dafgaard Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hej! Tänkte skriva lite om mitt SnG grindande då och då för att få lite koll på resultat och dylikt. Och dessutom kanske kunna få synpunkter på en och annan HH. Jag började spela på nätet i November 2004. Satte då in $50 på Partypoker och spelade 0,5/1 FL. Det gick inte så bra och jag förlorade pengarna. Satte in 50 nya och blev av med dem också. På tredje försöket satte jag in $750 för att spela in en bonus och efter att ha gjort det tog jag ut $850 för att spela med enbart vunnet kapital. Det gick helt ok och jag började bonushora lite samtidigt som jag läste boken Winning low limit holdem av Lee Jones. Jag spelar alltså numera mest NLT SnG´s och håller mig till Partys speedvariant. Spelar oftast 4st samtidigt. Edit: Ändrat i presentationen efter att jag lagt ner FL spelandet. Citera
brillo Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hur kan du lira 3/6 om du har en rulle på 1k$? Nej gå ner i nivå och känn först att du kan vinna där om du nu förlorat så pass mycket som du gjort. Citera
dafgaard Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hur kan du lira 3/6 om du har en rulle på 1k$?Nej gå ner i nivå och känn först att du kan vinna där om du nu förlorat så pass mycket som du gjort. $1k är vad jag har på Partykontot nu. Krisar det sätter jag in mer. Citera
dafgaard Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 UTG är tight-aggro, CO är tight-passive. Party Poker 3/6 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with J:heart:, J:spade:. CO posts a blind of $3. UTG raises, 3 folds, MP3 calls, CO (poster) calls, Hero calls, 2 folds. Raisade inte preflop eftersom ingen skulle försvinna ändå. Borde man raisa för att få in mer pengar? Flop: (9.33 SB) J:club:, 3:diamond:, 7:club: (4 players) UTG bets, MP3 calls, CO calls, Hero calls. Ingen raise här heller, lär vara omöjligt att bli av med flushdraget ändå i den stora potten. Turn: (6.66 BB) A:spade: (4 players) UTG bets, MP3 calls, CO calls, Hero raises, UTG calls, MP3 calls, CO calls. River: (14.66 BB) T:club: (4 players) UTG checks, MP3 checks, CO checks, Hero?? Bet eller check? Citera
morberg Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Gjuten höjning PF. Om avsikten med att inte höja flop är att kunna trycka in en höjning på turn är det bra. Bet på river och syna en höjning. Har du läst SSH av Ed Miller? Om inte ska du göra det snarast. Och se för allt i världen till att bli klar med din utbildning. Citera
dafgaard Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Har du läst SSH av Ed Miller? Om inte ska du göra det snarast. Och se för allt i världen till att bli klar med din utbildning. Den står i bokhyllan. Det var dock rätt längesen jag kikade i den så det är dags att studera den igen. Utbildningen ska avklaras, givetvis. Omtentor i maj, juni. Citera
dafgaard Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Det blev många händer idag, ca 2,1k stycken. Resultatet blev helt i linje med tidigare dagar, backade ca $170. Det är standard för mig att backa runt $200 per dag tydligen. Såhär ser grafen över senaste tiden ut: http://xs71.xs.to/pics/06102/graf_3-6.png BR:$839 Citera
Gyre Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hur många bord spelar du samtidigt? Borde vara ganska många om du hinner med 2k-händer på en dag. Kanske läga att dra ner på det och fokusera lite mer på spelarna? Tycker du spelar väldigt tight också, tror du kan tjäna en del på att lägga in lite fler händer. Citera
dafgaard Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hur många bord spelar du samtidigt? Borde vara ganska många om du hinner med 2k-händer på en dag. Kanske läga att dra ner på det och fokusera lite mer på spelarna? Tycker du spelar väldigt tight också, tror du kan tjäna en del på att lägga in lite fler händer. Spelar vanligtvis 4 bord, ibland blir det 6. Det är säkert sant att det vore bättre att dra ner på antalet bord och spela mer på reads men jag blir lätt otålig och börjar syssla med annat då. Ska försöka håll mig till 4 st iaf. Citera
