Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar en MTT på Ladbrokes, (billig en som tur var), med ca 90 av 400 startande kvar ligger jag mkt bra till, sjätte plats i turneringen och ca 12k i marker, blindsen låg på 150/300.

En stack finns vid bordet som är större än min.

Följande inträffar:

Storstacken, som har spelat löst, mini-raisar till 600. I vanliga fall hade jag redan här blivit avskrämd från att spela potten, men just denna spelare har varje gång han öppnat potten öppnat med just en mini-raise för att sedan visa ner marginella händer. Jag sitter på knappen med AQs i spader, och väljer att syna. Borde jag raisat för att skaffa info om hans hand, eller kanske foldat? Han är ju trots allt den enda vid bordet som kan hota mig med eliminering.

Floppen kommer AQJ alla i klöver.

Storstacken bettar ca 2/3 av pot, jag väljer att slå om ca 3 ggr hans höjning för att definiera min hand.

Storstacken går all-in och DÄR kortsluter min hjärna. Jag fick svaret jag ville ha, han har mig slagen. Här kunde jag slängt korten, suttit på en stack på 9k vilket hade placerat mig klart över average i turneringen.

Istället för att ta två sekunder och tänka över saken noggrant synar jag ganska kvickt, av nån outgrundlig anledning. Han visar AA(vilket jag kanske bordet förstått redan vid miniraisen preflop) och vinner handen. Ibland blir man bara för trött på sig själv, och då är det bra att dessa forum finns så man får skriva av sig tilten lite:)