Gå till innehåll

Dra ut Pokerfilm från Adobe Premiere Pro, hjälp!

Recommended Posts

Postad

Jag och en kompis har redigerat en pokerfilm i premiere pro. Vi vill nu dra ut filmen på datorn, hur göra för att inte få en film på 100gb, och i skaplig kvailetet? (filmen är ca 50min)

Under 1gb vore kalas! Hur göra!?

Snabb hjälp uppskattas!

Postad
Jag och en kompis har redigerat en pokerfilm i premiere pro. Vi vill nu dra ut filmen på datorn, hur göra för att inte få en film på 100gb, och i skaplig kvailetet? (filmen är ca 50min)

Under 1gb vore kalas! Hur göra!?

Snabb hjälp uppskattas!

Hm, finns det inte en massa konverteringsalternativ i programmet? Jag är ingen expert på premiere, men en snabblösning kan ju vara att bränna ner filmen på DVD, från programmet, och sedan konvertera den till typ avi eller mpeg med något gratisprogram från typ download.com. Eller bara leta efter ett konverteringsprogram direkt, om ni kan spara filmen i konverterbart format direkt från premiere.

Ingen vacker lösning, men så hade jag gjort. Bör vara fixat ganska fort.

Postad

Vi är nog lite okunniga känns det som.

Kan man installera DivX eller Xvid i windows, och sen kopplas det till premiere automatiskt då eller, så att man kan exportera därigenom?

Var laddar man ned sådana codec's då?

En sak till.

När man drar ut en filmfil, vad innebär det att filen "renderas"?

Vi har försökt med hur många inställningar som helst i Premiere nu, och varje gång vi testar så tar typ 1 minut av filmen ca 1 timme att dra ut, och tio sekunder av filmen tar ca 40 megg-70megg.

men det där med DivX lät intressant!

Ge mig exakt vägledning tack! :roll: vi ska vara klara med detta tills imorrn....!! :(

Postad
Vi är nog lite okunniga känns det som.

När man drar ut en filmfil, vad innebär det att filen "renderas"?

Ge mig exakt vägledning tack! :roll: vi ska vara klara med detta tills imorrn....!! :(

Eh.. läste lite noggrannare ditt inlägg.

Med tanke på framställningen av dina frågor är din kunskapsnivå långt ifrån målställningen... Så jag hoppas du inte får problem med att du inte är klar imorgon.. ;)

edit: saknades en smiley

Postad

Divx alt Xvid rekomenderas om det är ljud i filmen så kan det vara bra med någon ljudcodec också för att få ner storleken yterligare! Hur stor får filmen vara? Installerar du Xvid eller Divx kommer det automatiskt i programet. Bara att välja innan du renderar filmen!

Jag andvänder mig inte av premier utan vegas så kan tyvär inte ge någon exakt vägledning!

men hur stor får filmen vara som sagt?

Mvh