Gå till innehåll

ARTIKEL: Daydream överväger förvärva aktier i 24h


Matteprof

Recommended Posts

Den här affären luktar! Vad finns det för anledning att beblanda sig med floppbolaget Daydream? Daydream har mig veterligen inget värde. De har produkter, men produkter som gör att bolaget går back är inte värda något. Rykten säger också att affären med Dreamland inte tål att granskas på djupet.

Jag tor att ledningen känner att man har tappat kontrollen i bolaget (Bet24´s avhopp, Unibets kravställande mm) och har så bråttom att realisera sina värden att man inte har tid att ta sig in på börsen på egna meriter. Då blir till och med ett omvänt uppköp med Daydream som motpart attraktiv utväg.

Antagligen kommer bolagets rapport nästa vecka visa på god lönsamhet och tillväxt. Jag har dock en stark känsla av att sedan Unibet krävde och fick fler bord så har en hel del spelare flytt ditt. Detta samtidigt som "skinen" gör allt för att ta av varandra, med fler och attrakltivare bonusar, istället för att värva nya kunder. Jag tror att vi alla kan vara överens om att B2B har blivit tightare och tråkigare sedan Unibet tog med sig sina spelare. Det lär också finnas en överhängande risk att Unibet faktiskt lämnar nätverklet när avtalet går ut i höst. Bet24´s flytt tyder på att framgångsrika aktörer kan pressa priser och villkor hos nätägarna vilket kommer att pressa lönsamheten framgent.

 

Jag får en stark känsla av att vi bevittnar ett sjunkande skepp. Ett sjunkande skepp med kapten som inte tänker följa med ner i djupet!

 

nästa rapport kommer va bra, att folk går över till unibet för att spela på deras egna bord tror jag inte är så vanligt.. dock kommer nästa rapport visa att unibets del i nätet bara blir mindre och mindre

 

sen måste jag fråga om du tycker att alla noterade pokerbolag är sjunkade skepp eller just 24hpoker?

 

förresten så har b2b växt 9% i mars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 158
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

aoh, det verkar som om du hänger på chatt-sajterna lite för ofta. Påhittade rykten, som man hittar där hela tiden, är knappast värt något att bygga upp värderingen av bolaget på.

 

Men med tanke på att du är övertygad om att 24h´s affärmodell inte fungerar så tycker jag att du gör bäst i att sälja och lämna "det sjunkade skeppet" en gång för alla. Det finns säkert någon som vill köpa.

 

Mongo Jag har faktiskt på fötterna när det gäller Dreamland. Jag tror också att ledningen har upptäckt det jag säger, 100 skins ger ingen tillväxt när de bara stjäl av varandra. Har inte herr Hildebrant väldigt bråttom ur sitt innehav? Varför inte vänta på en egen börsnotering om man tror på bolaget? Varför "ge" bort 12% (120 mkr om 24h = 1 mdr) av bolaget till ägare av ett bolag som inte är värt någonting. Håll med om att en egen notering skulle kosta högst 1/5 av 120 mkr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här affären luktar! Vad finns det för anledning att beblanda sig med floppbolaget Daydream? Daydream har mig veterligen inget värde. De har produkter, men produkter som gör att bolaget går back är inte värda något. Rykten säger också att affären med Dreamland inte tål att granskas på djupet.

Jag tor att ledningen känner att man har tappat kontrollen i bolaget (Bet24´s avhopp, Unibets kravställande mm) och har så bråttom att realisera sina värden att man inte har tid att ta sig in på börsen på egna meriter. Då blir till och med ett omvänt uppköp med Daydream som motpart attraktiv utväg.

Antagligen kommer bolagets rapport nästa vecka visa på god lönsamhet och tillväxt. Jag har dock en stark känsla av att sedan Unibet krävde och fick fler bord så har en hel del spelare flytt ditt. Detta samtidigt som "skinen" gör allt för att ta av varandra, med fler och attrakltivare bonusar, istället för att värva nya kunder. Jag tror att vi alla kan vara överens om att B2B har blivit tightare och tråkigare sedan Unibet tog med sig sina spelare. Det lär också finnas en överhängande risk att Unibet faktiskt lämnar nätverklet när avtalet går ut i höst. Bet24´s flytt tyder på att framgångsrika aktörer kan pressa priser och villkor hos nätägarna vilket kommer att pressa lönsamheten framgent.

 

Jag får en stark känsla av att vi bevittnar ett sjunkande skepp. Ett sjunkande skepp med kapten som inte tänker följa med ner i djupet!

 

nästa rapport kommer va bra, att folk går över till unibet för att spela på deras egna bord tror jag inte är så vanligt.. dock kommer nästa rapport visa att unibets del i nätet bara blir mindre och mindre

 

sen måste jag fråga om du tycker att alla noterade pokerbolag är sjunkade skepp eller just 24hpoker?

 

förresten så har b2b växt 9% i mars..

 

Nej jag tror inte att alla pokerbolag är sjunkande skepp. När det gäller 24h tror jag det är ett för svagt management som gör att bolaget backar.

Om det nu är så att Unibets andel i B2B minskar på grund av att spelarna istället väljer 24hnetworkskins så är det ett ännu större problem efetrsom jag tror att det påskýndar Unibets process att helt lämna nätverket. Vilka ska dra in de nya spelarna när inte Unibet och 24bet finns kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aoh, det verkar som om du hänger på chatt-sajterna lite för ofta. Påhittade rykten, som man hittar där hela tiden, är knappast värt något att bygga upp värderingen av bolaget på.

 

Men med tanke på att du är övertygad om att 24h´s affärmodell inte fungerar så tycker jag att du gör bäst i att sälja och lämna "det sjunkade skeppet" en gång för alla. Det finns säkert någon som vill köpa.

 

Mongo Jag har faktiskt på fötterna när det gäller Dreamland. Jag tror också att ledningen har upptäckt det jag säger, 100 skins ger ingen tillväxt när de bara stjäl av varandra. Har inte herr Hildebrant väldigt bråttom ur sitt innehav? Varför inte vänta på en egen börsnotering om man tror på bolaget? Varför "ge" bort 12% (120 mkr om 24h = 1 mdr) av bolaget till ägare av ett bolag som inte är värt någonting. Håll med om att en egen notering skulle kosta högst 1/5 av 120 mkr.

 

Jaha, vad har du på fötterna då?

 

Herr Hildebrand har nog inte speciellt bråttom, han startade bolaget tillsammans med de andra för sex år sedan. Och varför förutsätter du att han ska sälja bara för att aktien noteras? Känner jag Per rätt lär han aldrig sälja alla aktier och bara en liten del om han får rätt pris (läs rejält betalt).

 

I ditt resonemang är Daydreams verksamhet inte värt någonting. I och med emissionen med Dreamland blir bolaget skuldfritt och får en kassa på 10 miljoner. Verksamheten går plus/minus noll. Viss, mobilspel är inte speciellt sexigt men bolaget har en del spännande grejer i pipen.

 

Räkna sedan på de synergier som affären kan ge m.a.p. administration osv och det faktum att ägare i 24h faktiskt får nästan 72 aktier Daydream per varje 24h aktie så tror jag att också du kommer fram till att 24hPoker gör en kanonaffär. Sen ska man ha klart för sig att varken HQ eller Föreningsparbankens Corp knappast skulle råda sina kunder att göra affären om den inte var solid för båda parterna. Blir affären misslyckad får de nämligen problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här affären luktar! Vad finns det för anledning att beblanda sig med floppbolaget Daydream? Daydream har mig veterligen inget värde. De har produkter, men produkter som gör att bolaget går back är inte värda något. Rykten säger också att affären med Dreamland inte tål att granskas på djupet.

Jag tor att ledningen känner att man har tappat kontrollen i bolaget (Bet24´s avhopp, Unibets kravställande mm) och har så bråttom att realisera sina värden att man inte har tid att ta sig in på börsen på egna meriter. Då blir till och med ett omvänt uppköp med Daydream som motpart attraktiv utväg.

Antagligen kommer bolagets rapport nästa vecka visa på god lönsamhet och tillväxt. Jag har dock en stark känsla av att sedan Unibet krävde och fick fler bord så har en hel del spelare flytt ditt. Detta samtidigt som "skinen" gör allt för att ta av varandra, med fler och attrakltivare bonusar, istället för att värva nya kunder. Jag tror att vi alla kan vara överens om att B2B har blivit tightare och tråkigare sedan Unibet tog med sig sina spelare. Det lär också finnas en överhängande risk att Unibet faktiskt lämnar nätverklet när avtalet går ut i höst. Bet24´s flytt tyder på att framgångsrika aktörer kan pressa priser och villkor hos nätägarna vilket kommer att pressa lönsamheten framgent.

 

Jag får en stark känsla av att vi bevittnar ett sjunkande skepp. Ett sjunkande skepp med kapten som inte tänker följa med ner i djupet!

 

nästa rapport kommer va bra, att folk går över till unibet för att spela på deras egna bord tror jag inte är så vanligt.. dock kommer nästa rapport visa att unibets del i nätet bara blir mindre och mindre

 

sen måste jag fråga om du tycker att alla noterade pokerbolag är sjunkade skepp eller just 24hpoker?

 

förresten så har b2b växt 9% i mars..

 

Nej jag tror inte att alla pokerbolag är sjunkande skepp. När det gäller 24h tror jag det är ett för svagt management som gör att bolaget backar.

Om det nu är så att Unibets andel i B2B minskar på grund av att spelarna istället väljer 24hnetworkskins så är det ett ännu större problem efetrsom jag tror att det påskýndar Unibets process att helt lämna nätverket. Vilka ska dra in de nya spelarna när inte Unibet och 24bet finns kvar?

 

 

Men snälla, i ditt resonemang så spelar det alltså ingen roll VAD 24h gör eftersom de hela tiden riskerar att tappa partners i nätverket?! De borde helt enkelt lägga ner eftersom de hela tiden riskerar att stöta sig med någon av de "stora". 24hNetworks ÄR störst i dagsläget.

 

Vem drar in de nya spelarna - jo det gör skinsen! Och de får stå för kostnaderna själva dessutom!

 

Fin tillväxt i mars månad hitintills föresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mongo Tror du verkligen att någon del av det misslyckade Daydream kommer att leva kvar? Jag är rätt övertygad om att den gamla Daydreamverksamheten omedelbart kommer att läggas i malpåse vilket i sin tur innebär att det inte kommer att bli några administrativa synergier. Faktum är att vi ägare GER bort 12% av vårt blag. Till vilken nytta? Om vi räknar på att en normal börsintroduktion skulle kosta ca 20 mkr dvs 100 mkr billigare än att ge ihop med värdelösa Daydream. 100 mkr motsvarar ca 20 kr per aktie. Jag skulle hellre ta dessa 20 kr som utdelning och invänta en egen börsnotering. Tycker du att Daydream är ett bra bolag att gå ihop med?

Jag tror inte ett dugg på att skinsen drar in NYA kunder. Jag gissar att Unibet och Bet24 är de stora intagarna i nätverket. Skinsen är jätteduktiga på att ta kunder av varandra. Hur stor andel av ex HeyPokers kunder tror du kommer från 24h? Jag gissar att det är över 40% av deras kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huruvuda vem som tar kunder av vem inom 24hNetworks kan vi bara spekulera i, var och en blir salig på sin tro och man kan resonera i all evighet.

 

Vad noteringen kommer att kosta är i själva verket omöjligt att säga i dagsläget eftersom Daydreamaktien är noterad och har en mycket liten freefloat kombinerat med en kommande stor utspädning.

 

Om vi räknar på att kursen i Daydream står i 3 kronor efter alla emissioner i samband med Dreamlandköpet så kommer det då att finnas 52,6 miljoner aktier:

 

Nuvarande antal 21,1 milj

Dreamlandköp 14 milj

Företrädesemission 17,5 milj

 

Går aktien då ner till 3 kronor efter emissionerna blir börsvärdet då 3x52,6= ca160 mkr

 

160/0,12 (Daydreams andel i det nya bolaget är ju 12 procent) så får vi fram 1 333 miljoner kronor vilket är det totala värdet på det nya bolaget.

 

Och där är 24hPokers andel 88 procent vilket ger 1173 miljoner kronor.

 

Och det finns 5,2 miljoner aktier vilket ger 1173/5,2 = 225 kronor per aktie.

 

Observera att detta är beräknat på att Daydream går ner till 3 kronor, i dagsläget står den i närmare 5 kronor. Dock får man teckna 1 ny aktie per två gamla för 1,75 kronor.

 

Vad det hela kommer att kosta för 24hPoker är alltså helt omöjligt att säga i dagsläget, dock känns det verkligen som om 24hPoker hade flest hästar hemma när de kom med förslaget till affären. Nersidan i aktien är klart begränsad.

 

Det finns en annan sida av det hela också. Nu blir bolaget noterat på O-listan vilket innebär ett ofta underskattat PR-värde och möjligheten att få direktkunder är högre än någonsin. Vidare kommer säkert de stora finanshusen i såväl Sverige som utomlands börja ta upp aktien för bevakning vilket gör genomlysningen ännu bättre och jag är helt övertygad om att det är ett stort plus i sammanhanget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men bolaget har en del spännande grejer i pipen.
Iofs skulle jag tillskriva värdet på dessa till noll, daydream har alltid haft spännande saker i pipen men aldrig tjänat pengar... :?

 

Det finns en poäng i Aoh's resonemang om att skinsen konkurrerar, det är som gamla party nätet där skinsen ger ut reload bonusar varje månad, (party, multi, empire, ja ni känner till hur det såg ut) för att behålla kunderna från månad till månad. Dock skall man inte lägga för stora växlar kring detta.

 

Jag vet inte om jag skulle vilja tillskriva de värden som Mongo gjorde i sina uträkningar men i övrigt är resonemanget bra och det kan mycke väl bli så att båda parterna tjänar på det precis som Mongo säger (för daydream blir det svårt att inte tjäna eftersom de sitter i en båt som läcker). Men eftersom diskussion fortfarande sker kan man ta det lite lugnare eftersom vissa detaljer kan komma att förändras under förloppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mongo Jag vet inte om du med flit väljer att missuppfatta mig eller om du faktiskt inte förstår vad jag säger. Jag har aldrig argumneterat emot en börnotering. Självklart är det positivt att få 24h noterad på en marknad som förenklar handel och ger ökad publicitet. Det är sättet man väljer att bli noterad på som jag är skeptisk till.

 

* Daydream är ett misslyckat bolag med ett tvivelaktigt rykte. Ett rykte som 24h "får" på köpet

* Hur har ägarandelarna räknats fram. Om det nu är så att 24h tjänar bra med pengar och Daydream förlorar pengar hur kan Daydreams aktieägare få hela 12% av bolaget?

 

Jag är aktieägare i 24h och vill givetvis få en marknadsvärdering/-notering på bolaget så snart som möjligt men det innebär inte att jag tycker att det är värt att "ge" bort pengar till Daydreams aktiägare för att spara några veckor. Det kan ju också vara som jag tror, bolaget är på snabb nergång och ledningen vill få en notering till stånd så fort det bara går även om det innebär att göra affärer med halvtaskiga motparter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aoh du verkar vara riktigt konstig.

 

Vet du vad värdet på DD´s förlustavdrag är?

 

kommentarer från Per H till nyhetsbyrån Direkt:

 

"Vi har de senaste nio månaderna fört en process med H&Q om en egen notering på O-listan. Vi har bland annat flyttat verksamheten till Malta från Costa Rica för att ligga inom EU."

 

Alltså är man skattefri på vinsterna nu!!!

 

Per Hildebrand ser en god tillväxt av skins till nätverket. Han uppger att 5-6 skins lanseras per månad inom 24hnetwork och att antalet skins uppgår till cirka 50 stycken.

 

Han nämner att efter en spelmässa i London tidigare i år tecknades avtal om 15 nya skins. Samtidigt har bolaget siktet inställt på att attrahera skins-kunder i bland annat Polen och Turkiet, säger Per Hildebrand.

 

 

ett skin är även på väg upp i Japan via en stor aktör som har ett samarbete via mobiloperatören DoCoMo.

 

Är detta tecken på att affärsmodellen inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Faxefux menar att vinster som spelarna gör är skattefria.

 

TILLGÅNGAR

*Daydreams förlustavdrag är teoretiskt värda 28% , dvs ca 42 mln SEK

 

*Kassa i Dreamland + Daydreams garanterade nyemission = 10 + 30,7 mln SEK

 

*Skulder i Daydram uppgår ( som jag uppfattar det ) till ca 6 mln SEK

 

DVS ovan utgör ett värde om 76,7 mln SEK för aktieägarna i 24hPOKER

 

MJUKA VÄRDEN ( några exempel )

*Synergivinster i form av gemensamma stabsfunktioner, koncernredovisning mm ( kanske 4-5 mln på årsbasis )

 

*Daydream har 5598 aktieägare

 

*Förhoppningsvis synergier avseende produktutveckling iom att Daydream förefaller ha kompentens inom mobila applikationer

 

*Daydream har ett upparbetat kontaktnät med mobiloperatörer , vilket förhoppningsvis kan innebära nya intressanta distributionskanaler för brandade speltjänster.

 

Sammanfattningsvis tycker jag att transaktionen ser helt OK ut och marknadsföringsvärdet för 24hPOKER skall inte underskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering: Om nu 24hpoker väljer Daydream som genväg in till börsen och 24hpoker konverteras till Daydream. Hur blir det då med lagligheten.?

 

Daydream är ju som bekant ett svenskt IT bolag och plötsligt ska Daydream bli ett Svenskregistrerat bettingföretag vilket inte är tillåtet enligt svensk lagstiftning pga monopolsituationen.

 

Hur kommer man runt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24hpoker kanske inte vågar dra ut på en notering längre, om det skulle noteras själva skulle detta bli nån gång i sommar eller senare?

 

då kanske det är för sent, man måste få ut bolaget NU.. innan svenska spel..sen finns ju även chansen att en notering inte blir av om det inte fulltecknas och då sitter man där i skiten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den fart 24hNETWORK har på försäljningen nu kommer värderingen bli hög.

 

Enligt Pers kommentarer igår lanseras ca 6 nya skins i månaden = 100% tillväxt på YoY, så givetvis kommer EV/EBIT multipeln vara högst av alla noterade spelbolag.

 

Förvaltarna kommer älska caset då 24hPOKER ( via 24hNETWORK ) är spelbranschens SAP, samt B2B Poker är det enda alternativet i världen (av legala skäl ) för en amerikansk aktör som vill ha exponering mot poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, antalet nya skins är ganska ovidkommande så länge de inte exklusivt jobbar mot en ny marknader vilket de mycket sällan gör. Det som är intressant är antalet nya kunder (och då inkluderas inte merparten spelare som redan har B2B konto sedan tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, antalet nya skins är ganska ovidkommande så länge de inte exklusivt jobbar mot en ny marknad vilket de mycket sällan gör. Det som är intressant är antalet nya kunder (och då inkluderas inte merparten spelare som redan har B2B konto sedan tidigare).

 

Visst är det så baller. B2B hade säkert ett par nya skins under februari och ändå minskade trafiken i nätet som kuriosa.

 

Att välja Daydream som börsnotering tycker jag inte är optimalt och lite suspekt för 24hpoker, men med tanke på att Svenska Spel ska in på marknaden snart förstår jag styrelsen som vill få in företaget på börsen så snabbt som möjligt med tanke på B2B svenska exponering och att Svenska Spel har 100% svensk exponering.

 

I sitt initialskede kommer säkert trafiken på Svenska Spel gå lite halvtrögt men med tanke på den enorma marknadsföring som Svenska Spel kommer köra kommer pokersajter med Exponering mot Sverige säkerligen märka av ett visst tapp. Det gäller givetvis inte bara B2B utan även sajter med många svenska spelare som Prima, Ladbrokes, Tain mfl.

 

 

Tidpunkten för notering är alltså helt rätt. Sedan är det ju givet att Per Hildebrand gör allt för att få ut så mycket som möjligt för bolaget, så agerar varenda VD inför en börsintroduktion. Ni kommer inte få höra ett enda ord om risken med Svenska Spels inträde på pokermarknaden från Pers mun, det kan jag lova ;)

 

 

Vad sedan det slutgiltiga priset blir på 24hpoker finns inte någon möjlighet att räkna ut med tanke på den enorma utspädning som skall ske.

 

 

Tankeställare:

 

Om två bolag värda tillsammans runt 600 Mkr bestämmer sig för att skapa ett bolag tillsammans så trollas inte ett börsvärde på 2 miljarder fram automatiskt som någon kanin ur en hatt. Någon måste ju betala de 1.5 miljarderna i övervärde också. Att sätta ett kriterium som "Allt annat lika" blir inte möjligt här.

 

Eller annars skulle kanske Daydream kunna köpa Pokerforum.nu för 100 000 000 aktier i Daydream, för man kan ju trycka hur mycket aktier som helst :D

 

 

Well, den som lever får se... Intressant rapport från 24hpoker på tisdag, jag tror den blir riktigt bra... Rapporter brukar ha en tendens att bli det precis innan börsintroduktioner ;)

 

 

Men och med betoning på MEN. 24hpokers aktieägare har gjort en bra affär och grattis till dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste väl vara värt mycket för 24hpoker att kunna utveckla nya sätt att spela poker på. Daydream har ju en historia av mobilspel bland annat, vilket kanske är en bra framtidmarknad för pokern.

 

Jag tror iaf inte ett yota på poker i mobilen. Det finns väl redan ett antal aktörer där som det inte direkt gått bra för.

 

24hpoker skulle däremot kunna utnyttja liknande teknologi för att lägga sportspel via mobilen och den marknaden är nog betydligt större och intressantare med tanke på att 24hpoker har sportsbetting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste väl vara värt mycket för 24hpoker att kunna utveckla nya sätt att spela poker på. Daydream har ju en historia av mobilspel bland annat, vilket kanske är en bra framtidmarknad för pokern.

 

Jag tror iaf inte ett yota på poker i mobilen. Det finns väl redan ett antal aktörer där som det inte direkt gått bra för.

 

24hpoker skulle däremot kunna utnyttja liknande teknologi för att lägga sportspel via mobilen och den marknaden är nog betydligt större och intressantare med tanke på att 24hpoker har sportsbetting.

 

Jag tror också mer på sportsbetting, nu när det nämndes, iaf för 24hpokers del. Sen vet vi inte hur mobilpoker utvecklas i framtiden.

 

Daydream kanske även kan hjälpa 24hpoker med sin vanliga programvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, antalet nya skins är ganska ovidkommande så länge de inte exklusivt jobbar mot en ny marknad vilket de mycket sällan gör. Det som är intressant är antalet nya kunder (och då inkluderas inte merparten spelare som redan har B2B konto sedan tidigare).

 

Visst är det så baller. B2B hade säkert ett par nya skins under februari och ändå minskade trafiken i nätet som kuriosa.

 

Att välja Daydream som börsnotering tycker jag inte är optimalt och lite suspekt för 24hpoker, men med tanke på att Svenska Spel ska in på marknaden snart förstår jag styrelsen som vill få in företaget på börsen så snabbt som möjligt med tanke på B2B svenska exponering och att Svenska Spel har 100% svensk exponering.

 

I sitt initialskede kommer säkert trafiken på Svenska Spel gå lite halvtrögt men med tanke på den enorma marknadsföring som Svenska Spel kommer köra kommer pokersajter med Exponering mot Sverige säkerligen märka av ett visst tapp. Det gäller givetvis inte bara B2B utan även sajter med många svenska spelare som Prima, Ladbrokes, Tain mfl.

 

 

Tidpunkten för notering är alltså helt rätt. Sedan är det ju givet att Per Hildebrand gör allt för att få ut så mycket som möjligt för bolaget, så agerar varenda VD inför en börsintroduktion. Ni kommer inte få höra ett enda ord om risken med Svenska Spels inträde på pokermarknaden från Pers mun, det kan jag lova ;)

 

 

Vad sedan det slutgiltiga priset blir på 24hpoker finns inte någon möjlighet att räkna ut med tanke på den enorma utspädning som skall ske.

 

 

Tankeställare:

 

Om två bolag värda tillsammans runt 600 Mkr bestämmer sig för att skapa ett bolag tillsammans så trollas inte ett börsvärde på 2 miljarder fram automatiskt som någon kanin ur en hatt. Någon måste ju betala de 1.5 miljarderna i övervärde också. Att sätta ett kriterium som "Allt annat lika" blir inte möjligt här.

 

Eller annars skulle kanske Daydream kunna köpa Pokerforum.nu för 100 000 000 aktier i Daydream, för man kan ju trycka hur mycket aktier som helst :D

 

 

Well, den som lever får se... Intressant rapport från 24hpoker på tisdag, jag tror den blir riktigt bra... Rapporter brukar ha en tendens att bli det precis innan börsintroduktioner ;)

 

 

Men och med betoning på MEN. 24hpokers aktieägare har gjort en bra affär och grattis till dem!

 

 

visst kan dom köpa pokerforum.nu för 100 miljoner aktier, men då är ju knappast kursen på 5kr/akite motiverad och aktien lär sjunka något brutalt beroende på vad markanden värderar pokerforum.nu till

 

 

 

nu kommer dom trycka upp massa nya aktier till 24hpokers aktieägare vid en fusion och på så sätt "öka" värdet av bolaget till en summa på över 1 miljard.. om nu marknaden tycker att detta är att övervärdera bolaget så kommer aktien sjunka

 

 

så alla som inte tycker att 24hpoker+daydream ska va värt runt 1-2 miljarder bör sälja nu direkt

 

 

är väl så det fungerar? att marknaden bestämmer värdet genom att köpa/sälja..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...