Bjorn_ Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 10 players Converter Pre-flop: (10 players) Hero is BB with Q:heart: Q:spade: 3 folds, MP1 raises, 5 folds, Hero re-raises, MP1 calls. Denna hand anknyter till diskusionen vi hade i Denna HH om informationsläckage. Han precis tänka på att jag nog kanske inte borde trebettat innan floppen kom... Flop: Q:diamond: K:heart: Q:club: (6.5SB, 2 players) Hero ??? Skulle inte trebettat, faan! Vad göra nu? Om jag checkar ser det ju extremt misstänkt ut för fi. Å andra sidan är ju risken att jag blir utdragen minimal. Frågan är om det överhuvud taget är möjligt att få någon action här av en tänkande motståndare om han inte har KK? /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 FOLD? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Trebeten preflop tycker jag inte är helt fel förutsatt att du gör det med fler händer från BB än bara premiumhänder. Annars kan du gott calla, precis som din tanke var. Svårt att få action på den handen hur du än gjort tror jag, och då fyrtal inte är jättevanliga/svåra att spela känns det inte som att pokerkarriären handlar om de extra bets du kan få in/missar i dessa lägen. Beta ut här är enligt mig ett måste. Säg EN hand annars som du i HU trebetat innan och inte följt upp med på floppen...checkar du kan du lika gärna skriva fyrtal i chatten edit: bra inlägg Mike. Precis sånt som lyfter nivån i detta forum... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Med tanke på att du antagligen bettar eller höjer på floppen med en väldigt stor andel av de händer du höjt med preflop är det bara bra om folk får se att du bettar även med stål. Absolut läge att visa korten om han lägger sig och du inte gjort nåt trixigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts