Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mycket bra svar. Ett av de bästa jag sett hittills på Pokerforum.nu.

Kom gärna med orsaker till varför en syn är bättre

Anser inte att en syn är bättre, utan att rör sig om en smaksak huruvida man ska höja eller syna. Finns fördelar med båda alternativen, likafullt som nackdelar. Inget alternativ känns överlägset det andra. Mycket beror på bordets speltempo och motståndare.

Postad

Okej, diskussionen har hållit på tillräckligt länge.

Jag anser att om du checkar rivern, och synar turnen så kan motståndaren gissa att du har en färdig hand, därav tror jag inte att han bluffar på rivern.

Men fram med svaret nu.

Postad
Okej, diskussionen har hållit på tillräckligt länge.

Jag anser att om du checkar rivern, och synar turnen så kan motståndaren gissa att du har en färdig hand, därav tror jag inte att han bluffar på rivern.

Tja, fast det är ju inte ett ovanligt sätt för mig att spela draget?

Men fram med svaret nu.

Hehe ok då.

Den här gången hade han AJo och jag tog potten.

Postad
Som vanligt ny vid bordet och därmed read-lös :oops:

Varför envisas alla med att hoppa vips in och sätta sig på ett bord bara... Sätt dig och titta på bordet i 10-15 minuter innan du slår dig ner.

Postad
Varför envisas alla med att hoppa vips in och sätta sig på ett bord bara... Sätt dig och titta på bordet i 10-15 minuter innan du slår dig ner.

Kanske för att dessa spelare dels har ett liv och dels främst spelar i underhållningssyfte, inte bara i profitsyfte.

Postad

Man är ju rätt så kass om man inte kan sätta sig utan reads vid ett random bord och plussa, så varför inte spela under tiden man skaffar sig reads?

Postad

Man är ju rätt så kass om man inte kan sätta sig utan reads vid ett random bord och plussa, så varför inte spela under tiden man skaffar sig reads?

Visst kan man det. Det är bara det att 98% av alla HH:s som postas här är av typen "saknar read" och de flesta verkar mer fokuserade på hur man "ska" spela sin hand än att ha koll på motståndarna. Inte så i detta fallet, blir lite trött på det bara, ignorera min förra post helt enkelt... ;)

Postad

Som rickie sa... jag är övertygad om att jag har +EV mot dessa spelare även innan jag fått read på dem. Skulle jag skotta på högre nivåer skulle jag definitivt göra som du föreslår.