Gå till innehåll

FLT - Semibluff för frikort med hålpipa, otäck turn


crillux

Recommended Posts

Hmm... Tydligen funkar inte min normala konverterare med HH från bet365, så jag gör det för hand.

 

Jag är ny på bet365 och därför också på det här bordet. Inga read förutom att spelet är oerhört passivt.

 

Stakes $0.5/$1 (10-manna)

 

I UTG+1 höjer jag först in med Q:heart: J:heart:. Alla lägger fram till SB som 3-betar. BB lägger. Jag cappar.

 

Med position på fi tycker jag att det känns riktigt att cappa här. Rätt?

 

 

Flop: 10 :spade: 2 :diamond: A :diamond:

 

SB betar. Jag höjer. SB synar.

 

Här blir jag lite osäker. Potten är ju cappad preflop, och det kanske skulle räcka med syn. Jag tror dock att jag kan få ett gratiskort om jag missar turn. Är det vettigt resonerat?

 

Turn: A :heart:

 

SB check. Jag?

 

Här måste jag väl beta? Visst kan SB sitta med ett A, men jag tror inte det, då spelet inte tyder på någon stark hand. Eller är det bättre att ta gratiskortet här? Om jag betar och blir återhöjd, vad gäller då? Syna ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom du inte har ngn read så blir det ju svårt. luktar pp tycker jag, tvivlar på att han foldar isf om ett till A landar. han kan ju även sitta på TT lr högt A och planerar checkraise på turn. skulle checka och se hur river faller ut, du lär ju inte kunna vinna oförbättrad.

 

aldrig spelat 10-manna iofs men är det verkligen korrekt att cappa HU med QJs även i position, du kan ju knappast ligga före hans trebetsdistribution (heter det så?), är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du cappar preflop och blir betad in i på A hög flop med färg och stegdrag.

Om jag var FI hade jag betat en draghand och A hyffsad kicker på denna flopp mot dig.

 

Flopp: Du är lite före en radomhand här. Jag hade synat på flop och lagt mig på turn när jag blir betad in i och det inte finns odds att dra till mina 3-4 outs.

 

Som du spelade det hade jag tagit gratiskort och hoppas att spika stegen alt. hoppas att han är en bluffgubbe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extra action med sämst hand vinner inte stålarna i poker. Jag gillar inte höjningen på flopp, och ännu mindre gillar jag cappen före flopp mot en förmodat passiv spelare som nästan alltid har mycket bättre än QJs.

 

På turn bör du ta frikortet. Om du betar och blir höjd så måste du så klart lägga. Jag utgår från att du skämtar med oss när du säger att du funderar på att "syna ner" där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han kan stänga av med en stark hand så kan cappen pre vara ok, men det är ju inte särskilt lätt för dig att veta. Höjningen på floppen är nästan säkert fel eftersom det inte är många spelare som orkar vika någon hand där egentligen. När du väl är på turn skulle jag ta gratiskortet eftersom det i stort sett nästan är omöjligt att vinna utan att förbättra.

 

Mitt standardspel här är att syna trebeten pre, syna flopp och vika turn. Det finns säkert spelare som det är rätt att spela så här aggro mot, men de bör vara få och ta rejält med tid att få en read på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har, som vanligt, lärt mig att fundera i lite vidare banor innan jag agerar. Det är bra.

 

I just det här fallet så valde jag att beta turn, vilket jag kanske borde låtit bli. Fi la, och jag tog hem potten.

 

När jag tittar på handen så här i efterhand så är det väl troligt att Fi sitter på ett hyfsat PP. Eftersom spelet i allmänhet verkar vara väldigt passivt så tror jag att han blev skrämd av min höjning på floppen.

 

Antar att jag dock spelade lite väl aggresivt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att hans spel fram till turn inte tyder på en stark hand. Kan hålla med om att hans floppspel inte varit allt för aggresivt, MEN en spelare som du säger är passiv trebettar din höjning UTG från SB, det skriker verkligen stark hand. Personligen skulle jag bara göra det med typ AA-TT och AK utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poäng Gyre. Men jag skulle inte lägga in för mycket info i att han sitter i just SB, då intrycket är att han inte riktigt har koll på det här med position. Men det är klart, cappen pf är för aggro. Jag spelare egentligen hela handen alltför aggresivt. Vilket är ytterligare en lärdom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...