dafgaard Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 En dag i mängden utan framgång. Har spelat sisådär 1,8k händer och låg en del plus inledningsvis. Känns lite hopplöst när folk sätter sina drag hela tiden. Men det ska nog vända snart... BR: $827 Citera
Gyre Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Att spela 4 bord samtidigt fullring är ju inte så farligt, trodde det var fler. Men varför är du så tight? Du borde kunna "lösa upp" rejält i sen position mot vad du har nu. Du skulle inte kunna lägga upp en bild på positions-fliken i PT? Citera
omduvoresomjag Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 UTG är tight-aggro, CO är tight-passive. Party Poker 3/6 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with J:heart:, J:spade:. CO posts a blind of $3. UTG raises, 3 folds, MP3 calls, CO (poster) calls, Hero calls, 2 folds. Raisade inte preflop eftersom ingen skulle försvinna ändå. Borde man raisa för att få in mer pengar? Flop: (9.33 SB) J:club:, 3:diamond:, 7:club: (4 players) UTG bets, MP3 calls, CO calls, Hero calls. Ingen raise här heller, lär vara omöjligt att bli av med flushdraget ändå i den stora potten. Turn: (6.66 BB) A:spade: (4 players) UTG bets, MP3 calls, CO calls, Hero raises, UTG calls, MP3 calls, CO calls. River: (14.66 BB) T:club: (4 players) UTG checks, MP3 checks, CO checks, Hero?? Bet eller check? Blir lite konfunderad. Är det bara jag som reagerar på kommentarerna kring denna hand? 1. "Raisade inte preflop eftersom ingen skulle försvinna ändå. Borde man raisa för att få in mer pengar?" Du bör raisa för att du har bäst hand, inte för att få bort spelare. Vill fiskar syna ska de få betala för det också. Du har inte ens dålig position att skylla på till ditt försvar här. 2."Ingen raise här heller, lär vara omöjligt att bli av med flushdraget ändå i den stora potten." Ok..så om det nu är omöjligt att bli av med dragen på farliga brädor så är det bästa att låta dom dra in dragen så billigt som möjligt?!?!?!?!??!?!?!?!?!?! Bäst hand på farlig bräda. RAISE!! Är däremot tanken att raisa på turn för att få ut mer pengar från dina kära antagonister, så kan jag köpa det. Men motiveringen du ger gör att jag hamnar på småtilt Riverspelet: Solklar, jätte-enkel värdebet. Syna en raise också självklart. Känns rent spontant, genom att bara se en enda hand, som att du tappar jättemycket i värde när du spelar, och att du låter dig bli utdragen alldeles för lättvindigt genom att du låter Fi. köpa sina drag alldeles för billigt. Detta förutsatt att tankegångarna från denna hand är representativt för ditt spel i övrigt. Är inte ute efter att trycka ner någon i skorna, bara att få upp ögonen för ett annat tänk, som inte nödvändigtvis behöver vara det rätta. Blir intressant att följa denna dagbok. Lycka till. Citera
dafgaard Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Men varför är du så tight? Du borde kunna "lösa upp" rejält i sen position mot vad du har nu. Du skulle inte kunna lägga upp en bild på positions-fliken i PT? Absolut skulle jag vilja få upp VPIP några snäpp. Har bara lite svårt att hitta händerna för att åstadkomma detta. Hoppas du kan hitta mkt godsaker i positionsfliken.. http://xs71.xs.to/pics/06103/Posflik.JPG Citera
dafgaard Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 "Raisade inte preflop eftersom ingen skulle försvinna ändå. Borde man raisa för att få in mer pengar?" Du bör raisa för att du har bäst hand, inte för att få bort spelare. Vill fiskar syna ska de få betala för det också. Du har inte ens dålig position att skylla på till ditt försvar här. Helt sant. Jag har själv märkt att jag blivit lite passiv, ska jobba på detta. "Ingen raise här heller, lär vara omöjligt att bli av med flushdraget ändå i den stora potten." Ok..så om det nu är omöjligt att bli av med dragen på farliga brädor så är det bästa att låta dom dra in dragen så billigt som möjligt?!?!?!?!??!?!?!?!?!?! Bäst hand på farlig bräda. RAISE!! Är däremot tanken att raisa på turn för att få ut mer pengar från dina kära antagonister, så kan jag köpa det. Men motiveringen du ger gör att jag hamnar på småtilt Jag uttryckte mig rätt otydligt där, här är det självklart så att jag väntar med raisen till turn för att få in extra pengar och ingen lär lägga sin hand på floppen för en raise ändå. Känns rent spontant, genom att bara se en enda hand, som att du tappar jättemycket i värde när du spelar, och att du låter dig bli utdragen alldeles för lättvindigt genom att du låter Fi. köpa sina drag alldeles för billigt. Detta förutsatt att tankegångarna från denna hand är representativt för ditt spel i övrigt. Är inte ute efter att trycka ner någon i skorna, bara att få upp ögonen för ett annat tänk, som inte nödvändigtvis behöver vara det rätta. Blir intressant att följa denna dagbok. Lycka till. Härligt med kritik, det är det jag vill ha så mitt spel kan utvecklas. Det är därför denna dagbok finns. Hoppas jag inte tiltade dig för mkt bara Citera
Gyre Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Nu spelar jag visserligen mest SH men håller med omduvoresomjag i stort. Preflopp sitter du sist och kommer ha svårt att skydda din hand på floppen eftersom det var UTG som höjde, lika bra att smälla på med värde redan nu när din hand är bäst väldigt ofta. På floppen vill jag se en höjning, du sitter perfekt där på knappen för att låta alla betala minst 2 SB för att se turn, väldigt stor del av dessa pengar går till dig. Finns det inget färgdrag ute får du (höftning) ut 80% av alla bets rakt ner i din fika, även om draget är ute har du en väldigt stor equity här. Sen vet du inte om nån kommer betta innan dig på turn heller, så med lite otur får du inte in dubbla bets på nån gata . Ytterligare nackdelar med att vänta tills turn är om det landar ett klöver. Givetvis kommer du inte släppa din hand för det men du kommer ju få svårt att höja om nån skulle betta in i dig. Om färgen inte är ute då ger du istället ett billigt kort till alla enkortsfärgen, vilket givetvis inte är så bra. River är ett värdebet där du bör syna en höjning. Ang. din positionsstats så det mest uppenbara är din förlost i BB som är sjukt stor och att du förlorar UTG. Att du förlorar UTG när du är så tight + din väldigt höga förlust i BB (och delvis SB) säger mig att du är inne i en taskig period nu med mycket oflyt. Jag är verkligen inte expert på hur mycket som är rimligt att försöka sno blindsen fullring men du kan utan problem blir räjält mycket lösare på CO och knappen. Vad gör du med en hand som A4o i CO? Citera
dafgaard Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Jag är verkligen inte expert på hur mycket som är rimligt att försöka sno blindsen fullring men du kan utan problem blir räjält mycket lösare på CO och knappen. Vad gör du med en hand som A4o i CO? Om någon limpat eller raisat innan mig så lägger jag den. Är jag först in så höjer jag om BB har hög "folded BB to steal". När jag spelat SH har jag gått rätt mkt efter denna starthandstabell och den förespråkar inte raise med A4o i CO. När det foldas fram till mig i sen position så försöker jag spela som om bordet är SH. Vet inte om det är korrekt dock. Citera
VikingSW Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Kan bara hålla med Gyre, Mobert, omduvoresomjag att du verkar ha en tight/vek/passiv spelstil (endast baserat på din handanalys) vilket i längden inte kommer funka. Vad detta beror på är svårt att veta, kanske för att du känner att varje bett är "dyrt" i förhållande till de USD 1000 som du har på kontot för tillfället. Väldigt viktigt att våga betta ut och visa aggressivitet när du har riktigt bra händer som i tex JJ handen. Du bör definitivt läsa SSH som Moberg rekommenderar. Jag skulle gå ner i antalet bord (kanske också en nivå för att våga betta ut ordentligt) till endast två tills du har en skön uppsving på 50 - 100BB. Dessutom skulle jag posta mer i handanalys delen och fortsätt skriva dina kommentarer i dem så att det är enkelt att se hur du tänker. Lycka till! Citera
