Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

I denna handen spelar ni som slaskpelle D som är ganska full och har pottat en hel del, ses troligen som en aggro tomte.

Ni möter slaskpelle A som e lite nyktrare än D men som är nybörjare på PLO. Har spelat väldigt aggressivt och bluffat hem mycket.

Slaskpelle A har runt 1800 i stacken och slaskpelle D har ca 1300 (tror jag, hehe)

Din hand?

579J rainbow.

A har pottat ifrån CO, fold till dig, du synar.

Pott: 50

FLopp 9J5 rainbow

Du checkar, A pottar. du pottar om. A synar snabbt.

pott: 600

Turn A :club: som ger tvåfärg på brädan.

Du är först att agera och har 1000 kvar.

Vad gör du?

Postad

Check-raise eller check-fold.

Noll värde i att beta, leder du så leder du, ligger du under är du totalkrossad och drar till nio outs som bäst.

Betar du kommer han folda alla händer du slår, är han nybörjare på PLO foldar han inte ett kasst esstvåpar heller. Dessutom kan han mycket väl ha träffat.

Om du checkar ger du honom chansen att semibluffa/bluffa sämre händer samtidigt som han pottcommittar sig själv till att syna om han har ex. färgdrag.

Jag lutar dock åt check-fold, det är sjukt många händer som slår dig, och de få händerna som du leder mot har oftast typ halva leken att köpa ut dig. Nybörjare i PLo har dessutom ofta notoriskt svårt att släppa mediokra händer, men många av hans mediokra händer slår din ännu mer mediokra hand.

Hur som helst, bet måste vara jättefel i detta läge. Checka och se vad han gör. Helst ska han ehcka bakom och du träffa en J på rivern och ta hans stack när han överspelar 55... :)

Postad

Ojojoj, var det så mkt alkohol involverat? :D

Slaskpelle D hade c:a 1800, slaskpelle A täckte med kanske 1k.

Turn bettade slaskpelle D ut pott, och slaskpelle A slår om allin för 850(d hade bara så mkt) till i potten som var kring tilt i storlek.

Kan tilläggas att floppen var rainbow och turn satte in ett färgdrag.

Postad

Fan...hade jag så mycket deg? :D

trodde att jag hade typ 1300, men där ser man!

Okej, checkfold är tanken som åker genom mitt huvud i nyktert tillstånd, men min röst hade en egen vilja och sade:

"POOOOTT!"

Min hand råkade oxå blixtsyna omslaget som jag trodde var på typ 2-300, men tydligen vare lite mer.

slaskpelle A visade upp QTsxx för färgdrag, hålstege och dubbelt stegdrag tror jag det var, på fyllan trodde jag att jag var bakom, fråga ades , emn de försökte övertala mig att jag ledde :)

Det förklarar att jag hade mer pengar i plånkan än jag trodde jag vunnit.

Tack för uppdateringen Ades :heart: