Kristoffer Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Kan det vara rätt att lägga pocket-ess pre-flop tidigt i en turnering mot en eller flera motståndare som är all-in och har i princip lika stor stack som du (eller större)? Du är ju favorit, förstås, men ju fler personer som är med desto större är ju risken att du blir utdragen. Och även mot en person finns ju en risk som inte är alldeles oväsentlig. Det är ju tidigt i turneringen och mörkarna är fortfarande ytterst blygsamma. En sak är ju att gå all-in mot någon/några som bara har höjt blygsamt, en annan att syna all-in. Vad har ni för synpunkter på detta? Finns det någonsin skäl att lägga pocket-ess i en turnering? Är det skillnad på MTT och SnG? Ser framemot en diskussion i ämnet. Edit: Vore intressant att höra synpunkter på KK och AKs också, samma frågeställning som ovan. Kristoffer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Nej Nej Nej Nej Nej Nej Nej Nej Nej du ska aldrig lägga AA preflop(MÖJLIGTVIS!!!!! I en satelit). Det finns redan en låååång tråd om det här ämnet. Sök reda på den så får du lite mer info. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Det är något allvarligt fel på dina tankeprocesser angående poker, öva på fundamenta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scouserandy Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Det här har väl diskuterats om och om och om igen hur många gånger som helst. Kom att tänka på denna tråden: NLT - Trn, AA första handen i WSOP, vad gör du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lillpata Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Du är ju favorit, förstås, men ju fler personer som är med desto större är ju risken att du blir utdragen. Och även mot en person finns ju en risk som inte är alldeles oväsentlig. Det är ju tidigt i turneringen och mörkarna är fortfarande ytterst blygsamma. En sak är ju att gå all-in mot någon/några som bara har höjt blygsamt, en annan att syna all-in. ?_? Angående att lägga KK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 AKs passar nog många rutinmässigt preflop mot mycket action tidigt i en turnering. Men det är inte för att de inte vill bli utdragna, utan för att de antar att de är uppe mot en bättre hand... Det enda skälet att ge upp marginella fördelar tidigt i turneringar är väl om stackarna är djupa och du har en jätteedge över resten av spelarna. Om du funderar på att lägga AA preflop oavsett action i en turnering så bevisar det att du har långt kvar till att vara så pass bra att du ska ha en jättedge över resten av spelarna. Nej, det är aldrig rätt att lägga AA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Phil Helmute skriver i senaste Poker Magazine, att den enda gång det är rätt att lägga AA är om du är second chipleader och chipleader går all in och det är en satelitturnering med 10 platser till en fet turnering och det bara är 11 spelare kvar, dvs the BUBBLE IS THERE och det är samma pris till top 10 spelarna. Kan nog hålla med honom, annars hade jag tryckt i alla lägen! AK är en helt annan sak, , mot AA eller KK är du alltid hundjevelen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickyrooodido Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Jag tycker OP har några bra poäng. AA lägger jag inte så ofta preflop, men däremot KK. Jag tycker faktiskt att man ska open folda KK ifrån UTG därför att man vet ju inte alls om någon har AA efter en, och hela bordet är kvar att agera. Man är inte en sån jättestor favorit över händer som 33 och AT så det är definitivt inte en stor förlust att bara slänga och vänta på AA eller KK i position. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Jag tycker OP har några bra poäng. AA lägger jag inte så ofta preflop, men däremot KK. Jag tycker faktiskt att man ska open folda KK ifrån UTG därför att man vet ju inte alls om någon har AA efter en, och hela bordet är kvar att agera. Man är inte en sån jättestor favorit över händer som 33 och AT så det är definitivt inte en stor förlust att bara slänga och vänta på AA eller KK i position. Du vet att du bör ha smilisar osv om du är ironisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scouserandy Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Jag tycker OP har några bra poäng. AA lägger jag inte så ofta preflop, men däremot KK. Jag tycker faktiskt att man ska open folda KK ifrån UTG därför att man vet ju inte alls om någon har AA efter en, och hela bordet är kvar att agera. Man är inte en sån jättestor favorit över händer som 33 och AT så det är definitivt inte en stor förlust att bara slänga och vänta på AA eller KK i position. Du menar som denna då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Jag tycker OP har några bra poäng. AA lägger jag inte så ofta preflop, men däremot KK. Jag tycker faktiskt att man ska open folda KK ifrån UTG därför att man vet ju inte alls om någon har AA efter en, och hela bordet är kvar att agera. Man är inte en sån jättestor favorit över händer som 33 och AT så det är definitivt inte en stor förlust att bara slänga och vänta på AA eller KK i position. Du är riktigt rolig du... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_apelqvist Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Det här har väl diskuterats om och om och om igen hur många gånger som helst. Kom att tänka på denna tråden: NLT - Trn, AA första handen i WSOP, vad gör du? Vi vet ju att du foldar AA Men det är ju pga du har så grym read, SA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickyrooodido Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Jag tycker OP har några bra poäng. AA lägger jag inte så ofta preflop, men däremot KK. Jag tycker faktiskt att man ska open folda KK ifrån UTG därför att man vet ju inte alls om någon har AA efter en, och hela bordet är kvar att agera. Man är inte en sån jättestor favorit över händer som 33 och AT så det är definitivt inte en stor förlust att bara slänga och vänta på AA eller KK i position. Du menar som denna då eller? Wow... now that is good poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Det är något allvarligt fel på dina tankeprocesser angående poker, öva på fundamenta. Vill bara meddela att den här tilt-framkallaren kommer jag helt frankt sno och använda nästa gång jag klonkar i våra homegames. Garanterat +EV Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Enda sättet det är +EV att folda är om du visar din hand så att alla tror att du är en übermupp, sen kan du nalla alla deras marker. Eller vänta, nej, inte ens då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Det här har väl diskuterats om och om och om igen hur många gånger som helst. Kom att tänka på denna tråden: NLT - Trn, AA första handen i WSOP, vad gör du? All In alla gånger, skulle aldrig vika ner mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts