Gå till innehåll

Cash's Extreme Life Makeover - Resan.

Cash

Recommended Posts

Inledning

Ja här är jag igen då, har tidigare postat under ett annat nick, som jag nu är less på, och IOM att jag tänkt börja om på så många olika sätt så varför inte förgylla händelsen med ett nickbyte oxå? ;) (tidigare nick var ProtiProt, om nu någon sett till mig)

Vem är då jag? Jo, en 22årig arbetslös slusk från norrland, bor hemma hos resten av min familj tills vidare, och har väl egentligen inte haft någon motivation till något de senaste åren, därav försöket att göra en "Extreme Life Makeover".

------------------------------------------

Mina dagar ser för tillfället ut något i stil med det här:

~14.00. Uppstigning, gå ut och mata morsans hästar, äta dålig frukost, och se på tv.

16.00. Kanske lite pokerspel, omotiverat, och ofta rent ut sagt dåligt.

18.00. Brukar oftast bli middag med resten av familjen, det följs av diverse tv-tittande och slösurfande.

01.00. Slå sig ner vid datorn och slösurfa, lyssna på musik, kanske se nån serie..

04.00+. Sängdags.

------------------------------------------

Som ni ser är detta knappast ett sunt leverne, dålig kosthållning, ingen motion, knappt något umgänge med kompisar, sällan jag lämnar huset annat än för att mata hästarna eller dra in lite ved...

Detta gör ju att jag ofta vaknar med ångest för att jag sovit bort hela dagen, otroligt dåligt med motivation till att spela eller göra nått annat, och när jag väl spelar är det okoncentrerat och dåligt...

Resultatet utav det har blivit att jag mått dåligt samt backat rakt ut på pokerspelandet i 3 månader snart... det gör ju att man blir ännu mer motiverad va? :)

Det enda mål jag har just nu är att sticka utomlands, just nu lutar det åt Australien och att jag åker i höst, denna dagbok kommer därav handla om huruvida jag lyckas spela ihop till en fin reskassa, och storleken på den avgör ju givetvis hur länge jag kan stanna, känns som jag behöver se världen för att jag nånsin skall komma på vad jag vill göra med mitt liv... Ge gärna restips i form av platser att åka, saker att jobba med, och resesällskap osv!

Arbetsplan

Bankrullen

Kommer att börja med en rulle på $1500 utspritt på 3 siter som det ser ut nu, tror att omväxlingen och möjligheten att kunna byta klient kommer göra mycket för att motverka tilt samt olika rigg-teorier man ibland lyckas fylla sitt paranoida huvud med när det går dåligt... Kommer jag in i dem tankebanorna så lämnar jag den sajt jag känner så för och byter till en annan, all in the name of the game :D Förflyttningar kommer oxå att ske i syfte om att bonushora, speciellt nu till en början då en bonus är en stor del av rullen...

Liret kommer då att börja på NL50 och det är då texas jag kommer koncentrera mig på i första hand med vissa inslag av PLO, skall försöka hålla mig till ett minimum på 30 inköp... kommer förmodligen kliva upp till nl100 när jag når $3k, men över det kommer jag att öka på det lite, möjligtvis att jag väntar tills jag har 40-45 inköp på nl200 innan jag tar det steget..

Motivationen

Hur få upp den? Bra fråga! Rent generellt skulle jag och många andra säga "Skaffa dig ett liv!" - och det är just det jag tänkte försöka mig på.

1. Gå och lägga mig så att jag kommer mig upp senast kl 10.00

2. 1 timmes morgonpromenad innan frukost 5 av 7 dagar i veckan.

3. Styrketräning minst 3 ggr i veckan trots extremt dåliga förhållanden atm.

4. Bättre kosthållning, riktig frukost, mat var tredje timme, och rikligt med vätska.

5. Se mer filmer! En bra film kan få mig att må riktigt bra och bli duktigt motiverad!

6. Umgås mer med vänner.

7. Skaffa en hobby - tips? Bor ju i ingenmansland helt utan storstädernas möjligheter, funderar på att lära mig stå på händer, stretcha för uppkommande kampsportsträning (efter flytten) osv.. bli mer atletisk helt enkelt, synpunkter?

Koncentrationen

Hur lyckas man hålla den genom sessionen?

1. Alltid vara nyäten när jag börjar lira.

2. Aldrig lira när jag är trött.

3. Inte lira när jag är omotiverad (Kan bli svårt)

4. Dra ner distraherande faktorer till ett minimum, Inga msn-konversationer, inget surfande under tiden osv.

Spelutveckling

Ja, för att utvecklas måste man ju onekligen anstränga sig, analysera sitt spel, och alltid finslipa... detta är något jag varit extremt dålig på och helt enkelt för lat för att sköta bra, detta MÅSTE det bli ändring på.

Här behöver jag mycket tips och råd på hur jag skall lyckas med detta, analysera mitt spel i alla större potter jag förlorar? Posta handhistorier här för att få hjälp av er med händer jag själv är osäker på om jag spelat rätt?

Läsa? Läsa vad? ;) Har läst ss2 men jag vet inte om jag tycker att den gav så mycket, doyle kör ju med många argument som jag själv spelade efter när jag nyss börjat spela, även om det han säger inte funkar lika bra på min låga nivå...

Mål

* Komma i bättre form inför sommaren och höstens beachbesök :)

* Skaffa ett liv jag står ut med.

* $15k reskassa innan agusti är över.

* Förbättra självförtroendet, efter dessa 3 månader av konstant förlust med sjuka downswings och badbeats är det ganska kört i botten.

MarsMål

*$3k+ rulle för att kunna börja på nl100 i april.

* Kunna stå på händer i 2 minuter.

* Vara bra mycket vigare (svårdefinierat).

* Börjat hjälpa till lite mera i hemmet för att på nått sätt känna att jag utträttat något, och inte bara är en börda.

* Skaffat en stabil dygnsrytm och bättre matvanor.

---------------

Fattas något? Synpunkter, tips, och kritik är mycket välkommet!

Någon som känner igen sig i det jag säger? Isåfall kanske vi kan stödja varandra, starta något utav en support-group ;)

Ah, nu kör vi! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, nu var första dagen avklarad, hur gick det då?

Tog mig upp kl 10, sov hela natten i soffan när jag egentligen skulle se oscarsgalan, men vad ska man göra? ;)

Termometern visade -17 så jag stod över morgonpromenaden... åt lite frukost, plockade ur diskmaskinen, matade hästarna och drog in nåra lådor ved...

Valde att börja lira på BetFred poker då dom har en attraktiv signupbonus som skulle kittla dödsskönt i kistan, när jag skapat konto för tredje gången lyckades jag äntligen deposita från neteller... hann med 1,5 timme innan det var dags för middag.. lyckades plussa strax över $200 på NL50, 4 bord. Hade inget vidare flyt ändå med korten, utan det var mer som att folk var väldigt benägna att bara kasta pengar på mig - visst, inte mig emot :)

Såg sedan diverse sevärda program på dumburken och klämde nu in ca 2 timmar, oxå NL50, 4 bord... hittade $124 till under den tiden trots att 2 inköp gick åt när fi vid tre olika tillfällen synade 1/4 av sin stack med JJ, 99, och 99, mot mina ess, två av dem floppade set, går ju inte att släppa där, tredje gången hamnade vi all in på flop för att sedan se honom klonka turnen istället... what can u do? Är ändå mycket nöjd med dagen.

BetFred: $824 (+$324, 4h, 889/2500 raked för $250 bonusen)

Neteller: $1000

-----------------

Summa: $1824

Länk till kommentar

7. Skaffa en hobby - tips? Bor ju i ingenmansland helt utan storstädernas möjligheter, funderar på att lära mig stå på händer, stretcha för uppkommande kampsportsträning (efter flytten) osv.. bli mer atletisk helt enkelt, synpunkter?

Stå på händer låter lite trist. Den roligaste fysiska aktiviteten att ägna sig åt ensam tycker jag är basket. En boll, en asfalterad yta och en korg är allt du behöver. Det har ni väl i norrland också?

Länk till kommentar

BetFred: $824 (+$324, 4h, 889/2000 raked för $250 bonusen)

Måste tyvärr förstöra lite å säga att det är 2500 raked hands för $250 bonus.

Vi syns vid borden, lycka till!

En boll, en asfalterad yta och en korg är allt du behöver. Det har ni väl i norrland också?

Asfalt + vinter + norrland... eh..? Nått stämmer inte.

Länk till kommentar

Stå på händer låter lite trist. Den roligaste fysiska aktiviteten att ägna sig åt ensam tycker jag är basket. En boll, en asfalterad yta och en korg är allt du behöver. Det har ni väl i norrland också?

Haha, visst har vi det, dock ligger det nog lite väl mycket snö ovanpå basketplanerna för tillfället, men om nåra månader kanske :lol:

Stå på händer låter nog förjävla löjligt nu när jag tänker efter, hah, vet inte, något jag alltid velat kunna bara :oops:

Länk till kommentar

Den här dagboken tror (och hoppas) jag blir bra. Får man se en massa bra händer också? Otroliga vändningar, feta bad beats och fisk som ger bort pengar förgyller alltid dagen. (eller natten i ditt fall)

Heh, ja vi kan ju alltid hoppas att den blir både rolig att skriva och rolig att läsa ;)

Det kommer att komma händer i framtiden, måste bara sätta igång och spela någonstans där det är smidigare att få tag på handhistorier, sen vet jag inte hur intressant det kan bli när man fortf e kvar på nl50? :)

Orkar inte fylla den på bad beat efter bad beat dock, det roar ingen!

Trodde att jag klev upp klockan 11 idag, såg då ut som det då jag kollade på väckaren :P Hade oxå räknat med en timme extra sömn när det blev lite väl sent igår, dock så stod klockan på 10 när jag klivit upp å klätt på mig, så det var ju en glad överraskning!

-18 idag så ingen morgonprommis idag heller, är det lika kallt imorrn så går jag ändå... Ätit två mål mat hittills, och inget nyttigt, bara mackor och mjölk, skärpning! Inte tränat/stretchat/balanserat något idag heller... men imorrn blir det lite styrketräning, får nöja mig med armhävningar i olika vinklar, nån tricepsövning, och lite militärpressar... måste hitta nån multi-träningsbänk av nått slag... nån som vet om någon bra för en rimlig peng?

3 timmar har jag lirat idag, inte speciellt bra, och inte speciellt koncentrerat, åkte på ett antal beats vilket gjorde hela sessionen instabil på ett antal olika sätt, slutade -$19, och tydligen hade jag lyckats skramla ihop 800 raked hands på den tiden så det är ju alltid något :)

Mer lir ikväll!

Länk till kommentar

Termometern visade -17 så jag stod över morgonpromenaden...

-17 är väl rena vårvädret uppe i norrland, trodde det var mer stake än så i gubbarna där uppe. ;)

Lycka till med allt, extra kul att läsa dagböcker som innehåller lite mer mål än bara dom pokermässiga. :heart:

Länk till kommentar

-17 är väl rena vårvädret uppe i norrland, trodde det var mer stake än så i gubbarna där uppe. ;)

Lycka till med allt, extra kul att läsa dagböcker som innehåller lite mer mål än bara dom pokermässiga. :heart:

Haha, ja jag får väl skylla på att jag helt saknar mössor och riktiga vinterkläder efter 2 år i småland :lol:

Vars i Norrland om man får fråga? :)

I ångermanland, några mil norr om Sollefteå, hurså?

Länk till kommentar

Jaaa hejsan.

Det blev inget mer lir igår, somnade på soffan innan midnatt och vaknade vid runt 4.. låg vaken där å kollade på teve ett tag för att linserna skulle lossna så jag slapp slita lös hela hornhinnan... råkade fastna i en gammal skitfilm och massa annat så jag tog mig inte i säng förens vid kl 10 eller så... upp igen strax efter ett... så det var ju misslyckat :P

Blev ju ingen promenad heller idag då men lite träning blev det iaf, x antal set armhävningar, x antal set "täta" armhävningar för triccarna, och så nåra set militärpress, riktigt dåligt pass, sämst miljö och sämst träningsutrustning, hur bra kan de bli lixom?

Lirat ungefär 4 timmar idag tror jag, missat allt och inte haft något flyt, backade därför $100, visserligen bara två inköp men det känns ju ändå surt, spelade väl inte överdrivet bra heller men jag blir lätt frustrerad när jag inte kan träffa en enda flop å inte ett enda pp eller drag... har iaf lirat nog med händer för att få lös bonusen nu, har mejlat supporten, får se när dom lyckas fixa det :)

Jaha, vart skall man nu börja hora? Hur går det att cleara bonusar på b2b på nl50? Hur många vip snittar man per bord i timmen ungefär (shorthanded)?

BetFred - $957 (+$457, 11h)

Start: $500

Dag1: +$324 (4h)

Dag2: -$19 (3h)

Dag3: +$152 (4h, $250 från bonus)

--------------

Neteller - $1000

--------------

BR: $1957

Länk till kommentar

Katastrof!

Skitdag. Gick iaf 40 min imorse, är ju alltid något.

Beslutade att köra en reload på bestpoker härnäst, jävligt dålig idé, att komma tillbaka till b2b var ju ungefär som jag var rädd att det skulle bli, så sjukt oflyt att det inte finns, inget funkar lixom, blir riggad, händer som inte går att släppa mot bättre händer, folk som drar mot splitten men hittar r-r flushen istället, folk som raisar 5xbb från knappen, jag synar i bb med AA.. flop 822.. yeah, fin flop, låter han betta ner, överaggrofisk... tillsynes ofarlig bräda, han visar stolt upp j2 vid showdown, kul. Sånt hela dagen, precis som alltid på b2b, vem fan kan plussa där? Blir så jävla lack...

7/3: +$324 (4h)

8/3: -$19 (3h)

9/3: +$152 (4h, $250 från bonus)

10/3: 0

--------------

Bestpoker - €120 (-€286, 5h, 400vip)

10/3: -€286 (5h)

--------------

Neteller - $500

--------------

BR: $1600

Länk till kommentar

Hej igen.

Har inte blitt så mycket poker i helgen, igår blev det inget, och i lördags blev det bara någon/nåra timme, å i fredags gick det åt skogen :lol:

Det tidigare oflytet fortsatte med folk som spelade som idioter å klonkade hela tiden, man borde ju egentligen vara glad att dom lirar så, men det kostar ju mycket när man har sånna perioder med oflyt...

Har även skött käket och sömnen dåligt i helgen, skött allt dåligt :(

Men nu är det skärpning igen!

Klev upp kl 09.00 imorse då jag hade tid hos tandläkaren klockan 10.00, vaknade, drack lite vatten, borstade tänderna, å trippade dit... var 3,5 år sedan jag senast var hos tandläkaren så ni kan ju gissa hur det gick? :(

Närå, gick riktigt bra, hon tyckte jag hade väldigt fina tänder, fint bett, fint tandkött, och inga hål! Det enda var lite tandsten som hon tog bort utan bedövning.. gick väl på 20 minuter med röntgentagningen kanske...

Fortsatte genom att inte gå hem direkt efter tandis utan gick promenad istället, var skönt och gick snabbt, på vägen hem passade jag på att köpa några liter lättmjölk på ICA då följande halvroliga incident inträffade:

Hade plockat mina 2 liter och gick till kassan för att betala... 14:50 sa ICA-chefen som satt i kassan, jag räckte fram en tjuga och i samma veva som han höll på att ta fram växeln så gick min farmor förbi och stoppade en hundring i min hand... ICA-snubben sade något som jag inte uppfattade, men tyckte jag hörde att han sa "har du en femma?" vilket verkade logiskt och bra, så jag svarade "-nej, tyvärr!" med ett lite besviket ansiktsuttryck... Han skrattade till och jag funderade lite på vad som var så roligt men tänkte helt enkelt "Jaja, gubben är väl lättroad!". När jag sen kommit ut ur affären kom jag på att han måste ha sagt "Hon skämm bort dä" på norrländska, det blev ju genast roligare när jag sen kom på vad jag svarade på hans kommentar "nej, tyvärr" besviket, hahah... undrar vafan han trodde efter jag kläckt ur mej det, hoppas han trodde att jag skämtade :lol: En annan rolig sak var att jag genast tänkte "Äh vadå, han har ju skitstor tv, han ska inte säga något!" - Haha, vadå lixom? Den lär han ju inte fått av sin farmor iaf ;)

Nu har jag käkat frukost osv så nu tänkte jag sätta mig å grinda lite, tänkte ta å lira 1-2 bord åt gången nu i en vecka för att testa, 3 på sin höjd om jag känner att jag har flyt och jag hittar bord med mycket value!

Summerar helgens pokerbravader nedan:

7/3: +$324 (4h)

8/3: -$19 (3h)

9/3: +$152 (4h, $250 från bonus)

10/3: 0

11/3: -$19 (1h)

--------------

Bestpoker - €110 (-€304, 7h, 550vip)

Start: €414

10/3: -€286 (5h)

11/3: -€18 (2h)

--------------

SportingBet - $425 (-$75, 3h)

11/3: -$75 (3h, 500 raked av 1000 för $200 bonus)

--------------

BR: $1463

Tillbaks på ruta ett igen! Bara att ta nya tag.

Tips på hur man kan göra resultatredovisningen mindre rörig?

Länk till kommentar

Tilt me not! Bara du inte borjar tilta sa kan du nog fixa ihop till aussie resan :) Kan saga att aussie ar riktigt najs, hoppas du fixar ihop till resan. Men som sagt, no tilt! :) Hur orkar du grinda NL50 btw, tilten maste ju bli sick efter ett tag :)

/ Emilioooooooooo

Länk till kommentar

Tilt me not! Bara du inte borjar tilta sa kan du nog fixa ihop till aussie resan :) Kan saga att aussie ar riktigt najs, hoppas du fixar ihop till resan. Men som sagt, no tilt! :) Hur orkar du grinda NL50 btw, tilten maste ju bli sick efter ett tag :)

/ Emilioooooooooo

Tja Emilio :)

Kan tänka mig att aussie är riktigt najs, längtar!

Det är faktiskt förvånandsvärt lugnt att grinda NL50 nu mot för hur tiltande det var efter att man lirat 6-7 bord NL200 :)

Länk till kommentar

Lirade 3 bord NL50 på SportingBet igår eller vad det nu heter :) Ungefär 3 timmar blev det... började bra och plussade $75 på ett litet tag, sen började oflytet igen, samma kille hittade 3 outern mot mig 3 händer i rad där jag hade honom dominerad på floppen, sen satte han även ett färgdrag mot mig.. 2p mot rivrat högre 2p osv... men det kändes ändå helt okej, för igår spelade jag bra, till skillnad mot i fredags och lördags... slutade tillslut -$10

Lirar lite nu oxå, får se hur det går :)

Länk till kommentar

• 10 months later...

lol, ni var bara tvungna? Hade hoppats på att det här skulle försvinna om jag bara lät den vara länge nog :P

Anyway, here goes nothing... Jag är fortf långt ifrån form för beachen, fet, äcklig, och givetvis vig som ett kassaskåp, har inte försökt stå på händer (lol) en gång sen jag började, och mina morgonpromenader och skit förekom kanske sammanlagt 20 ggr sedan boken skapades tills nu...

Hade inte fått ihop $15k till reskassan i augusti även om jag iaf kom en bit på vägen. Resan blev av, pokerkollo i thailand för hela slanten där jag fortfarande befinner mig, 4 månader har det blivit nu. Först 6 veckor i bangkok, sen 5-6 veckor på koh samui, sen 4 veckor i bangkok igen, å nu blir det phuket januari ut.. och liret här har gått helt ok, dock så lever jag inte direkt billigt här nere, så det är tur att liret går stabilt ;-) Just nu harvar jag på på 1/2 och 2/4, inte haft möjlighet att klättra så mycket iom att jag varit tvungen att casha ut så mycket för att ha råd med all supa å hotellhyra :P Plus att jag förmodligen är fisk på 2/4 och uppåt utan bra table selection..

Februari månad blir seriös, i bangkok, med självaste Kollikock, Heltok, och ett gäng övriga tomtar... Målet är 100k händer och $20k plus, klara 25 minuter på löpbandet på hastighet 10, samt styrketräna 3 ggr i veckan i vårat bekväma gym på oakwood :) Hmm, vad ska man mer slå till med nu när man ändå är igång och fantiserar? Ptja ska man sikta på -4kg oxå kanske? Ja varför inte!?

Får se om jag tillåmed blir seriös nog att starta en ny dagbok (som jag kan låta dö efter 3 dagar som alla tidigare försök) :P

You bastards satisfied? :twisted:

Länk till kommentar