Gå till innehåll

Recommended Posts

• 5 months later...
Postad
Om du har Nordea finns IBAN och SWIFT under "villkor" på ditt konto.

Har nu klickat runt på nordea i 45 minuter min hittar inte IBAN och swift där? Kan du mer specefikt säga var jag skall leta?

Hitta. Det stog längst ner på sidan när man var inne och kolla översikten på ett konto.

• 7 months later...
Postad

Hello.

När man ska skriva in sin swiftkod ska man ta NDEASESS , NDEASESSXXX * eller bara dom sista siffrorna i swiftkoden?

* X = siffror :)

När man ska skriva in Bankens säte (stad), ska man ta deras huvudkontor (stockholm) eller staden jag bor i (Norrköping)

Jag använder Nordea Bank AB

Postad
Hello.

När man ska skriva in sin swiftkod ska man ta NDEASESS , NDEASESSXXX * eller bara dom sista siffrorna i swiftkoden?

* X = siffror :)

När man ska skriva in Bankens säte (stad), ska man ta deras huvudkontor (stockholm) eller staden jag bor i (Norrköping)

Jag använder Nordea Bank AB

NDEASESS är nordeas swift iaf. Sen iban nummer är typ ett långt nummer

ex. 300 000 000 sen kontonummer efter det.

Postad
NDEASESS är nordeas swift iaf. Sen iban nummer är typ ett långt nummer

ex. 300 000 000 sen kontonummer efter det.

Du vet inte om jag ska skriva Stocholm eller Norrköping då?

Postad
Wtf, nu fråga jag vilket neteller's support och då säger dom att Swift-koden ska vara tre siffror men på nordeas hemsida och i mina bankpapper står det NDEASESS

Hm, försök igen och hoppas att du får en nykter support-person. Det där är iaf helt fel.

Postad
Hm, försök igen och hoppas att du får en nykter support-person. Det där är iaf helt fel.

Jag snacka också med deras support igår och då fråga jag också om jag skulle skriva in NDEASESS eller om det var några siffror man skulle skriva in, och då sa dom att jag skulle skriva in siffror :?