Loveless Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 När visas detta på femman? Grymt, kan man titta på detta ikväll nu när det inte sänds något wpt. Citera
Nusseman Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Tanken är att podcasta finalbordet från en forumturnering varje månad men det beror lite på intresset och hur mycket jobb det är (Nu när QoS vet hur man gör). Citera
jackbalsam Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Det här får man itne in i sin nano, nein? Citera
QoS Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Wheee... färdigtkodat. Nu ska det bara laddas upp. jackbalsam, förhoppningsvis så ska det funka, det finns en QVGA version i H.264 som (om jag gjort allt rätt) ska funka i iPod G5. Anytime soon! - QoS Citera
parre Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Fan, då måtse man ju nästan lira turneringen. Att få höra Ola och Daniel håna en över ipod måste vara guld. I och för sig har jag ingen ipod, men ändå. Fan. Must. Get. Ipod... Citera
Staahla Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Måste man ha Ipod? Kan man inte se mästerverket på datorn? Citera
Nusseman Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Kan man inte se mästerverket på datorn? Jo Citera
QoS Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Det går alldeles utmärkt att se det på datorn. Har man t ex en Zen Vision:M (den kewlaste PMP idag) så kan man tom. se xviden på spång. Nu är allt klart - http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=358541 Enjoy! - QoS Citera
Loveless Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Det går alldeles utmärkt att se det på datorn. Har man t ex en Zen Vision:M (den kewlaste PMP idag) så kan man tom. se xviden på spång. Enjoy! - QoS Fan vad gammal man känner sig, det där var ju totalt obegripligt. Citera
QoS Postad 1 April , 2006 Författare Rapport Postad 1 April , 2006 Nu har vi spelat in kommentarerna till #002. Men det verkar som ljudet tappar mer synk desto längre tid man spelat in. Någon som har kolla på Camtasia? Är det kanske ett känt fel? Vid inspelning brukar det variera i FPS i Camtasia, men när man gör ljudredigeringen så står det inställt på 10 fps konstant, kan det vara nån fin inställning jag missat? All hjälp uppskattas! - QoS Citera
Lunkan88 Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Nu har vi spelat in kommentarerna till #002. Men det verkar som ljudet tappar mer synk desto längre tid man spelat in. Någon som har kolla på Camtasia? Är det kanske ett känt fel? Vid inspelning brukar det variera i FPS i Camtasia, men när man gör ljudredigeringen så står det inställt på 10 fps konstant, kan det vara nån fin inställning jag missat? All hjälp uppskattas! - QoS Vet inte ens om jag uppfattat vad problemet är och vet inte heller vad Camtasia är för något. Men det är i alla fall ett känt problem att filmer som konverteras till iPod med programmet Videora iPod Converter tappar ljudsync. I det fallet löses det med ett verktyg kallat AviSynth. Kanske är något liknande problem med Camtasia? http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/ http://www.pspvideo9.com/forums/viewforum.php?f=18 http://www.avisynth.org (sidan nere för tillfället iaf) Citera
QoS Postad 2 April , 2006 Författare Rapport Postad 2 April , 2006 Lunkan88, det är inte konverteringen till iPod-formatet som strular, det Camtasia (själva programmet för screencapture och lägga på ljudet) som strular. - QoS Citera
devalanteriel Postad 2 April , 2006 Rapport Postad 2 April , 2006 Tappar den sync jämnt progressivt eller till synes slumpmässigt? Citera
QoS Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Postad 3 April , 2006 Tappar den sync jämnt progressivt eller till synes slumpmässigt? Verkar vara progressivt... - QoS Citera
devalanteriel Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Scripta med delayaudio(-x) och jämna men mycket låga intervall i AviSynth då, det borde ge effekten i slutändan att ingen märker något. Citera
QoS Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Postad 3 April , 2006 Ska köra ljudet lite i GoldWave så får vi ser hur det går. Tyvärr så muppade sig mitt grafikkort igår, hoppas att jag får till det under dagen så att podcasten blir klar snart. - QoS Citera
QoS Postad 4 April , 2006 Författare Rapport Postad 4 April , 2006 Update! Gjorde så att vi synkade mot vissa nyckelhänder, så det är en relativt stor offset i första segmentet (ca. 30 min snack) som i slutet ska ligga bra i synk. Har encodat järnet ikväll (har QT-versionen kvar dock), ska köra igång uploaden inatt så uppdateras RSSen imorgon. Soon, soon... - QoS Citera
Lunkan88 Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Blir det någon mer podcast eller är det nedlagt? Citera
QoS Postad 12 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2006 CODEC is the shiit! Vi har inte tittar mer på det hela, ev. så kickar vi igång en audiopodcast till hösten med lite löst snack liknande diggnation - drunk guys talking about pokah. - QoS Citera
Recommended Posts