Gakan Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Hej Ska göra det här så kort som möjligt. Jag började spela NL på "allvar" för ganska exakt en månad sedan. De tre första veckorna spelade jag NL50 och sista veckan NL100. Idag räknade jag ut att jag plussat exakt $2222 (17464kr) under den tiden, betydligt mer än både förväntningar och förhoppningar. Det jag undrar är om det är en "normal" inkomst på de nivåerna. / gakan *och så ber jag om ursäkt för dubbelinlägget* Citera
erik87 Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 finns väl inget annat att säga än grattis! Citera
Nickefik Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Det jag undrar är om det är en "normal" inkomst på de nivåerna. Kul att du fick en flygande start på ditt spelande! Men jag antar att du så småningom kommer att få uppleve lite sånt här också. Sen så kommer folk i den här tråden att säga att du inte kan dra några som helst slutsatser efter den lilla tid du har spelat. Antagligen har du haft riktigt bra med flyt, för att kunna plussa så mycket. Citera
lappmail Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 ja, det är normalt. du kommer casha in 200k SEK per år och vara miljonär inom 5 år. Citera
rai Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 hur många timmar har du spelat, hur många bord, ingår RB o bonusar i resultatet? sen tror du det finns nåt som heter normalt? Bara som du formulerar frågan och ens ställer den så framgår det att du inte har tillräckligt erfarenhet och kommer troligtvist få känna på en downswing snart,,dock är siffrorna helt okej på NL100 iaf, kankse lite overkill Citera
Gakan Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 hur många timmar har du spelat, hur många bord, ingår RB o bonusar i resultatet? sen tror du det finns nåt som heter normalt? Bara som du formulerar frågan och ens ställer den så framgår det att du inte har tillräckligt erfarenhet och kommer troligtvist få känna på en downswing snart,,dock är siffrorna helt okej på NL100 iaf, kankse lite overkill Normalt och "normalt"... jag ser en skillnad där iaf. Varken RB eller bonusar och ett eller två bord, oftast två. Alltid SH. Timmar vet jag fanken inte men om jag måste gissa så kanske 4-5 tim per dag. Citera
RayIV Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Klart det är normalt. Läste någonstans att den genomsnittlige NL50-liraren plussar lite knappt $2000 per månad. Citera
Kollikock Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Klart det är normalt. Läste någonstans att den genomsnittlige NL50-liraren plussar lite knappt $2000 per månad. Med det påståendet bjuder du verkligen in till sarkastiska kommentarer, men jag nöjer mig med detta. Men hela tråden är kanske en stor sarkasm... Citera
t3h_h4x0r Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 härligt! själv började jag spela som jobb i måndags.. hoppade rakt in i en loosingstreak. det är mindre kul Citera
Backemann Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Hej. Kul att det gått så bra för dig! En vinnande spelare som tjänar 10 BB (Big Blinds) per timma skall vara mycket nöjd (tror det är per 100 händer egentligen, men SH bord ligger väll där runt). Du har spelat i fyra veckor, varje dag antar jag, vilket motsvarar 105 timmar på NL50 och 35 timmar på NL100. Dessutom två bord, så dubbla dessa timmar. (Alltså 210 timmar NL50 samt 70 timmar NL100) Det du kan "räkna" med är alltså: 0.5 (Big Blind)*210(Antal timmar)*10(Antal Big Blind/timma)+1*70*10=1750 Dollar. Observera att detta är mycket bra siffror och är för en konstant vinnande spelare som krossar sitt motstånd, samt att jag har räknat med att du spelar två bord hela tiden samt sju dagar i veckan och det max antal timmar du anget per dag (5), och ändå ligger du en bra bit över dessa siffror. Med andra ord, räkna inte med att vinna dessa summor varje månad.... Hoppas att detta var till någon hjälp. MVH Backemannen Citera
Gakan Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Hej. Kul att det gått så bra för dig! En vinnande spelare som tjänar 10 BB (Big Blinds) per timma skall vara mycket nöjd (tror det är per 100 händer egentligen, men SH bord ligger väll där runt). Du har spelat i fyra veckor, varje dag antar jag, vilket motsvarar 105 timmar på NL50 och 35 timmar på NL100. Dessutom två bord, så dubbla dessa timmar. (Alltså 210 timmar NL50 samt 70 timmar NL100) Det du kan "räkna" med är alltså: 0.5 (Big Blind)*210(Antal timmar)*10(Antal Big Blind/timma)+1*70*10=1750 Dollar. Observera att detta är mycket bra siffror och är för en konstant vinnande spelare som krossar sitt motstånd, samt att jag har räknat med att du spelar två bord hela tiden samt sju dagar i veckan och det max antal timmar du anget per dag (5), och ändå ligger du en bra bit över dessa siffror. Med andra ord, räkna inte med att vinna dessa summor varje månad.... Hoppas att detta var till någon hjälp. MVH Backemannen Tack för svaret... Och jag kross-krossar verkligen tomtarna jag spelar mot. Försöker hålla stenhårt på det här med tableselection och det är definitivt en stor anledning till mina vinster. Har jag inte lyckats få korten som kan ge mig den imagen vid bordet jag vill ha efter 30-60 min så byter jag, oftast. Jag är bra helt enkelt, på de nivåerna jag spelar på. Citera
Benganiolo Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 spelar du på prima. Isåfall vad nickar du där så man kan hålla ett öga på dig? Citera
Gakan Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 spelar du på prima. Isåfall vad nickar du där så man kan hålla ett öga på dig? Spelar på PokerStars och har samma nick där som här. Citera
Ceritus Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Grymt bra resultat måste jag säga. Fast alla plussresultat är bra om man jämför med mig Det är bara att önska dig lycka till, förhoppningsvis fortsätter du att plussa Citera
Recommended Posts