Gå till innehåll

Onlinepokerspelare, vad kostar denne sajten!

Recommended Posts

Postad
Tankte om nagon vet vad en ny spelare kostar for en pokersajt? jag vet gor ni(kan medela att min bror arbetar pa ongame)

jag höftar till med att det kostar $200 per ny spelare

nastan i narheten :P
Postad
Tankte om nagon vet vad en ny spelare kostar for en pokersajt? jag vet gor ni(kan medela att min bror arbetar pa ongame)

Mellan 250 - 350 dollarer?

Postad

Mellan 250 - 350 dollarer?

mindre 8-)
Postad

Det kostar nog inte ett skit.

Visst om man slår ut alla fasta kostnader som lön hyra mm så kan man väl få det till att det kostar något. Det blir knappast några punkt kostnader för varje ny spelare.

Postad
vad är det som kostar siten pengar med en ny användare då?
ursakta mig men jag kommer inte ihag :?

PartyPoker lägger ut ungeför 200$ per ny real moneyspelare i bland annar teklamkostnader (TV, tidnings och "liveeventreklam". Det är bara att kika i PartyPokers årsredovisning.

Postad

Vad dom lägger ut och vad varje ny spelare kostar är vitt skilda saker. Marginalkostnaden för en extra spelare är exakt noll, detta eftersom siten, och dess tjänst redan existerar, varför alla extra spelare innebär en s.k. sunk cost för företaget.

Postad
Självklart, det vet nog alla här.
okej sag vad en ny spelare kostar :D

Äh, jag drygade mig bara. Inte speciellt mycket gissar jag, och eftersom siterna vill ha nya kunder gissar jag också att varje kund är en bra investering. :)

Postad
Självklart, det vet nog alla här.
okej sag vad en ny spelare kostar :D

Äh, jag drygade mig bara. Inte speciellt mycket gissar jag, och eftersom siterna vill ha nya kunder gissar jag också att varje kund är en bra investering. :)

det kan jag tanka mig
Postad
Om en extra spelare innebär en sunk cost minns jag verkligen fel från vad jag lärde mig om det begreppet på nationalekonomin...

förmodligen

:) Det är investeringarna som är en sunk cost för företagen, inte den extra spelaren.

Postad
Tankte om nagon vet vad en ny spelare kostar for en pokersajt? jag vet gor ni (kan medela att min bror arbetar pa ongame)

Menar du hur många kr dom lägger ner på marknadsföring/ny kund?