thefman Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Tjena. Jag är en kille på 19 år som har tagit en pause från pluggandet på obestämd tid. Det jag pysslar med i största allmänhet är att spela poker, utöver det chillar jag hos nån polare, motionerar eller partajar på krogen. Anledningen till denna dagbok är att jag ska hålla hårdare på mina mål vilket förhoppningsvis resulterar i bättre resultat. Högre eller lägre resultat vågar jag inte spekulera i men ialla fall stabilare bör det bli! Jag har spelat vinstgivande poker sedan November 2005 då jag började bonushora en hel del vilket gav min rulle en ordentlig boost. Jag är så pass ny på pokern att det känns okey att testa lite olika nivåer och former av Texas NL. I dagens läge har jag spelat SNG's upp till $50, MTT's upp till $35, cashgame upp till NL200 och headsup cashgame upp till NL1000! Jag har även spelat upp till 10 bord samtidigt. Mitt maingame för stunden är NL50 10-manna som jag spelar på 3 bord samtidigt, kryddat med ett NL200 bord på min andra skärm. Tidigare resultat: *Juni-Oktober: -$75 (lekte runt på NL10 på gamla expekt) *November: +$850 (varav $500 var bonusar och $100 en freerollvinst) *December: +$275 ($160 bonusar) *Januari: +$320 ($215 rakeback) *Februari: +$2.320 ($300 bonus) Nu inför Mars har jag satt upp ett 10-dagars mål då följande ska presteras: -GoldenTiger $200 bonus samt plussa $200 på spelet. NL50. -BetFred $250 bonus och plussa $50 på spel. NL50. -SportingBet NL200, plussa $500. Jag finner detta delmål för Mars månad fullt möjligt. Nu är det bara upp till bevis och göra mitt bästa! Jag kommer förmodligen posta lite händer om jag stöter på något intressant. 10-dagars målet inleds så fort pengarna kommer in på samtliga sidor. Jag kommer spela på samtliga 3 klienter samtidigt på 2 skärmar. När pengarna är framme sätter jag igång med dagboksanteckningarna! Tills dess grindar jag NL50 på prima mot grov rakeback!
thefman Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Kan tillägga varför Februari gick så till synes mycket bättre än tidigare månader: -Började köra fulla inköp på NL50, innan var det allt mellan $15-$30. -Endast 3 bord istället för 5-10. -Färre MTT och SNG. -Bättre val av bord. Jag ser gärna att de flesta på bordet har $35++.
thefman Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 Går segt då jag fortfarande väntar på pengar från Sportingbet. Har dock satt in en liten slant på Ladbrokes för att grinda ihop de 500 raked hands som krävs för helgens $100k freeroll! Riktigt löst spel på deras nät måste jag säga. Här ska man nog kunna stacka om man håller sig ifrån bluffandet
thefman Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Okey en liten lägesrapport då. Det har kommit lite andra attraktiva bonusar nu på marknaden som måste ses över och förmodligen clearas innan villkoren blir svårare. Till följd av detta så kommer mitt 10 dagars delmål ej bli av. Ialla fall inte på samma sätt! Så här ligger jag till än så länge i Mars: * -$350 på sportingbet NL200. * -$30 på prima NL50 (rakebacken täcker förlusterna). * +$25 på Ladbrokes NL50 och 220 raked hands av 500 clearade. En $25 peng borde även dimpa in snart då jag har clearat de 150 händerna som var kravet för refer-a-friend jinxet. Mitt stora back på sportingbet beror på 3st $150 inköp som rök i mucken när motståndet hade 2-4 outare. Jag lyckades få in degen som stor favorit och mycket mer än så kan jag ej göra. Sen har jag även spelat kasst vissa dagar. Men what the fuck liksom, det kan ju inte bara gå uppåt hela tiden En liten notis också: När det går dåligt lägger jag ofta av så fort jag kan och pga detta har jag endast spelat 17 timmar so far. Kommer med en uppdatering imorgon över vilka bonusar som har signats för denna månad!
chrille87 Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 cashgame upp till NL1000! ! Ooj, varför var du uppe och skottade där? du körde väl inte med fullt inköp?
thefman Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 cashgame upp till NL1000! ! Ooj, varför var du uppe och skottade där? du körde väl inte med fullt inköp? Jag spelade en $50 SNG under en av mina få winningstreaks och mötte en riktig firre som jag senare såg sitta vid ett $5/$10 HU bord. Han praktiskt taget gav bort pengar och gick in med inköp efter inköp. Till slut fångade han händer eller träffade bra så motståndaren gulade och jag såg mitt gyllene tillfälle. Jag tyckte jag var bättre än honom så varför inte spela liksom? Bättre chans får jag inte tänkte jag och gick in med full rulle (endast för den sidan medans ja clearade en bonus) $250. Gick väl okey till en början tills han började inse att han kunde ställa mig allin varje hand utan att det skulle rubba hans stack något nämnvärt hehe Surt sa räven nu fick jag folda en jävla massa händer tills jag till slut callade med JT suited. Han visar upp JJ och jag gav bokstavligen upp livet för några sekunder, tills jag ser att jag har 4 outs till hålstege mot rivern! Självklart ploppar det upp en massa WSOP repliker i huvudet och jag börjar skrika, likt The mouth: One time baby ONE Time!! och KLONK sa det sen drog jag snabbt som fan!! haha Slutade plus ca $100 den gången
thefman Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Måste dock få gråta ut lite nu i min kära dagbok... Spelade precis en $10k garanterad MTT på Ladbrokes $25 buyin freezeout. Vi är cirka 40 minuter in i turneringen och jag har hitills bara spelat 2 händer, 75o och J9o båda reste jag med och ingen visades upp så jag borde ha rätt bra credability. Jag sitter i BB med 2k i marker (startstack 2k) och SB har 5k. Alla foldar fram till honom och han reser 8xBB. jag tittar ner på A9 suited och tycker att jag ska spela tillbaka på hans blindsteal så jag ställer. Blinds 25/50 och jag hoppas självfallet på att han lägger sig utan tjaffs. Mot förmodan så synar han instant och visar upp 55. Han är alltså beredd att riskera i princip allt hans vinstkapital på som bäst en coinflip! För inte fan kan han sitta och tro att jag movar in med 33 eller 62. Ett race är ett race och jag tycker inte det spelar nån som helst roll att ja floppar nian medans han rivrar femman då pengarna gick in pre-flop. Surt dock att han callar. Spelade jag fel kanske? Brittisk jättetomte självklart synar han...usch!
MacDaddy Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Han får skapliga odds: 1600/2400= 3 mot 2. Då det är bsb spel så förstår han att du har som bäst 2 högre kort o att du inte har nått par så med tanke på oddsen så ä det väl en ok call från hans sida då det gäller o ta lite risker i MTT om man vill vinna. Jag brukar först göra sådana moves om jag sett han steala förut men det va la inte fel tycker jag.
thefman Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Han får skapliga odds: 1600/2400= 3 mot 2.Då det är bsb spel så förstår han att du har som bäst 2 högre kort o att du inte har nått par så med tanke på oddsen så ä det väl en ok call från hans sida då det gäller o ta lite risker i MTT om man vill vinna. Jag brukar först göra sådana moves om jag sett han steala förut men det va la inte fel tycker jag. I och för sig sant. Tack för svaret ska nog börja skippa mina misslyckade mothugg på blindsteal. Det är ju det här jag åker ut på i 6 av 10 MTT cirkus.
MJ Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Måste dock få gråta ut lite nu i min kära dagbok...Spelade precis en $10k garanterad MTT på Ladbrokes $25 buyin freezeout. Vi är cirka 40 minuter in i turneringen och jag har hitills bara spelat 2 händer, 75o och J9o båda reste jag med och ingen visades upp så jag borde ha rätt bra credability. Jag sitter i BB med 2k i marker (startstack 2k) och SB har 5k. Alla foldar fram till honom och han reser 8xBB. jag tittar ner på A9 suited och tycker att jag ska spela tillbaka på hans blindsteal så jag ställer. Blinds 25/50 och jag hoppas självfallet på att han lägger sig utan tjaffs. Mot förmodan så synar han instant och visar upp 55. Han är alltså beredd att riskera i princip allt hans vinstkapital på som bäst en coinflip! För inte fan kan han sitta och tro att jag movar in med 33 eller 62. Ett race är ett race och jag tycker inte det spelar nån som helst roll att ja floppar nian medans han rivrar femman då pengarna gick in pre-flop. Surt dock att han callar. Spelade jag fel kanske? Brittisk jättetomte självklart synar han...usch! De spelar efter följande tänk (Eddie 88 här på PF bl.a): Ingen annan kan sitta med ett PP, då det är 1/17 att få PP, men om någon skulle göra det så är det riggat. Jag är favorit mot överkort, så ett perfekt läge att syna.
Nidson Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Måste dock få gråta ut lite nu i min kära dagbok...Spelade precis en $10k garanterad MTT på Ladbrokes $25 buyin freezeout. Vi är cirka 40 minuter in i turneringen och jag har hitills bara spelat 2 händer, 75o och J9o båda reste jag med och ingen visades upp så jag borde ha rätt bra credability. Jag sitter i BB med 2k i marker (startstack 2k) och SB har 5k. Alla foldar fram till honom och han reser 8xBB. jag tittar ner på A9 suited och tycker att jag ska spela tillbaka på hans blindsteal så jag ställer. Blinds 25/50 och jag hoppas självfallet på att han lägger sig utan tjaffs. Mot förmodan så synar han instant och visar upp 55. Han är alltså beredd att riskera i princip allt hans vinstkapital på som bäst en coinflip! För inte fan kan han sitta och tro att jag movar in med 33 eller 62. Ett race är ett race och jag tycker inte det spelar nån som helst roll att ja floppar nian medans han rivrar femman då pengarna gick in pre-flop. Surt dock att han callar. Spelade jag fel kanske? Brittisk jättetomte självklart synar han...usch! De spelar efter följande tänk (Eddie 88 här på PF bl.a): Ingen annan kan sitta med ett PP, då det är 1/17 att få PP, men om någon skulle göra det så är det riggat. Jag är favorit mot överkort, så ett perfekt läge att syna. Lol! En gång hade jag ett PP i ett cashgame, självklart bombade jag hårt alla gator bara för att på rivern upptäcka att min motståndare också hade ett PP, högre än mig dessutom!!!!!! Till råga på allt hände skiten på ett 6-max-bord, och vi var bara fyra som spelade den handen (två satt ute). Behöver jag nämna att jag cashade ut alla mina pengar från den sajten fort som attan...?
thefman Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Lägesrapport: Plussat $85 idag på Ladbrokes och har totalt 385/500 raked hands. Endast en timmes spel eftersom jag snart ska dra på krogen. Har signat mig för BetFreds $250 bonus samt Betssons $600. Betsson bonusen lär jag lägga största vikten på under April men kommer nog smyga in där så mycket jag hinner under Mars.
MacDaddy Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Lite offtopic, men hur ser ladbrookes bonus ut? vad jag förstått så får man 100 dollar om man sätter in 400. Men hur mycket måste man spela för o kunna ta ut dem? Ska man spela raked hands så vad räknas som en rakad hand?
thefman Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Lite offtopic, men hur ser ladbrookes bonus ut?vad jag förstått så får man 100 dollar om man sätter in 400. Men hur mycket måste man spela för o kunna ta ut dem? Ska man spela raked hands så vad räknas som en rakad hand? Alltså jag har ingen direkt koll på deras signup. Vad jag har förstått så är den jävligt seg att cleara och man ska omsätta sin insättning visst antal gånger. Hur man kollar hur mycket man har omsatt vet jag ej. Anledningen till att jag spelar Ladbrokes är $25 för refer-a-friend, $25 profil och inköp till en $100k MTT. Själva signupen får komma som ett mysigt och oväntat paket på posten nån gång i framtiden! Ska försöka ta reda på hur stor del av bonusen som är clearad vid 500 raked hands på NL50 när jag väl är där. Men nu blir det krogen! Tjopp!
MacDaddy Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Får man även $25 om man fyller i sin profil?
thefman Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Får man även $25 om man fyller i sin profil? Yes. Lägesrapport: En och en halv timmes spel, över 500 raked och +$60 på spelet.
thefman Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Blir även en $10k garanterad MTT ikväll $25+$2.5 på ladbrokes.
thefman Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Lägesrapport igen då det har hänt en hel del. Låg plus lite över $100 på Ladbrokes för att sluta +$5 efter ett torskat inköp med KK på flop K34, turn 6 och river 2. Han hade pocket 55. Jag reste 6xBB pre-flop och checkade tyvärr floppen då jag trodde han skulle försöka sno den. Nötterna på regnbåde kändes liksom lugnt. Bettar dock turn han synar och rivern ställer han mig. Jag ser såklart möjligheten till stegen men hoppas på set. Sour apple men jag spelade delvis fel! Skulle nog checka flopp potbetta turn. Några synpunkter? Sen har jag även lirat 9st SNG på betsson. 77,5 pts avklarade av det totala 4200. +$44.5 med 2 förstaplatser och 3 andraplatser. Nu börjar $25 turren på Ladbrokes!
thefman Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 Åkte ur turneringen igår efter cirka 1h 30min nånting. Hade 5k chips efter en timma (2k start) men sedan rann det iväg på ett par viktiga händer. Men jag spelade inte direkt bra då jag fokuserade mer på mina SNG's på betsson som under tiden gick jävligt bra. Stats från gårdagen: - +$5 på ladbrokes. - +$39 på betsson. 108/4200 pts. Idag smygtestade jag BetFred bonusen vilket gick jävligt dåligt. 1h 30min och 386/2500 pts senare så låg jag back 665kr (ca $83). Missmatch och allmänt irriterad lämnar man haket för ikväll. Och inte syns bonusen heller i klienten så man börjar ju undra. Försökte kontakta supporten genom livechatten men fick inget svar. Nästa gång jag går in för att öppna chatten så saknas den funktionen. Har dragit iväg ett mail ialla fall.
MacDaddy Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 deras live chat funktion ä jävligt bra, får svar 9ggr av 10 inom 5 min. Du får bonusen efter spelat 2500 rakade händer o om de inte uppdaterat sidan så måste du fråga efter hur många rakade händer du spelat i live chat lr maila dem.
thefman Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 deras live chat funktion ä jävligt bra, får svar 9ggr av 10 inom 5 min.Du får bonusen efter spelat 2500 rakade händer o om de inte uppdaterat sidan så måste du fråga efter hur många rakade händer du spelat i live chat lr maila dem. Var nog bara nått knas med klienten. Startade om så funkade allt och fick svar direkt. Han kunde garantera att jag lirade mot bonusen ialla fall. Har kört ett par SNG's ikväll och lirar cashgame på betfred nu. Kommer med resultat när jag är klar!
thefman Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 BetFred: - 529/2500 raked hands. -615kr. Betsson: - 158/4200 poäng. +$30 idag. +$68.5 totalt. Imorgon är det $100k rollen på Ladbrokes!
ampixo Postad 11 Mars , 2006 Rapport Postad 11 Mars , 2006 Bara jag som blir brutalt tiltad på uttrycket "Reste yxBB" då man menar att man höjer en pott?
thefman Postad 11 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2006 Bara jag som blir brutalt tiltad på uttrycket "Reste yxBB" då man menar att man höjer en pott? Pallar inte alltid skriva vilka blinds som spelades för stunden och då är ju exempelvis 3xBB enkelt o snabbt.
Recommended Posts