Gå till innehåll

Spelgalen har gulat - dagbok nerlagd


Spelgalen

Recommended Posts

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du bör släppa AA när du spelat den sådär preflop.

Spelet pre flop är snarare ett skäl till att inte släppa.

 

Nej.

Utveckla gärna.

 

Min tankegång var att eftersom han har underreppat sin hand så kan fi exempelvis sitta på KK, tro att han är stark och inte vilja ge gratiskort eller whatever. Jämför detta med om det varit 3bettat pf, då ligger inte KK så bra till på den här floppen... Uttryckt på annat sätt: Om fi ställer på floppen efter 3bet pf så säger han "jag slår ett överpar". Om fi ställer in här så säger han "jag slår tptk". Ungefär så.

 

(Om man i detta läget ska syna är en helt annan femma, jag jämför bara det här pf-spelet med 3bet pf.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, problemet med AA-handen är ju att jag underrepresenterar den preflop. Jag har tidigare 3-bettat massa händer runt bordet och försökte nu vara lite tricky. Tanken med detta var ju att han skulle tro att hans eventuella TPTK eller KK eller whatever skulle vara bra, eftersom han kan utesluta överpar ur min range. Fungerade ju inte den här gången riktigt när han träffade så hårt men men... annars är det enligt min åsikt ett bra spel att blanda in ett sådant här spel mot en duktig motståndare då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ship it dude :)

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with A:spade: K:diamond:

UTG calls, UTG+1 raises to $12, Hero raises to $40, 4 folds, UTG+1 calls.

 

Flop: A:club: 5:heart: 6:club: ($90, 2 players)

UTG+1 checks, Hero bets $56, UTG+1 calls.

 

Turn: 4:diamond: ($202, 2 players)

UTG+1 checks, Hero bets $124, UTG+1 calls.

 

River: 8:heart: ($450, 2 players)

UTG+1 is all-in $703.05, Hero calls all-in $209.5.

Uncalled bets: $493.55 returned to UTG+1.

 

Results:

Hero wins final pot: $869

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör släppa AA när du spelat den sådär preflop.

Spelet pre flop är snarare ett skäl till att inte släppa.

 

Nej.

Utveckla gärna.

 

Min tankegång var att eftersom han har underreppat sin hand så kan fi exempelvis sitta på KK, tro att han är stark och inte vilja ge gratiskort eller whatever. Jämför detta med om det varit 3bettat pf, då ligger inte KK så bra till på den här floppen... Uttryckt på annat sätt: Om fi ställer på floppen efter 3bet pf så säger han "jag slår ett överpar". Om fi ställer in här så säger han "jag slår tptk". Ungefär så.

 

(Om man i detta läget ska syna är en helt annan femma, jag jämför bara det här pf-spelet med 3bet pf.)

 

Min tanke är att ett cr på den där brädan säger "jag har minst tvåpar". När sen fi trebettar kan man lugnt räkna med att han har ett par slaget. Om man istället trebettat ordentligt preflop med AA så kan man i princip inte släppa på någon flop mot någon som inte ens har ett fullt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte spela mer idag nu. Har haft sjuk korttorka idag och spelat rätt dåligt. Blev bla nersynad hela vägen av floppat TPTK på brädan 268r. Turn J. Jag skjuter av en andra barrell. Syn. River K. Jag skuter en tredje gång, är säker på att han inte har någon särskilt bra hand. Får syn IGEN... ridå.

Slutar -$1500 idag. Kommer komma igen imorgon, det är en garanti :P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst igenom hela din dagbok/blogg nu och tyckte att du innan sommaren var lite för weak då du väl raiseade.

Men måste säga det att nu när du har kommit tillbaka och börjat skriva igen så har din spelstil ändrats enormt enligt min mening iallafall.

Du har blivit mkt mer aggro och det gillar jag!

 

Good Luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst igenom hela din dagbok/blogg nu och tyckte att du innan sommaren var lite för weak då du väl raiseade.

Men måste säga det att nu när du har kommit tillbaka och börjat skriva igen så har din spelstil ändrats enormt enligt min mening iallafall.

Du har blivit mkt mer aggro och det gillar jag!

 

Good Luck!

 

Tack! Jo du har rätt i att jag utvecklats enormt sedan i våras. Har steg för steg lagt om min spelstil helt mot hur jag spelade då, från att ha varit sjukt tight preflop har jag nu blivit (alldeles för) lös.

Målet nu är att bli rejält tightare ur position men bibehålla lösheten i pos. Om jag gör detta kommer jag kunna dra ännu mer fördel av att jag är duktig på att sätta motståndarna på händer.

 

Lycka till själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt på stars depositlimits. Går ju inte att få in en vettig summa pengar där. Har tröttnat lite på prima nu så jag tänkte byta site för att få lite omväxling eller iallafall större urval av bord. T ex om det bara finns tre "bra" bord på prima tänkte jag gå in på den andra klienten och köra tre bord även där.

Igår spelade jag bara lite drygt hundra händer. Hade tänkt grinda hela dagen men när jag gjorde en syn som seriöst var så dålig att jag knappt vågar posta den här, kände jag att jag nog inte borde fortsätta spela :oops: .

Läste fel på brädan, trodde den var 288JJ, i själva verket var den 2888J. Jag hade J10, syyn för över ett inköp i en pot på typ 50 dollar. Efter denna totalmiss kom en röst upp i huvudet: "Nu borde den här killen köra in huvet i frysen i femton minuter och sedan gå två varv runt kvarteret innan han fortsätter spela... men blixtsnabbt kör han in ett inköp till". Tror jag hörde denna fras i SVT-dokumentären som gick för ett år sedan. Ganska skön fras för övrigt. Följde som sagt detta råd och avslutade sessionen ganska snabbt. -$500 igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag började grinden bättre. "What should I have.... like?"

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $794.80

UTG+1: $428.90

CO: $190.52

Hero: $529.50

SB: $252.40

BB: $421.65

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with T:diamond: Q:spade:

UTG folds, UTG+1 raises to $16, CO calls, Hero raises to $65, 2 folds, UTG+1 calls, CO folds.

 

Flop: 9:heart: 8:diamond: J:club: ($152, 2 players)

UTG+1 checks, Hero checks.

 

Turn: 2:heart: ($152, 2 players)

UTG+1 bets $104, Hero raises to $208, UTG+1 calls.

 

River: A:club: ($568, 2 players)

UTG+1 is all-in $155.9, Hero calls.

 

Results:

Hero wins final pot: $879.8

UTG+1 shows Ks Qc

Hero shows 10d Qs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann faktiskt lägga in en session idag trots allt. Har man satt ett högt mål under dessa 30 dagar får man faktiskt prioritera lite grann :D. Plussade lite drygt $1,2k under denna 2,5h session. Känns som att det lätt skulle ha kunnat vara mer, killarna betalade av som bara den. Har verkligen märkt att min galna table image hjälper mig mkt i mitt spel, eftersom jag alltid haft mkt svårt att släppa TPTK eller bättre. Nu behöver jag knappt fundera: har jag t ex AJ på J7642 bräde och motståndaren går all-in är det bara att ta synen och hämta hem pengarna :) . Inget kan stoppa mig nu känns det som..

 

Nu tänkte jag ta en liten pause och kolla ngt avsnitt Entourage innan jag fortsätter grinden.

Slänger nog in ett par intressanta HH:s också senare.. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt beslut på river. Vad gör ni här?

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $662.80

CO: $363.75

Button: $263.58

SB: $288.38

Hero: $477.00

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with A:diamond: Q:spade:

UTG raises to $11, CO calls, Button calls, SB calls, Hero raises to $61, UTG folds, CO calls, 2 folds.

 

Flop: K:heart: 8:diamond: 3:heart: ($159, 2 players)

Hero bets $84, CO calls.

 

Turn: A:club: ($327, 2 players)

Hero checks, CO checks.

 

River: K:spade: ($327, 2 players)

Hero checks, CO is all-in $214.75, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar min andra session nu, eftersom jag måste upp tidigt imorgon (körlektion).

Sessionen var helt galen, spelade endast en knapp halvtimma men hann ändå plussa omkring $1,1k. Hade en hel del sjuka händer, både drog ut och blev utdragen. Helnöjd med mitt spel, gjorde dock en stor bluff som tyvärr blev synad. Hade min table image varit lite mer solid hade den inte kunnat misslyckats, killen synade min turncheckraise och stora riverbet med J10 på KxJxK bräda :( ...

Plussar i alla fall finfina $2,1k idag på tre timmars spelande. Helt ok!

 

Konstigt nog fungerar inte handkonverteraren just nu, annars hade jag gett er fler roliga händer.

Kommentera förresten gärna handen jag postade förut, jag tycker iaf att den är riktigt knepig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt beslut på river. Vad gör ni här?

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $662.80

CO: $363.75

Button: $263.58

SB: $288.38

Hero: $477.00

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with A:diamond: Q:spade:

UTG raises to $11, CO calls, Button calls, SB calls, Hero raises to $61, UTG folds, CO calls, 2 folds.

 

Flop: K:heart: 8:diamond: 3:heart: ($159, 2 players)

Hero bets $84, CO calls.

 

Turn: A:club: ($327, 2 players)

Hero checks, CO checks.

 

River: K:spade: ($327, 2 players)

Hero checks, CO is all-in $214.75, Hero ?

 

För mig ser det inte så svårt ut, tycker det verkar uppenbart att han har dig slagen. Hoppas du på att det är bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt beslut på river. Vad gör ni här?

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $662.80

CO: $363.75

Button: $263.58

SB: $288.38

Hero: $477.00

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with A:diamond: Q:spade:

UTG raises to $11, CO calls, Button calls, SB calls, Hero raises to $61, UTG folds, CO calls, 2 folds.

 

Flop: K:heart: 8:diamond: 3:heart: ($159, 2 players)

Hero bets $84, CO calls.

 

Turn: A:club: ($327, 2 players)

Hero checks, CO checks.

 

River: K:spade: ($327, 2 players)

Hero checks, CO is all-in $214.75, Hero ?

 

För mig ser det inte så svårt ut, tycker det verkar uppenbart att han har dig slagen. Hoppas du på att det är bluff?

 

Vad ska han ha? AA, KK och AK kan han väl inte bara ha synat med efter UTG:s höjning? KQ eller sämre borde han inte syna min trebet med... kom fram till att någonting i hans historia inte stämde och därför beslutade jag mig för att göra ett crying call här... det visade sig att min read var rätt i alla fall den här gången. Dock fullt möjligt att synen var -EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Vad ska han ha? AA, KK och AK kan han väl inte bara ha synat med efter UTG:s höjning? KQ eller sämre borde han inte syna min trebet med... kom fram till att någonting i hans historia inte stämde och därför beslutade jag mig för att göra ett crying call här... det visade sig att min read var rätt i alla fall den här gången. Dock fullt möjligt att synen var -EV.

 

Bra spelat. Seriöst alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog tiden att läsa dagboken från början till slut. Efter två sidor funderade jag på att sluta läsa men tyckte det skulle vara intressant att se hur det skulle gå för dig. Trodde alvarligt talat att du inte skulle lyckas något vidare när jag läste dina första HH`s.

Sedan kom din paus och helt plötsligt spelade du otroligt mycket bättre! Keep it up! Jag kommer iallafall att följa dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussade riktigt fint på Prima igår, tyvärr backade jag nästan lika mycket på Party. Gick väl iallafall lite mer än $400 plus sammanlagt. Gillar inte partyklienten alls lika mycket som primas, när jag kör partys resizable på minsta läget blir allting så smått att det är svårt att hänga med. Tycker primas miniview är outstandig när det gäller funktion och tydlighet för oss som sitter på datorer med låg upplösning.

 

Funderar på att köpa en andra skärm som jag tänkte koppla till laptopen. Är detta praktiskt möjligt? Stöder mitt grafikkort detta? Jag har en Medion laptop. Någon som vet eller tror att han vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner spelandet för dagen nu. Har fått lite huvudvärk och känner mig trött och då är det ju inte värt att spela. Slutar dagen på +$500. Måste verkligen rycka upp mig resterande dagar av min 30-dagarsutmaning och logga betydligt fler händer. Kommer aldrig lyckas nå målet oavsett hur bra jag spelar om jag inte spelar fler händer per dag än jag hittills gjort.

Imorgon blir det antagligen grind nästan hela dagen :D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $539.38

UTG+1: $155.21

CO: $274.45

Button: $158.45

SB: $401.50

Hero: $407.50

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 9:diamond: Q:diamond:

4 folds, SB raises to $6, Hero raises to $24, SB calls.

 

Flop: K:heart: T:diamond: J:diamond: ($52, 2 players)

SB checks, Hero bets $40, SB raises to $120, Hero calls.

 

Turn: 9:heart: ($292, 2 players)

SB checks, Hero bets $188, SB calls.

 

River: 8:diamond: ($668, 2 players)

SB checks, Hero is all-in $75.5, SB calls all-in $67.5.

Uncalled bets: $8 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $803

SB shows 10h Kc

Hero shows 9d Qd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde 3-bettat preflop här. Känner att jag kommer i stort problem eftersom jag inte har en aning om var jag står. Har ingen direkt read, förutom att jag vet att motståndaren inte är regular. Värt att spela handen för hela stacken? Kommentera gärna alla gator.

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $296.00

UTG+1: $422.00

CO: $554.88

Button: $160.90

Hero: $425.20

BB: $388.00

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with T:heart: T:spade:

UTG raises to $16, 3 folds, Hero calls, BB folds.

 

Flop: 2:spade: 2:heart: 7:diamond: ($36, 2 players)

Hero checks, UTG bets $34.2, Hero raises to $72, UTG calls.

 

Turn: 7:club: ($180, 2 players)

Hero checks, UTG bets $88.5, Hero calls.

 

River: 3:spade: ($357, 2 players)

Hero is all-in $250.7 UTG ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...