crillux Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Jag vet att det är tuffa tag på det här forumet när det gäller erbjudanden och spam angående rakeback. Och det är inget sånt jag är ute efter. Min fråga är istället vad rakeback egentligen innebär? Det vill säga, hur fungerar konceptet. Jag hör mycket om det, men har inte lyckats förstå vad det egentligen är man får. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timmi Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Man får tillbaka en viss % av sin betalda rake. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EldorKB Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Rake, dvs den lilla avgiften som din pokersida tar ut för att du spelar hos dom. Brukar vara 5% av potten tror jag, upp till 2$ som max eller något sånt. Så om du går med i en hand, betalar bigblind på 1$ (säger vi) då går 0.05 cent till "rake:n". Rakeback(oftast i %, t ex 30,40,50), jag då får du tillbaka på det du har betalat i rake, och man kanske inte tror det är så stora summor. Fast man kan lätt betala över 1000$ i rake på en månad om man spelar många bord och typ NL100 eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Konceptet är att det finns en mellanhand mellan pokersiten och spelaren. Mellanhanden har en deal med pokersiten och mellanhanden har även en deal med spelaren. Man får aldrig en full kvantifierad rakeback drekt från siten utan det är en mellanhand som ger en den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Okej. Men är detta någon form av fusk/regelbrott eftersom det är så bannat? Dessutom undrar jag hur det går till... Jag menar, informationen om hur mycket rake man betalat måste ju komma till mellanhanden på något sätt. Vad är mellanhandens vinst i det hela? % på raken? Edit; om nu mellanhanden dessutom "samarbetar" med siten, vad är sitens vinst på detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Siter inom B2B har rakeback direkt från pokersiten för att uppmuntra storspelarna. Spelar man t.ex. ihop minst 500 vip poäng på Heypoker under en kalendermånad så får man 5 euro i rakeback. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 En kommentar till det hela, diskussioner om begreppet Rakeback samt sajternas egna typer av Rakeback (t ex PokerChamps CashFlow eller B2Bs Cashback) är helt OK. Det som är problematiskt är att diskussioner om hur/var man får rakeback indirekt via t ex affiliatesajter, just för att det ger potentiella muppar intiativ att spamma. Samma sak gäller t ex enskillda affiliatebonusar som också är no-no, just för att dom också ger intiativ för spammupparna. Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Okej. Så det är alltså affiliate-prylen som mellanhänderna tjänar pengar på. Jag har nog fått mina svar. Var som sagt bara nyfiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Inte så mycket mellanhänderna som att det sjukt irrriterande spammadet. Annars så är har t ex BW eller RGP massor av postningar om RB. Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Okej. Så det är alltså affiliate-prylen som mellanhänderna tjänar pengar på. Jag har nog fått mina svar. Var som sagt bara nyfiken. Alla tjänar på det. Mellanhanden fixar spelare till siten. Spelaren genererar pengar åt siten. Siten betalar mellanhanden för att den har givit dem spelare. Mellanhanden ger spelaren tillbaka en viss procent utav vad denne genererat i rake. Den som tjänar mest på detta är mellanhanden som oftast bara behöver stå för en vanlig Internetsida och behöver således bara investera pengar i webbhotel och sin egen tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cookiemaster Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Okej. Så det är alltså affiliate-prylen som mellanhänderna tjänar pengar på. Jag har nog fått mina svar. Var som sagt bara nyfiken. Inte är det bara affiliate-prylen inte. Mellanhänder får alltså procent på raken spelare genererar. Läs t.ex tråden Rakekostnad/månad - hutlöst! ser du att vissa spelare genererar $1000 och uppåt i ake varje månad. Har de reggat sig via pf.nu får alltså QoS 30-40% av detta... inte illa pinkat av ett "ideellt forum" .... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Okej. Så det är alltså affiliate-prylen som mellanhänderna tjänar pengar på. Jag har nog fått mina svar. Var som sagt bara nyfiken. Inte är det bara affiliate-prylen inte. Mellanhänder får alltså procent på raken spelare genererar. Läs t.ex tråden Rakekostnad/månad - hutlöst! ser du att vissa spelare genererar $1000 och uppåt i ake varje månad. Har de reggat sig via pf.nu får alltså QoS 30-40% av detta... inte illa pinkat av ett "ideellt forum" .... Snarare 100-120% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Har de reggat sig via pf.nu får alltså QoS 30-40% av detta... inte illa pinkat av ett "ideellt forum" .... lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Caines Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Okej. Så det är alltså affiliate-prylen som mellanhänderna tjänar pengar på. Jag har nog fått mina svar. Var som sagt bara nyfiken. Inte är det bara affiliate-prylen inte. Mellanhänder får alltså procent på raken spelare genererar. Läs t.ex tråden Rakekostnad/månad - hutlöst! ser du att vissa spelare genererar $1000 och uppåt i ake varje månad. Har de reggat sig via pf.nu får alltså QoS 30-40% av detta... inte illa pinkat av ett "ideellt forum" .... Vill egentligen inte glida off-topic.....men alla dina inlägg är negativt riktade mot forumet förutom ett som är negativt riktat mot USA, varför är du medlem här om du inte gillar det?...du måste må väldigt dåligt som människa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Tycker snarare att det är forumet som är negativt inställt till rakeback via affiliatesajter. Rakeback genom tex pokerchamps ger bara 10-20% om man inte spelar extremt mycket, medan rakeback genom affiliatesajter ger över 30%, så det är ju någonting som alla pokerspelare bör ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Goatse Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Tycker snarare att det är forumet som är negativt inställt till rakeback via affiliatesajter. Rakeback genom tex pokerchamps ger bara 10-20% om man inte spelar extremt mycket, medan rakeback genom affiliatesajter ger över 30%, så det är ju någonting som alla pokerspelare bör ha. Ja, men det är ju inte för att QoS vill att vi ska bli fattigare utan för att han vill skydda pokerforum.nu från spam. (tack) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Instämmer med Goatse. Man hittar nog sina rakeback-siter ändå. Bara skönt att slippa forumet bli spammat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Med tanke på att QoS (och vi andra moderatorer) hänvisar till just BonusWhores vad gäller rakebacksnac/reklam så hoppas jag ni förstår att inkomstteorin i alla fall inte är det övervägande skälet till att vi försöker hålla forumet fritt från rakeback och affiliatebonuserbjudanden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts