Gå till innehåll

Hur är spelkvaliteten på Primas NL200 bord?


Pokershark

Recommended Posts

Har just börjat spelat SH NL200 på prima och hunnit logga 5000 händer. Ligger minus på dessa händer och undrar därför nu om ni anser att spelarna är bättre där än på andra siter?

 

Spelade förut på B2B och där är motståndet ganska weak tight dvs. lättslaget i mitt tycke. Det jag tror jag upptäckt är att det finns ganska många loose agressiva spelare på prima. Det har inte varit ovanligt att 2-3 st på varje bord har statsen VPIP 20-30 med preflopraise på mellan 10-20. Därför undrar jag om jag bara har haft otur eller om det brukar vara så där?

 

Skulle önska att få svar av de som spelat eller spelar på denna nivå på prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är många som söker sig till Prima för att de kan få en bra rb-deal (upp till 50%). Alltså är det en högre andel "proffs" på Prima jämfört med B2B. En högre spelstandard alltså och jag skulle inte rekomendera någon att spela där utan en bra rb-deal. Alltså likväl som om du skulle gå ut i regnet utan paraply - du kan bli blöt. Prima utan rb är no, no.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant att det blivit mkt tuffare på Prima. Detta skulle jag vilja skylla på 2 saker.

 

För det första, Expekts utträde ur Prima nätverket. Dom hade / har väldigt mkt folk från sportsbetting som testar att lira poker ochså, därav kvaliten på en hel del Expekt kunder :D

 

För det andra, hög rakeback. Vissa Prima siter erbjuder, som sagts innan upp till 50% rakeback. Detta medför att väldigt många duktiga spelare & proffs håller till på Prima. Spelar man 30-40 tim per vecka spelar man ju inte utan rakeback.

 

Många av mina kompisar inkl mig själv har bytt till andra sidor där det är mer lönsamt att lira.

 

Du kanske skulle testa att flytta med Expekt? Har precis börjat lira där och det är klart mkt lättare motstånd än Prima. Vet att Tain haft grymma problem med servrar mm, men de verkar ha kommit tillrätta med det. Jag har åtminsone inte råkat ut för några missöden än.

 

Mvh // Mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betsson "sägs" ha riktigt pissiga motståndare på 1/2. ;)

 

Har hört samma rykten. Men det känns skönare att vinna mot bättre spelare så det är kanske värt en liten försämring i timlönen om jag utvecklas bättre på Prima. Får se tänker ge det ett par till dagar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat så jättemycket på Prima, och visst köper jag resonemanget med RB o.s.v., men när jag kikar in där nu så råder det knappast brist på lösa bord. Tightaste ligger på 40 flop%, median på 50% och topp på 77%.

 

Spelar du bara ett bord kanske Pacific är ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat så jättemycket på Prima, och visst köper jag resonemanget med RB o.s.v., men när jag kikar in där nu så råder det knappast brist på lösa bord. Tightaste ligger på 40 flop%, median på 50% och topp på 77%.

 

Spelar du bara ett bord kanske Pacific är ett alternativ.

 

Jag har aldrig påstått att borden är väldigt tighta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt! Motståndet på Prima ÄR mkt svårare än hos t ex eurobet, party och även i mitt tycke b2b på NL 200. Jag spelade ett tag på Prima men lyckades sämre där än på tomteverkstaden eurobet. Mitt råd till dig om du vill maximera din inkomst: Byt site så fort som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EHUM!! Vill du ha RIKTIGT kasst motstånd på NL200 (iaf fullring) så ska du flytta stålarna till sportingbet! Fy satan va många gånger jag har blivit callad allin på turn mot 15%are eller sämre! Jag är en NL50 spelare i vanliga fall men hade inga som helst problem med att stacka där!

 

NL200 prima är nog svåraste haket. Tycker till och med NL100 kan hålla ganska hög standard på prima.

NL50 prima = NL200 sportingbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...