dafgaard Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 Kan bara hålla med Gyre, Mobert, omduvoresomjag att du verkar ha en tight/vek/passiv spelstil (endast baserat på din handanalys) vilket i längden inte kommer funka. Den verkar int ens funka i korta loppet. Nej men ärligt talat så ger knappast en hand som den en rättvis bild över mitt spel. Iofs tycker jag inte den var så dåligt spelad om man bortser från preflopspelet. Vad detta beror på är svårt att veta, kanske för att du känner att varje bett är "dyrt" i förhållande till de USD 1000 som du har på kontot för tillfället. Väldigt viktigt att våga betta ut och visa aggressivitet när du har riktigt bra händer som i tex JJ handen. Du bör definitivt läsa SSH som Moberg rekommenderar. Jag skulle gå ner i antalet bord (kanske också en nivå för att våga betta ut ordentligt) till endast två tills du har en skön uppsving på 50 - 100BB. Dessutom skulle jag posta mer i handanalys delen och fortsätt skriva dina kommentarer i dem så att det är enkelt att se hur du tänker. Nej, tycker inte det är dyrt på denna nivån och jag spelar aggressivt för att försvara mina händer. Du har antagligen rätt i att det skulle vara nytttigt att spela lite färre bord och vara riktigt fokuserad. Problemet är att jag är sugen på att klara av VIP-bonusen och då behöver jag spela 4 bord om jag inte vill spela sjukt många timmar. Ska fundera på om det verkligen är värt det dock. Men att spela 2 bord FR lockar inte direkt, isf blir det nog 6-max. Lycka till! Tack för dina synpunkter, mkt bra. Spelade lite SH MP 85/35/1,11 75 händer CO 53/12/0,52 91 händer Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with 9:diamond:, 9:spade:. 1 fold, MP raises, CO calls, Hero 3-bets, 1 fold, MP caps, CO calls, Hero calls. Väljer jag att spela från SB mot en raise så blir det nästan alltid med en 3-bet. Flop: (13 SB) 5:spade:, T:spade:, 3:club: (4 players) Hero bets, MP calls, CO calls. Floppen skulle jag beta ut nästan oavsätt hur den ser ut. Turn: (8 BB) 2:spade: (4 players) Hero bets, MP calls, CO calls. Spader känns inte ok. Fortsätter beta för att se vad som händer, stor chans att jag leder. River: (11 BB) 8:spade: (4 players) Hero checks, MP checks, CO checks. Ännu ett spader. Checkar med avsikt att syna ett bet. Final Pot: 11 BB Citera
Ruterkung Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Jag tycker du spelar den handen bra men funderar på att checkraisa flop. Om du är säker på att någon kommer beta gillar jag checkraisa. Citera
dafgaard Postad 14 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2006 3/6 spelet FR har gått fortsatt dåligt. Spelade en del NL 0,5/1 också men det gick inte heller lysande, fölorade nåt inköp totalt. Funderade över min situation och kom fram till att spela ett enda bord ett tag och verkligen se över mitt spel. Ska försöka posta en del kluriga situationer i handanalysdelen på forumet. Blir ju inte så mycket RB men det kan man väl leva med om man börjar plussa stabilt istället. Började spela SH 5/10 och fick en riktigt fin start. Plussat 110 BB på ca 700 händer senaste två dagarna. Jag funderade på vilka stats som är bra att ha i PA hud. Vad har ni FL SH spelare som använder programmet? Som det är nu har jag: Hands, VPIP, PFR, Aggr flop, Aggr turn, Aggr River, Went to river, Won when went to river, Fold BB to steal, Fold continuation bet, Steal attempt Citera
dafgaard Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 No more FL! Sjuka utdragningar, sinnessjuka. Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Kanske inte känns så kosher att gå upp i nivå när man backat i en period? Citera
dafgaard Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 Kanske inte känns så kosher att gå upp i nivå när man backat i en period? Det vet jag ingenting om. Citera
Recommended Posts