet jag inte om jag kan sätta honom på en J eller inte. Idéer? TURN: 2:club: (2 spelare) UTG+2 checks, HERO bets, UTG+2 calls. Spelar på överkort kanske? Färgdrag? Gör jag fel som betar här? RIVER: A:heart: (2 spelare) UTG+2 checks, HERO checks. Livsfarligt kort förstås. Det är ju gott om folk som gärna synar hela vägen med A högt på den här nivån. När UTG+2 checkar så väljer jag att checka bakom. Rätt eller fel? Citera
Hjort Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Du höjer alltså för information när motståndarens troligaste handling inte säger dig något? Inte så lyckat... Själv hade jag höjt för värde. Citera
crillux Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag är faktiskt inte så övertygad om att betten är motståndarens troligaste handling. Varför? Jo, därför att spelet brukar vara otroligt passivt på floppen på den här nivån. Då skulle man kanske iofs argumentera att jag ska lägga ner, då han troligtvis har träffat TP... Eller, f-n, jag vet inte... Här har jag nog fortfarande mycket att lära. Har du några kommentarer om handen i övrigt? Citera
Knapp_0 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Det är väl callen på din bet på flopen som är den troligaste handlingen. Tycker du spelar handen bra. Värdebeta på rivern kanske? Citera
Ruterkung Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Värdebeta på rivern kanske? Tror inte det är en bra ide. Om han synar är du nästan alltid slagen så kan inte vara bra att beta river. Citera
bossbaver Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 hmm, sunkigt med A på river, men skulle han synat hela vägen med A högt verkligen? tveksamt!? retard isf... nae bet på river oxå! Citera
crillux Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 hmm, sunkigt med A på river, men skulle han synat hela vägen med A högt verkligen? tveksamt!? retard isf... nae bet på river oxå! Jag skulle kunna skicka dig en del intressanta handhistorier om du nu tvivlar på att någon kan syna hela vägen med Ax... Citera
joeki Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag skulle spelat likadant. Tycker du spelar rätt, men försöker komma på förklaringar varför du spelar som du gör i efterhand. Eller nåt Citera
crillux Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag skulle spelat likadant. Tycker du spelar rätt, men försöker komma på förklaringar varför du spelar som du gör i efterhand. Eller nåt Det ligger det nog lite i. Men jag tyckte checken på river var självklar, då jag tittar in i två överkort, varav det ena är ett A. Om någon annan har andra idéer så tar jag gärna emot den. Citera
Miami Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Alltså, om du betar hela vägen till rivern för att du tror du har den bästa handen, så kommer A (som inte ger 3 till färg) på river och FI checkar, varför ska du inte värdebeta på river? Om du har honom på J så checka turn oxå, han viker han aldrig för ett bet iallfall. Jag är orolig för J snarare än A i den här handen. Citera
crillux Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Sant. Det här är bra för mig. joeki: Måhända söker jag förklaringar i efterhand, men det enda som kan hjälpa mig framåt är ju teoretiska resonemang, så att det inte alltid blir helt situationsberoende, eftersom jag känner att jag fortfarande har en hel del konceptrelaterat att faktiskt jobba med. Edit; Fi skulle ju kunna sitta A2 eller A6 oxå, men det är kanske lite långsökt att tro att han skulle beta floppen då... Citera
Ruterkung Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Alltså, om du betar hela vägen till rivern för att du tror du har den bästa handen, så kommer A (som inte ger 3 till färg) på river och FI checkar, varför ska du inte värdebeta på river? Om du har honom på J så checka turn oxå, han viker han aldrig för ett bet iallfall. Jag är orolig för J snarare än A i den här handen. Men frågan är ju vad han synar med? Han kan ha färgdrag/stegdrag= fold. Vilken hand synar han med som du slår? 6x, 77, 88, 99? Kan omöjligt tro att man har värde att beta river där. Citera
Hjort Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 tveksamt!? retard isf... nae bet på river oxå! Eh, färgdrag. Jag tycker det är i stort sett obligatoriskt att höja flopp och beta turn, alternativet är att syna flopp och höja turn. Det finns ingen anledning att sätta honom specifikt på knekt när han betar ut på floppen, så klart en del av hans handrange, men så stor tror jag inte att den är. Rivern så är det ju ett lite halvbökigt kort eftersom han förbättrat en del av sina färgdrag/pardrag, inte betalar med spräckta drag och kan tänkas folda en hel del småpar. Tror inte EV-skillnaden mellan bet och check är så där jättestor faktiskt, lite minus eller lite plus typ. Citera
Miami Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Alltså, om du betar hela vägen till rivern för att du tror du har den bästa handen, så kommer A (som inte ger 3 till färg) på river och FI checkar, varför ska du inte värdebeta på river? Om du har honom på J så checka turn oxå, han viker han aldrig för ett bet iallfall. Jag är orolig för J snarare än A i den här handen. Men frågan är ju vad han synar med? Han kan ha färgdrag/stegdrag= fold. Vilken hand synar han med som du slår? 6x, 77, 88, 99? Kan omöjligt tro att man har värde att beta river där. Ja, ok, lite optimistiskt att tro han synar med så många sämre händer .....,55,77,88,99, är dock med, plus att A är ett scarecard om han sitter med tex TJ eller TT. Ge honom lite foldequity. Men det här kanske är ett typexempel på att snacka om att hamna rätt i 51-49% lägen när det gäller att hamna rätt i 60/40% lägen... Citera
Hjort Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Men det här kanske är ett typexempel på att snacka om att hamna rätt i 51-49% lägen när det gäller att hamna rätt i 60/40% lägen... Äh, en tunn värdebetare är det finaste man kan vara. Citera
Jessica Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 jag tycker du spelade handen perfekt. Citera
crillux Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Det är ju kul att ni tycker jag spelar handen rätt, men ändå har jag funderat på en grej. Ni som, liksom jag, spelar låglimit vet ju att det många gånger är action preflop för att sedan bli check-check-check... på floppen. Här blir det då plötsligt en bet istället, och då är det inte utan att man funderar. Det faller ett högt kort på floppen, och fi betar. Men jag antar att det är duktigt EV- på att direkt ge honom cred för J? Citera
Bjorn_ Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Vill bara påpeka att om vi antar att du höjer med en handrange på {88+, ATs+, AJo+ KQs} så kommer du i ungefär hälften av fallen ha en hand som är sämre än denna. Att då lägga sig när han leder ut är extremt exploaterbart givet potstorleken om fi är det minsta kapabel att semibluffa eller betta ett lägre par för värde. Höjer normalt sett även med händer som A Q , A K eller 88 här. /Bjorn Citera
Recommended Posts